BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hur mår ni alla nu? Jag mår lite bättre men fortfarande illa och medicinerar fullt ut, dock spyr jag inte lika ofta och är lite mindre känslig mot lukter. Har fortfarande svårt med maten då jag aldrig är sugen på något.
Tröttheten är borta och nu längtar jag så till sommaren, men först RUL om två veckor. Någon mer som känner sig nojjig för RUL? Är så orolig att nåt är fel när jag mår så dåligt :(
jag vill veta kön för att kunna förbereda sonen lite på vad det blir och för att det blir mer verkligt för mig att veta, då blir det en hon eller han istället för den :)
Har rul i v19+6 och blev framflyttad med bf på kub, då sa de att bf inte kommer att ändras på rul, men vi får se. Förra graviditeten blev jag bakåtflyttad en vecka nästan på kub och sen framflyttad några dagar på rul.
Tror jag känner lite rörelser ibland men inte regelbundet och min moderkaka är i framvägg även denna gång, sist kände jag nog inte rörelser förräns i v21-22 har jag för mig.
Nu har jag senaste dagarna haft sån sjuk mensvärk på nätterna och magen har börjat växa. Folk på jobbet kollar hela tiden för att se om de syns något märker jag.
Fina magbilder ni har lagt upp :)
Vad fina magar!!
Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en doppler så mannen ska köpa en på vägen hem. Har även pratat med barnmorskan och hon sa att allt var normalt men att jag fick åka in o lyssna på hjärtljuden om jag ville på onsdag.
Ska se om jag kan hitta hjärtljuden själv med dopplern, annars åker jag till mvc.
Jag mår inte illa längre men har fortfarande svårt att äta "riktig" mat. Middagsmat går knappt. Däremot får jag i mig väldigt mycket frukost.
Tröttheten är ju här igen, men det beror ju på allt jag varit med om senaste veckan. Sover och vilar igenom mig dagarna och vill inte träffa folk. Idag hade jag en vän på besök och det var första personen jag träffat sen operationen. (Ja, som vet det)
Det är svårt att jämföra mående med er, känns som jag gått igenom så mycket ultraljud och känslor, så för mig känns det som att min graviditet snart skulle vara klar..att jag är i vecka 35 typ... Är så overkligt att jag bara är i vecka 18. Å jag är så orolig och rädd.
Vad hände med sista graviditeten som man skulle njuta av? Kommer att bli en lååååång plåga bara. Jag hoppas en lång plåga med bra slut. Jag kan gå igenom vad som helst, bara jag vet att han klarar sig.
Ska till läkaren imorgon på första ultraljudet sedan vi fick reda på att Edvin dött. Kommer bli det hemskaste ultraljud jag varit på.
Kommer antagligen gråta redan innan jag går in och vet inte om jag vill titta ens... Håll era tummar att allt ser bra ut för Olle!!
Opererades din vän också? Dog barnet vid operation eller efter? Vilken vecka? När födde hon det levande? Jag vill så gärna veta, men om du vill och orkar får du gärna skriva i privat pm.
Inte så kul för de andra att läsa depp här..
Jag känner min bebis varje dag nu. Så himla roligt:D
Något som inte är lika roligt är att min rygg håller på att gå sönder! Jag slutade sova på rygg eftersom jag fick ont i svanken så jag la mig på högra sidan. Då fick jag ont där så jag bytte till vänster sida och nu har jag ont där också. Jag har alltså ont över hela ryggen och min arbetsställning gör det värre... provade att massera med ormsalva med chili som gjorde underverk men fick fruktansvärda utslag så slutade med det. Vet inte vad jag ska göra :( nu mår jag dessutom illa så fort jag ligger på rygg under en lång period.. vet inge varför. Blir liksom snurrig
Mitt mående är faktiskt väldigt bra. Är ju sjukskriven för foglossning men så långe jag gör absolut ingenting så har jag inte ont alls. Vissa dagar känns det så fort jag vill gå nånstans och andra kan jag ändå greja lite enkelt innan det känns. Men klarar mig utan kryckor och tens. Skönt!
Kan äta som vanligt, knappt haft några problem med det.
Min mage är mindre svullen, ingen mega mage jämfört med vissa av er andra ;)
Har ju haft strul med uvi och nu tredje gången gillt så blev jag satt på antibiotika profylaxit så ska ta en tablett om dagen troligtvis tills jag föder. Men skönt man kommer slippa noja sig och konstant dricka citron vatten mm.
Sakta men säkert går graviditeten framåt.
Vad fina magar!!
Jag har bestämt mig för att införskaffa mig en doppler så mannen ska köpa en på vägen hem. Har även pratat med barnmorskan och hon sa att allt var normalt men att jag fick åka in o lyssna på hjärtljuden om jag ville på onsdag.
Ska se om jag kan hitta hjärtljuden själv med dopplern, annars åker jag till mvc.
Då är dagen D här.... Nu ska vi få reda på hur det går för honom i magen. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Kommer inte klara av att titta på skärmen..