• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-28 18:19:45 följande:

Här är en till som befinner sig i spökveckorna, enda symtom jag har är foglossning och sammandragningar. Till råga på allt så har min mage KRYMPT. Alltså det syns inte knappt att jah är gravid.. googlade på det och set verkar inte vara helt ovanligt att svullnaden lägger sig såhär sent ?! Någon mer son upplever magen som mindre??

Tittade mig själv i spegeln precis och upplever också magen som mindre. Kanske svullnaden gått ner eller så har man helt enkelt vant sig? Att man blir lite blind? Förra veckan var det två inte jättenära kollegor som försynt frågade om jag väntade en liten. Så tydligen syns det, trots alla pösiga skjortor ;).
  • Beebii

Gröna Druvan jag förstår att det känns oroligt konstigt och väldigt mycket att ta in på samma gång. Vet inte hur man själv skulle reagera om något händer bebisen nu. Man blir självklart helt förstörd men om man orkar ta tag i att göra nya försök så kan det ju gå bättre. Usch nä jag vet inte... :-/

Osäker om jag kände av bebisen idag trots allt! Satt på en stol men lite framåtlutad så magen klämdes lite då kände jag en liten rörelse som kan ha varit en arm eller ett ben som drogs på insidan. Sen inget mer såklart... men hoppas och känner efter hela tiden!

• Brennda

Jag tycker också att min mage blivit mindre.. Upplevde det inatt och jag går runt och googlar hela tiden "v 18 känner inga fosterrörelser" Kan inte sluta oroa mig, vill känna nu!! Ibland känner jag nåt men jag vet inte om det är tarmar eller någon nervryckning. Det är så otydligt. Spökvecka verkligen!

• Gameofthrones123

Vad skönt att fler upplever det så :) min man ser det också så det är ju ingen inbillning. Jag har i ett par dagar känt något emellanåt som kan varabebis, jag tror det men är ej helt säker än. Är i vecka 16+2. Tur att jag har en doppler så jag kan tjuvlyssna lite på bebis ;) hade blivit tokig annars haha har ibte heller rul förrän den 17e feb.. evigheter kvar

• Brennda
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-28 21:34:33 följande:

Vad skönt att fler upplever det så :) min man ser det också så det är ju ingen inbillning. Jag har i ett par dagar känt något emellanåt som kan varabebis, jag tror det men är ej helt säker än. Är i vecka 16+2. Tur att jag har en doppler så jag kan tjuvlyssna lite på bebis ;) hade blivit tokig annars haha har ibte heller rul förrän den 17e feb.. evigheter kvar

Vill också köpa en sån för att lugna nerverna ibland men sen så tvekar jag samtidigt också. Vilken doppler använder du? Är den bra? :)
  • Haiduchi

Precis tänkt, pratat med min familj om samma. Att magen krympt eller inte växt något sen de första veckorna. Svullnade upp extremt i början men sen har den hållt storleken och även blivit mindre. Känns ändå skönt tycker jag. Var lite nervös för hur stor mage man skulle ha om den skulle växa i samma takt som i början.

• Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-28 21:39:14 följande:

Vill också köpa en sån för att lugna nerverna ibland men sen så tvekar jag samtidigt också. Vilken doppler använder du? Är den bra? :)

Jag svarar jag också:) jag har en Caremaxx från teknikmagasinet, fyndade dock min för 100 kr på tradera. Nu när ja vet vart bebis är hittar jag den på bara några sekunder. Är riktigt skönt att stilla oron med även senare i graviditeten :)
  • Gameofthrones123

Jag har clearblue's doppler, den funkar väldigt bra. Har tidigare graviditet haft caremaxx och den är minst lika bra också :)

• Treansresa

Jag har omvänt problem. Magen har spurtat iväg och hoppas att den stannar upp lite. Jämfördes bilder med förra grav o då var ja såhär i v 27. Jag ska ju lyckas gömma allt i 2,5 vecka till.

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-01-29 06:38:18 följande:

Förstår inte huuur du lyckas gömma den där jättefina magen. Kommer inte ihåg vilka du gömmer för och varför men blir uppriktigt sakt riktigt imponerad om ingen du träffar ser magen.

Haha det börjar bli tufft. Hemligheterna är att inte träffa folk, stora tröjor och stora halsdukar ;) men är så skönt att det snart är över! Och då ska ja visa den med stolthet!

Vi döljer det bara då vi vet/tror att det kommer bli ett jävla liv när detta kommer ut. Så vill veta på rul att de ser bra ut så långt Iaf. Hans mamma/syster gillar inte mig alls, de har försökt få han att dumpa mig i snart 6 år och min familj ska vi inte ens prata om. Sedan har hans barn förlorat ett syskon vid rul, och hans dotter tog det riktigt hårt :( men vem vet det blir kanske bara glada miner:)
Svar på tråden BF 1-15 Juli