• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:52:06 följande:

Tyvärr var inte allt bra på ultraljudet idag...

Den ena tvillingen har mindre fostervatten och liten urinblåsa, vilket tyvärr kan vara början på ttts.

Blev skickad till Stockholm redan imorgon för att kontrollera. Tar tåg upp imon och får sova på Ronald McDonalds sjukhus till onsdag och ska vara hos läkaren 9.30 på onsdag. Där beslutas om det blir operation. Isåfall opereras jag på onsdag kl.14.

Känns så jobbigt just nu...

Usch, förstår att det känns jobbigt och kanske overkligt.

Men vilken tur att de har rutin med extra ul när man väntar enäggstvillingar så de kan hinna rädda barnen.

De gör ju inget i onödan. Massa tankar till dig
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:55:01 följande:

Här är mina små pojkar iaf...

Å finaste myspojkarna! Hoppas det kan rätta till sig! Usch så hemskt att gå nästan hela vägen och sen blir det inget... håller alla tummar för er! <3
  • Gameofthrones123

Håller också tummarna grönadruvan!!

Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/

• FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-24 15:58:47 följande:

Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/

Jag såg den för nån vecka sen och blev helt förstörd.. haha! Den var jättefin men fy vad hemskt det såg ut när bebisens huvud kom ut...
  • Beebii

Tack för länken! Kikade lite jag med...känner inte riktigt igen mig från mina förlossningar men det var ju nästan 40 år sen! Skulle svimma om jag flåsade så där

Sen att dom badade lilla kraken och sköterskorna var där och pillade hela tiden, så gör dom inte nu! Haha ja lite skrämmande att man ska gå igenom det där igen, och att kroppen klarar det överhuvudtaget! häftigt!
  • Treansresa

Jag tyckte det såg riktigt hemskt ut när bebisen tittade ut. Hela alltet vände sig ju ut och in:( läskigt. Och endå har jag gjort det flera gånger
  • Gameofthrones123

Jag trodde faktiskt det skulle se värre ut med tanke på hur det känns haha (gjort det 2 ggr) det är åndå så häftigt att föda barn och jag blev liksom påmind om alla känslor man har under förlossningen, det är så spännande och förväntansfullt när man längtat sååå länge efter sin bebis

• Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-24 22:00:18 följande:

Jag trodde faktiskt det skulle se värre ut med tanke på hur det känns haha (gjort det 2 ggr) det är åndå så häftigt att föda barn och jag blev liksom påmind om alla känslor man har under förlossningen, det är så spännande och förväntansfullt när man längtat sååå länge efter sin bebis

Ja så är de! Om ett halvår är det Våran tur! Alltså de är så sjukt att till sommaren kommer man förhoppningsvis vara en till här hemma <3
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:21:18 följande:

Det kan om vi har tur rätta till sig, men det kan också vara starten till ttts. Man är ju ändå tacksam att de agerar så snabbt.

Lycka till idag<3
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:21:18 följande:

Det kan om vi har tur rätta till sig, men det kan också vara starten till ttts. Man är ju ändå tacksam att de agerar så snabbt.

Hoppas det går bra idag, skönt om dig och vi håller alla tummarna för dig och gossarna idag!
Svar på tråden BF 1-15 Juli