• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Jessa01
    Längtan1988 skrev 2017-04-04 06:49:20 följande:

Där försvann mitt. Mens och fruktansvärt ont :(

NEJ! Å det är lika tråkigt att höra varje gång :(
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 18:46:30 följande:

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

Jag är så ledsen för din/er skull! Jag kan verkligen relatera till att känna av stressen och pressen och försöka gå på nästa försök snabbt. Men ni kanske behöver en liten semester nu? Fokusera på er och sedan gå på det igen.
    ÄD är så klart ett stort steg men det är också ytterligare en möjlighet till pluss.

KRAM 

• ivfbullen

Grattis till er som plussat och en stor tröstkram till er som en lyckats denna gång.

Vi fick i måndags besked om att vi fått 5 blastocyster till frysen. Min mens kom nu igång så om ett tag sätter vi igång med provera för att köra igång med stimulerad insättning i maj. Ska bli så spännande!!

• Längtan1988
    ivfbullen skrev 2017-04-05 06:30:47 följande:

Grattis till er som plussat och en stor tröstkram till er som en lyckats denna gång.

Vi fick i måndags besked om att vi fått 5 blastocyster till frysen. Min mens kom nu igång så om ett tag sätter vi igång med provera för att köra igång med stimulerad insättning i maj. Ska bli så spännande!!

Härligt med 5 st i frysen!!

Vad är egentligen bäst att göra, stimulerad eller Ostimulerad? Jag har gjort ett FET i ostimulerad. Misslyckades så ska börjar jaga ägglossning nästa vecka igen för att göra en ostimulerad till. Dom har aldrig pratat om stimulerad för oss.

Är de någon som gjort ostimulerad och tagit Lutinus ändå? Jag ville göra de för de kan väl inte skada bara hjälpa på traven!?! Vill bara att ägget ska stanna!!
  • Jessa01

Någon som har sprayat med Synarela?
    Jag förväntade mig lite huvudvärk (och har känt av det direkt efter spray).
    Men idag vill jag bara gå och lägga mig- det är riktigt grymt!

Någon annan som känt liknande?

• KajsaStina123
    Blomsterursnö skrev 2017-04-04 07:49:56 följande:

Hej!

Har också fått tillbaka 2 st 5- dagars. Av 10 ägg blev 6 st befruktade men bara dessa två klarade sig till blastocyster. Har testdag den 15/4. Har 3 st misslyckade ivf försök bakom mig. Går på Nordic ivf center Malmö..

Detta är så otåligt.. Vill testa redan idag!!

Det låter ju lite som oss då , har testdag på måndag...men nu är jag så nervös att mensen är på väg. Fick en liten blödning idag:-/..... all denna väntan o nervositet gör en knäpp.... usch jag vill bara så gärna att allt ska gå bra.

Lycka till med era 2 blastocyster !
  • KajsaStina123

Är det ngn som har vart med om en blödning där det gått bra? Jag är på dag 9 nu som sk "ruvare", fick en liten blödning idag på fm som nu än så länge lugnat ner sig...är så orolig nu att det går åt skogen igen...

På ca vilken dag fäster ägget? Har hört att man kan få en blödning då... usch är så nervös :-/

Och kan man blöda fast man fortf tar Lutinus om det gått åt skogen?

• KajsaStina123
    Malin79 skrev 2017-04-03 09:37:04 följande:

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! 

Jag tjuvtestade i går, egentligen är det testdag i morgon. Men jag har inget emot att se ett positivt test en gång till :)

I går tog jag sista Lutinus, lite nervöst tycker jag det är att sluta med dom.

Grattis till plusset !! Härligt det måste kännas.!

För min del vet jag inget än...Fick som sagt en liten blödning idag så är nervös att mensen är på väg, , dock lite tidigt, ska komma den 11.e ca...om det inte går bra denna ggn.
  • Cakh
    KajsaStina123 skrev 2017-04-05 16:14:17 följande:

Är det ngn som har vart med om en blödning där det gått bra? Jag är på dag 9 nu som sk "ruvare", fick en liten blödning idag på fm som nu än så länge lugnat ner sig...är så orolig nu att det går åt skogen igen...

På ca vilken dag fäster ägget? Har hört att man kan få en blödning då... usch är så nervös :-/

Jag fick en liten blodblandat flytning på ruvardag 10. Blev inget mer och plussade sedan på min testdag. Håller tummarna att det är likadant för dig
    Kramen
  • minaimaginärabarn
    KajsaStina123 skrev 2017-04-05 16:14:17 följande:

Lutinuset var något missfärgat på BIM-dagen men sen var lutinuset vitt igen och jag plussade starkt tre dagar senare (testade inte heller tidigare). Hoppas det går bra för dig!
Svar på tråden IVF februari 2017