• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • FrökenMp

Nu har vi äntligen varit på rul! Det var så himla häftigt! Allt såg jättebra ut och jag blev flyttad från 7e till 4e juli så imorgon går vi in i vecka 20. Känns skönt att det gick åt det hållet:)

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känt av små sparkar så tidigt. Den låg liksom dubbelvikt så både armar och ben var ut mot magen. Det var tydligen en väldigt rörlig bebis så tog lite tid att mäta allt haha. Men vi ska få en pojke iallafall. Så himla kul:D precis som jag trodde!

• preggojojjo
    FrökenMp skrev 2017-02-05 14:29:09 följande:

Nu har vi äntligen varit på rul! Det var så himla häftigt! Allt såg jättebra ut och jag blev flyttad från 7e till 4e juli så imorgon går vi in i vecka 20. Känns skönt att det gick åt det hållet:)

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känt av små sparkar så tidigt. Den låg liksom dubbelvikt så både armar och ben var ut mot magen. Det var tydligen en väldigt rörlig bebis så tog lite tid att mäta allt haha. Men vi ska få en pojke iallafall. Så himla kul:D precis som jag trodde!

Åh va kul att allt såg bra ut. Grattis! Jag trodde också på en pojke och hade rätt - både märkligt och roligt att man kan ha sån "koll"
  • FrökenMp
    preggojojjo skrev 2017-02-05 15:18:57 följande:

Åh va kul att allt såg bra ut. Grattis! Jag trodde också på en pojke och hade rätt - både märkligt och roligt att man kan ha sån "koll"

Ja, det var verkligen en lättnad. Har inte känt av bebisen så mycket de senaste dagarna så började bli lite orolig. Nu känner jag massor igen:D

Ja, lustigt hur det kan vara så. Måste vara modersinstinkter ;)
  • AnnnaEm

Hej tjejer! Väntar den första den 12/7 så hänger på här om det går bra :D Väntar så spänt inför rul den 20de, känns som en livstids bort :(

Hoppas ni alla haft en bra graviditet hittills :)

• Brennda

Grattis, vad kul!

Då är du beräknad en dag efter mig (jag 3e juli) men du går in i v 20 en dag innan mig (jag går in på tis). Haha jag får inte ihop det. Hur som helst, jag ska på rul på onsdag så får se om jag blir flyttad. Längtar efter att få se min lilla böna som gjort sig till känna en del igår och idag :D
  • FrökenMp
    Brennda skrev 2017-02-05 18:26:30 följande:

Grattis, vad kul!

Då är du beräknad en dag efter mig (jag 3e juli) men du går in i v 20 en dag innan mig (jag går in på tis). Haha jag får inte ihop det. Hur som helst, jag ska på rul på onsdag så får se om jag blir flyttad. Längtar efter att få se min lilla böna som gjort sig till känna en del igår och idag :D

Haha vet inte alls hur jag räknar. Går bara efter natural cycles och enligt den byter jag på måndagar:D har inte heller riktigt förstått det där...

Kul att vi är så nära:D
  • sobrio88

Grattis till pojken :) vad jag längtar tills mitt rul nu så man får veta vad det är för sort. Tror också jag har en pojke :)
  • Haiduchi

Verkar vara den enda som än så länge ska ha flicka ;) är nog en flickmamma, haha.

Igår var första gången kryckorna användes, en halv dag på Ikea för att köpa kök. Och det var tur det. Verkligen skillnad på hur mycket jag klarar av att gå med kryckorna jämfört med utan. Så klart värt det. Såg en mmma från jobbet som hick runt där med sin gigantiska tvillingmage, v 37-38 typ. Och en själv staplar runt på kryckorn med knappt någon mage alls. Med lös tröja så är det inte självklart att man tror jag är gravid.

Är i valet och kvalet om man ska kämpa vidare på 75 % sjukskrivning eller bara ta det lugnt resten. Ska jobba helgen som kommer, sen läkarbesök för förlängning, så får se hur helgen känns.

Hur mår ni andra med allt annars? Förutom fogarna och uvi som ändå är under koll nu så mår jag prima! :D

• Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-02-05 20:55:43 följande:

Verkar vara den enda som än så länge ska ha flicka ;) är nog en flickmamma, haha.

Igår var första gången kryckorna användes, en halv dag på Ikea för att köpa kök. Och det var tur det. Verkligen skillnad på hur mycket jag klarar av att gå med kryckorna jämfört med utan. Så klart värt det. Såg en mmma från jobbet som hick runt där med sin gigantiska tvillingmage, v 37-38 typ. Och en själv staplar runt på kryckorn med knappt någon mage alls. Med lös tröja så är det inte självklart att man tror jag är gravid.

Är i valet och kvalet om man ska kämpa vidare på 75 % sjukskrivning eller bara ta det lugnt resten. Ska jobba helgen som kommer, sen läkarbesök för förlängning, så får se hur helgen känns.

Hur mår ni andra med allt annars? Förutom fogarna och uvi som ändå är under koll nu så mår jag prima! :D

Jag väntar också en flicka, enligt ul trodde jag var 100% pojkmamma men så var den inte denna gång.

Jag mår ok förutom migrän som jag kämpar på med några gånger i veckan. Mår bättre inte illamående längre och känner bebisen i magen varje dag.

Har du testat bälte mot foglossningen?
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-02-05 21:07:08 följande:

Jag väntar också en flicka, enligt ul trodde jag var 100% pojkmamma men så var den inte denna gång.

Jag mår ok förutom migrän som jag kämpar på med några gånger i veckan. Mår bättre inte illamående längre och känner bebisen i magen varje dag.

Har du testat bälte mot foglossningen?

Åh missat din flicka :) sett mest pojkar, hade du pojkar sen innan?

Usch migrän verkar inte kul, aldrig haft, peppar peppar.

Upplever att bältet trycker fel mot fogen där fram. Har ont i alla fogarna i olika grader. Ligger med vetekudde nu. Skönt.

Ja visst är det mysigt att man känner bebisen. :)

Har bi börjat fundera på namn? Vi har nämnt några vi gillar men inget som känns självklart. Dottern bestämde mannen. På bb sa jag att det inte såg ut som en Tilde, heter hon, men hur jag än tänkte, såg och kände efter så kunde jag inte komma på något annat. Vad bra, då blir det Tilde sa mannen :D
Svar på tråden BF 1-15 Juli