• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • 39årvillblimamma
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 08:03:21 följande:
    Tack! Känns så jävla tungt! Har redan börjat fundera ut nästa försök. För åtminstone ett till får det bli. Sen ger vi upp och lägger ALLT krut på vår 6-åring <3
    ledsen för er skull?. kan inte riktigt sätta mig in i er situation ännu och hoppas att jag slipper. Starkt av dig att redan börja planera för nästa försök.Kanske bara så man kan komma vidare, genom att acceptera det som händer och fortsätta framåt. 
  • Busfrö10
    39årvillblimamma skrev 2017-02-21 08:33:56 följande:

ledsen för er skull, utan frågetecken. förstår inte varför dom dyker upp hela tiden.

Tack! Ja man kan tydligen inte göra smileys här... =/

Bara att försöka ta nya tag, finns ju inget annat tyvärr! Stort lycka till till er andra!
  • Busfrö10
    Popetot skrev 2017-02-21 08:09:37 följande:

Åh nej! Så ledsen för er skull!

<3 tack!
  • pigan86
    rebeqqa skrev 2017-02-20 21:12:03 följande:
    Åh tack snälla för att du delar med dig och peppar mig <3 Jag hoppas också mensen kommer snart så vi bara kan sätta igång. Hur går det för er nu? Vart är ni i processen?
    Vi hade äggplock på alla hjärtansdag och insättning i fredags den 17/2 så nu är vi på ruvdag 4.

Jag mår bra nu, men ska inte ljuga från plocket fram tills i söndags var jag öm i magen och mådde lite illa + flytningar. Men de har gett med sig och nu känner jag mig bara lite uppsvälld + att brösten är ömma har svårt att hitta en skön positiv att ligga i när jag ska sova :)
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 07:44:45 följande:

Har mensvärk och så är det mer blod än rosa flytningar... fan också!!!

Vad tråkigt, kramar i massor <3
  • ammela
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 07:44:45 följande:

Har mensvärk och så är det mer blod än rosa flytningar... fan också!!!

Tänker på dig!
  • ammela

Blev uppringd av sjukhuset för en stund sen, 2 dagar innan äggplock...

Tydligen har de sett att min mans spermier klumpar ihop sig så han behöver lämna sitt prov i ett specialrör med nån vätska i, efter äggplocket. Vad tusan betyder detta? Någon som varit med om samma?

BM sa att det var ganska ovanligt men labbet hade koll?!? Läskigt.

• Sjuttiosjuan

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-21 17:02:16 följande:

Blev uppringd av sjukhuset för en stund sen, 2 dagar innan äggplock...

Tydligen har de sett att min mans spermier klumpar ihop sig så han behöver lämna sitt prov i ett specialrör med nån vätska i, efter äggplocket. Vad tusan betyder detta? Någon som varit med om samma?

BM sa att det var ganska ovanligt men labbet hade koll?!? Läskigt.

Säkert ingen fara! Men när kom dom på det?
Svar på tråden IVF februari 2017