BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Vad skönt att höra att lilla Olle mådde bra.
Jag har inte känt av fosterrörelser ännu, fast jag känner av en huggande smärta som kommer och går. Mest i underlivet men även i höger sida av magen. Funderar om det senare är bebisen som rör sig och kommer åt någon nerv. Vet inte annars vad det kan vara? Eftersom det inte är jättestark smärta och inte så ihållande så är jag inte så orolig ännu.
Vecka 15 vs Vecka 17. Tyckte att min mage blivit mindre men det är nog bara livmodern som växer så bebis lägger sig mer på längden?! Typ 2 & 1/2 vecka kvar till rul och jag längtar ihjäl mig, måtte bebis växa som den ska!!
Nu har jag införskaffat mig en doppler. Jag fick leta ett tag efter hjärtljuden. Hörde bara ett swishande hopprep som jag antar är navelsträngen? ahittade dock hjärtat till slut och oj vad fort det gick haha. Sen försvann det och jag lyckades inte hitta det igen.
Nu har jag införskaffat mig en doppler. Jag fick leta ett tag efter hjärtljuden. Hörde bara ett swishande hopprep som jag antar är navelsträngen? ahittade dock hjärtat till slut och oj vad fort det gick haha. Sen försvann det och jag lyckades inte hitta det igen.
Underbart att få höra att Olle mår bra.
Finns det ändå risk för andra komplikationer eftersom ni ska ha ul ofta, grönadruvan?
Men måste vara fantastiskt att kunna släppa en del på oron nu, så glad, lättad, för er skull.
Underbart att få höra att Olle mår bra.
Finns det ändå risk för andra komplikationer eftersom ni ska ha ul ofta, grönadruvan?
Men måste vara fantastiskt att kunna släppa en del på oron nu, så glad, lättad, för er skull.
Ja, det finns ju risker pga operationen. Tyvärr är det ju inte riktigt någon som kan säga hur fostren/barnen reagerar i längden på operationen, då den dels inte görs på så många varje år och helst inte gjorts så överdrivet länge. De säger/tror iaf att ju längre tid det ser bra ut efter operation, desto mer ökar ju chansen att allt går bra.
Sen finns ju även risk för för tidig födsel om kroppen bestämmer sig för att stöta ut den döda...
Sen är det ju också så att eftersom de är så få som opereras för detta så vill de ju följa upp noga, och det kommer de att göra långt upp i skolåldern.
Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.
Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!
Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/
Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.
Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!
Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/