• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Witttra
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:38:42 följande:

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

Själv fick jag också nyligen ett sånt besked. Jag lät säkert överlycklig i telefonen över den "fantastiska" nyheten. En sekund efter att vi lagt på så började jag storböla o tårarna sprutade. Snacka om att man känner sig elak att man inte unnar dem det! Eller man unnar nog vännerna men man blir så fruktansvärt påmind om vad man själv tvingas gå igenom. O visst är det skönt med detta forum där det är HELT ok att böla för att polarn blir gravid!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:39:50 följande:
    Säkert ingen fara! Men när kom dom på det?
    Igår vad jag vet... har fått höra missbildade spermier innan, men det kanske är detta som är problemet egentligen. Vet inget alls nu...
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:38:42 följande:

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

Förstår dig. Är ju svårt att vara glad för dem när man själv kämpar!!
  • pigan86

Har en liten tanke till er som ruvar/ruvat. Hur många dagar efter äggplock fick ni eran testdag? Alltså testdagen kliniken gav till er?

• Söndag
    gammelpysen skrev 2017-02-21 20:38:29 följande:

Efter äggplock: 3 veckor, efter frysåterföring: 2 veckor.

Samma för mig
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-21 20:15:22 följande:

Igår vad jag vet... har fått höra missbildade spermier innan, men det kanske är detta som är problemet egentligen. Vet inget alls nu...

Verkar som om dom har koll på bitarna, du behöver nog inte vara orolig <3
  • Witttra
    pigan86 skrev 2017-02-21 20:23:51 följande:

Har en liten tanke till er som ruvar/ruvat. Hur många dagar efter äggplock fick ni eran testdag? Alltså testdagen kliniken gav till er?

19 sjukt långa dagar! Inte alls sånna där vanliga dagar som bara försvinner.
  • pigan86
    Witttra skrev 2017-02-21 21:23:54 följande:
    19 sjukt långa dagar! Inte alls sånna där vanliga dagar som bara försvinner.
    gammelpysen Skrev följande:
    Efter äggplock: 3 veckor, efter frysåterföring: 2 veckor.

Tack för svaren, tyckte bara de kändes "länge" med tanke på att ägglossningssprutan går ur en inom 10 dagar.. Men då får jag glatt vänta 15 dagar till då. Hoff
  • Solen2
    pigan86 skrev 2017-02-21 20:23:51 följande:

Testdag 20dagar efter äggplock. (Dvs 18dagar efter insättning.) Fick dock min mens på dag 17 efter äggplock (dvs 15dagar efter insättning).
Svar på tråden IVF februari 2017