• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • preggojojjo
    acinnaleh skrev 2017-02-01 16:55:45 följande:

Ny vecka och nya magbilder. Idag gick vi in i v19 och jag ser stor skillnad själv mot för två veckor sen.

Vilken fin mage Jag gick också in i vecka 19 idag och är lite tjockare - nu syns det verkligen att jag är gravid (tycker jag i alla fall). Den här bilden är från i måndags kväll.

• Brennda

Där jag går finns det något som kallas för basprogram.

v.6-9 hälsosamtal

v.9-12 inskrivning

(v.11-13+6 kub)

v.18 rul

v.25 graviditetskontroll

v.28-29 glukosbelastning

v.31 graviditetskontroll

v.33 graviditetskontroll

v.35 graviditetskontroll

v.37 graviditetskontroll

v.39 graviditetskontroll

v.41 gravidtetskontroll

Min bm sa att det ser lika ut i hela regionen.

• Haiduchi
    Brennda skrev 2017-02-02 10:02:28 följande:

Där jag går finns det något som kallas för basprogram.

v.6-9 hälsosamtal

v.9-12 inskrivning

(v.11-13+6 kub)

v.18 rul

v.25 graviditetskontroll

v.28-29 glukosbelastning

v.31 graviditetskontroll

v.33 graviditetskontroll

v.35 graviditetskontroll

v.37 graviditetskontroll

v.39 graviditetskontroll

v.41 gravidtetskontroll

Min bm sa att det ser lika ut i hela regionen.

Samma i min region. Skåne?
  • Haiduchi

Hihi, nu börjar verkligen bebisen peta rejält där inne. Sitter i soffan, lite små kissnödig, och bebisen sparkar nog på kissblåsan, dels känner jag sparkarna, och så känner jag hur lan blir mer kissig, mindre kissig, mer kissig, mindre kissig, haha.

Hur var RUL idag preggojojjo?

• Brennda
    Haiduchi skrev 2017-02-02 15:09:20 följande:

Samma i min region. Skåne?

Japp!
  • Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-01 09:51:37 följande:

Hade äntligen tid för RUl i morse. När vi kom till lasarettsreceptionen var det en massa strul innan mitt nummer (bara en person som jobbade och en ambulansförare som behövde hjälp med papper samt en förvirrad tant bland annat) så vi kom upp på mottagningen 3 minuter efter att vi hade tid. Vi satte oss snällt och väntade i väntrummet, eftersom det är mer regel än undantag att man får vänta typ en halvtimme där (både egna och vänners erfarenhet). Tänkte inte så mycket på det förrän det gått en halvtimme, då letade jag upp nån personal som kunde visa mig till den jag hade tid hos - som då sa "du skulle ha kommit och sagt till tidigare, nu hinner jag inte" =/ Jag var så spänd och nervös att jag började storgråta direkt jag kom hem, men vi fick dock en ny tid direkt imorgon bitti vilket nu när gråten har lagt sig känns riktigt skönt. Har väntat och längtat så länge efter den här dagen... som nu blev morgondagen, men nu är det nära =)

Är också nyfiken! Hur gick allt? Borde vara trådens första rul:)

Tänk endå nu är vi inne i rul perioderna:) jag har två veckor kvar:)
  • Sosozo

Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-02 17:21:51 följande:

Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!

Vad härligt! Grattis :) hoppas moderkakan flyttar på sig:)
  • Brennda
    Sosozo skrev 2017-02-02 17:21:51 följande:

Vad skönt att det såg fint ut. Blev bf flyttad?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-02 17:26:35 följande:

Vad härligt! Grattis :) hoppas moderkakan flyttar på sig:)

Tack! Ja, hoppas det. Kan bli risker för blödningar annars och andra osköna grejer. Men den täcker inte öppnaningen, ligger bara för nära för att det ska vara bra.
Svar på tråden BF 1-15 Juli