• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:32:08 följande:

Vecka 14 :) först nu tycker ja att jag äntligen börjar se gravid ut istället för lite småmullig ;) längtar så mycket

Efter de första sparkarna!! Någon som känt något

Ännu?

Så söt mage! Ser mer gravid än mullig ut tycker jag! jag tror jag inbillade mig igår att jag kände något på kvällen när jag låg i sängen! Men kan varit tarmarna med :-P
  • Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:20:16 följande:

Jag har haft lite panik över förlossningen men det har lagt sig nu. Är beredd på en lång smärtsam förlossning, överlevde de första 2 så klarar det nog igen haha. Första tog drygt 70 timmar och andra drygt 36 ;) hoppas innerligt bara att jag klarar mig utan att sova på morfin för mådde fruktansvärt illa efter det sista förlossningen. Men man får ta det som de kommer helt enkelt :)

Å fy! Ja det är ju något sånt jag är rädd för nu! Eller att spricka massor eller så!
    GrönaDruvan skrev 2017-01-07 21:21:00 följande:

Mina två förlossningar har gått jättebra. Ingen bedövning alls. Dock gick det superfort med tvåan, födde på båren som jag blev hämtad på, så är lite rädd att det ska gå så fort nu också.

Känns väldigt nervöst denna gången. Jag vet ju inte om det blir vaginal eller snitt och de kan ju komma tidigare. Det är sååå stor skillnad att vänta tvillingar, känns inte som man alls har kontroll över situationen.

Åter igen låter det väldigt mycket som mig! 2an kom på 20min från första värken hemma i badrummet! Så hemma födsel skrämmer mig inte alls haha. Ja man vet ju inte alls med trean och med tvillingar beror det väl på hur dom mår. Är det inte ganska vanligt att man startar igång innan v40 och väljer kejsarsnitt? Eller är jag fördomsfull nu?
  • Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-08 10:50:50 följande:

ja vi försökte i över två år.

Oj ja då förstår jag att det måste kännas overkligt!
    Haiduchi skrev 2017-01-08 11:31:59 följande:

Jag har nästan enbart tänkt pojknamn då jag tror det är en pojke ;)

Mina favoriter är Filip och Oscar. Tycker med pojknamn är svårt, sen vill man det ska matcha med namnet på storasystern.

Detdär är två av mina favoriter också men inget av dom går. Vi har Filip Oscar och Arvid som favoriter. Men Filip heter gubbens kusin, arve heter barnens bror på andra sidan så är för nära Arvid ooh Oscar heter min avochpå kompis son.

Vi kommer inte kunna få namnet att matcha alla syskon vilket jag tycker är synd:( men vi har så olika namnträd.
  • GrönaDruvan

Idag har vi, för första gången sen oktober (förutom nyår) gjort någonting ihop familjen förutom att vara hemma! Har ju inte kunnat göra något pga mitt mående..
    Vi var och bowlade. Första gången för killarna, det tyckte dom var kul!
    Åt även på mc Donalds och blev väldigt förvånad att jag fick i mig en hel mcfeast burgare!! (Med fisk istället för kött). Har ju varit super äcklad av hamburgare några veckor nu...men idag funkade det! Pommes fritesen smakade däremot inte gott..

Har haft ont i magen några dagar nu. Det drar och spänner så himla mycket. Det ända som hjälper att få bort det är att ligga ner. Någon mer som har mycket så? Vecka 15 nu..

• Sosozo

Vi har bestämt namn redan det gjorde vi för rätt länge sedan. Tilltalsnamn, två mellannamn och efternamnet. Men tänker hålla inne med det till bebisen kommer så att det känns kopplat just till honom

Har inte tänkt på några flicknamn.

• Sosozo
    Beebii skrev 2017-01-07 20:08:49 följande:

Usch ja sura godisar och salta är det som gäller, å choklad som är stor favorit här med det smakar inte alls så gott längre! Dock mår jag sämre när jag (som nu) ätit lite lösgodis....

Jag önskar att jag kunde hitta våran doppler och lyssna efter barnets hjärtslag men verkar tappat bort den sen sist! Har grym sinnesförvirring så kan verkligen inte minnas var ja lagt den.

En sak till, ni som väntar 3e barnet eller mer hur känner ni för förlossningen? Jag har haft så himla bra förlossningar utan smärtstillande och ändå knappt kännbara! Så nu börjar jag få lite panik över att det ska bli en superjobbigt smärtsam förlossning! Kan det bli så trots att det gått lätt innan?

Jag minns mina förlossningar med skräck och vill ha ett planerat snitt den här gången. Jag vet att jag kommer bli motarbetad eftersom jag haft två "normala" vaginala förlossningar innan. Men jag vill absolut inte göra om det. Jag är lite nervös inför alla samtal jag måste gå igenom.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-08 21:55:26 följande:

Idag har vi, för första gången sen oktober (förutom nyår) gjort någonting ihop familjen förutom att vara hemma! Har ju inte kunnat göra något pga mitt mående..

Åt även på mc Donalds och blev väldigt förvånad att jag fick i mig en hel mcfeast burgare!! (Med fisk istället för kött). Har ju varit super äcklad av hamburgare några veckor nu...men idag funkade det! Pommes fritesen smakade däremot inte gott..

Har haft ont i magen några dagar nu. Det drar och spänner så himla mycket. Det ända som hjälper att få bort det är att ligga ner. Någon mer som har mycket så? Vecka 15 nu..

Kul att ni kom iväg på mys!

Jag är också i v 15+ något, har haft ont och kännt att livmodern spänt sig och "grejat" de två senaste dagarna.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-08 21:55:26 följande:

Vad roligt! Hoppas att ni kommer iväg på fler äventyr innan tvillingarna kommer:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-01-08 21:59:55 följande:

Vi har bestämt namn redan det gjorde vi för rätt länge sedan. Tilltalsnamn, två mellannamn och efternamnet. Men tänker hålla inne med det till bebisen kommer så att det känns kopplat just till honom

Har inte tänkt på några flicknamn.

Låter som du är ganska säker på att det blir en pojk:)
  • Mamma1986

Pojknamn har vi ett som det nog blir om det blir en pojke . Flicknamn absolut ingen aning ????. Måste ju passa med namnen på våra andra 3 barn

Svar på tråden BF 1-15 Juli