• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Gameofthrones123
    FrökenMp skrev 2017-01-09 22:08:35 följande:

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

Ska inte försöka förneka att det gör ont för de gör det men samtidigt är det så häftigt och man liksom finner sig i det!! Var inte rädd, det finns god smärtlindring att tillgå :)
  • Haiduchi

Idag fyller mannen år, hade tagit ledigt och önskade en dag med att gå i affärer. Mycket för att avverka beslut kring köket. Så en heldag i bil, på Jula, 2 Timmar på Ikea.

Ja nu får jag ta smällen. Kändes helt okej, gick långsamt dock, men var förvånad över hur bra det kändes. Hade kryckor med och kollat in rullstolar på Ikea :)

Men nu ligger jag k soffan och det gör ont!!! Försöker känna efter barnet och hoppas man kan få nån sömn inatt....

• Mamma1986

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

Förlossningen är så himla fantastisk , visst gör det ont men smärtan är hanterbar och kroppen klarar så mycket mer än man tror .
    Du kommer fixa det så himla bra.

Men ta upp hur du känner med din bm
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-09 22:41:08 följande:

Jo, den är väldigt fin! Grät en skvätt pga det också... haha, väldigt känslig nu.

men bara att se hela huvudet tryckas ut inifrån precis innan det kommer ut... herregud vad hemskt!

Jag är väldigt rädd för smärtan. Skulle helst vilja bli sövd eller nåt...

Jag har precis sett filmen, är glad att jag inte visste hur de såg ut just när den kom ut.

Jag tycker du ska ta upp det med bm. Jag har tagit upp det med min och det kommer bokas extra stödsamtal med Aurora barnmorska. Just för att prata och få stöd. Är precis som du livrädd för smärtan trotts att jag gjort det två gånger.
  • Sosozo

Prata med din bm det finns mycket hjälp att få och olika sätt att föda på. Du kan få prata med proffs som kan hjälpa fig att förbereda dig. Det kan hjälpa att ta reda på exakt vad det är du är rädd för (långdragen förlossning, skador, tappa kontrollen osv) och utgå från det. Då kan du skriva ett förlossningsbrev och vara mer specifik inför din förlossning. Om det är en vaginal förlossning du vill ha. Finns många typer av smärtlindring tex.
  • missfoxy
    Haiduchi skrev 2017-01-09 21:39:52 följande:
    Hej! Vad kul!

Är det första barnet?

Jobbar med dagligen i Kristianstad men är sjukskriven nu. Troligtvis för resten av graviditeten. Men får tid till att förbereda hemmet och allt. Är mitt i köksbygge med och mannen tycker det är så bra jag är hemma nu och kan möta hantverkare, planera, ringa, beställa mm. Gör så mycket jag orkar iaf :)

Hoppas du har det bra !
    Ja det är första barnet. :) Usch va tråkigt! Varför är du hemma? Jag har fortfarande illamående på morgonen och käkar prostafen för att klara av jobbdagen. Sen kliar det på magen typ hela tiden och det stramar på magen när jag försöker sträcka mig efter saker, men det är småsaker i jämförelse med illamåendet. Jag hoppas det släpper snart. Är det inte stressigt med köksbygget? Vi har inte förberett något ännu. Jag vet inte när det är dags att börja.
  • FrökenMp

Tack snälla för erat stöd!

Även skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för förlossningen..:)

Jag ska prata med min bm om detta nästa gång vi ses. Jag har funderat på att skriva förlossningsbrev faktiskt. Tänkte kanske skriva ner att jag är extremt rädd för smärtan och att jag tar vad som helst bara jag inte känner nåt... haha.

• Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-01-10 16:43:38 följande:

Jag ska prata med min bm om detta nästa gång vi ses. Jag har funderat på att skriva förlossningsbrev faktiskt. Tänkte kanske skriva ner att jag är extremt rädd för smärtan och att jag tar vad som helst bara jag inte känner nåt... haha.

Det + att jag var rädd för att spricka skrev jag i mitt första förlossningsbrev och detta togs på fullt allvar. Vilket jag uppskattade.
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-10 16:43:38 följande:

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)
Svar på tråden BF 1-15 Juli