• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Längtan1988
    Tösen88 skrev 2017-04-02 22:30:15 följande:

Åh trist att du blivit överstimulerad, hade du mkt besvär?

Jag kör med långa protokollet så det är långt att vänta men vi hoppas på att det blir bra:)

Jag hade inte jättemycket besvär. Var väldigt svullen om magen för mina äggstockar var 10cm dom ska bara vara 2-3cm. De var jobbigt att gå på toa och kissa för då gjorde de ont i magen.
  • Malin79
    KajsaStina123 skrev 2017-04-02 21:44:04 följande:
    Jag hoppas att en av dom överlever. Detta är andra ivf'n och det gick inte så bra sist. Läkaren sa att om vi vill sätter dom in de 2 som överlevde av 7 st. Just för att öka chansen att lyckas. Och den som var lite mindre skulle troligtvis inte överleva frysen. Antar att de bedömer olika utifrån olika par med olika förutsättningar. Tanken på tvillingar skrämde mig när läkaren tog upp det, men sen när vi funderat lite så kändes det dumt att inte ta vara på möjligheten att öka chansen att lyckas.

Men väntan är fruktansvärt jobbig. Har beställt ett "testa tidigt" test på gravidkollen.....Kunde inte låta bli...om det är dumt vet jag inte....:-/...

Det bedömer olika för olika par och olika för olika kliniker. Men att två av sju klarade sig så länge är verkligen inte dåligt.

• Malin79

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! Skrattande

Jag tjuvtestade i går, egentligen är det testdag i morgon. Men jag har inget emot att se ett positivt test en gång till :)

I går tog jag sista Lutinus, lite nervöst tycker jag det är att sluta med dom.

• Längtan1988
    Malin79 skrev 2017-04-03 09:37:04 följande:

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! 

Jag tjuvtestade i går, egentligen är det testdag i morgon. Men jag har inget emot att se ett positivt test en gång till :)

Grattis!!! Så härligt!

Får man fråga om du haft bruna flytningar under tiden? Har testdag på lördag och min mens ska komma idag, är lite rädd att den är på gång nu i och med mina flytningar:(
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-04-03 09:37:04 följande:

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! 

Grattis igen! Jag tyckte också det var jobbigt att sluta men ägget har ju fäst nu. Hade du satt in 1 eller 2 embryon?
  • Malin79
    Längtan1988 skrev 2017-04-03 09:59:50 följande:
    Grattis!!! Så härligt!

Får man fråga om du haft bruna flytningar under tiden? Har testdag på lördag och min mens ska komma idag, är lite rädd att den är på gång nu i och med mina flytningar:(

Tack!

Jag har bara haft ljusröda flytningar en dag, på RD 4, sen dess har jag inte haft några färgade flytningar. Jag håller tummarna att det inte är din mens som är på väg.

• Sjuttiosjuan

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

• Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 18:46:30 följande:

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

Ååh nej! Jag är så ledsen för er skull. Har tänkt på dig massor. Har inget bra att säga men jag känner med dig! KRAM
  • Blomsterursnö
    KajsaStina123 skrev 2017-04-02 21:44:04 följande:

Jag hoppas att en av dom överlever. Detta är andra ivf'n och det gick inte så bra sist. Läkaren sa att om vi vill sätter dom in de 2 som överlevde av 7 st. Just för att öka chansen att lyckas. Och den som var lite mindre skulle troligtvis inte överleva frysen. Antar att de bedömer olika utifrån olika par med olika förutsättningar. Tanken på tvillingar skrämde mig när läkaren tog upp det, men sen när vi funderat lite så kändes det dumt att inte ta vara på möjligheten att öka chansen att lyckas.

Men väntan är fruktansvärt jobbig. Har beställt ett "testa tidigt" test på gravidkollen.....Kunde inte låta bli...om det är dumt vet jag inte....:-/...

Hej!

Har också fått tillbaka 2 st 5- dagars. Av 10 ägg blev 6 st befruktade men bara dessa två klarade sig till blastocyster. Har testdag den 15/4. Har 3 st misslyckade ivf försök bakom mig. Går på Nordic ivf center Malmö..

Detta är så otåligt.. Vill testa redan idag!!
Svar på tråden IVF februari 2017