• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Witttra
    Caarina1985 skrev 2017-02-22 13:18:22 följande:

Gjorde en liten paus från fl och fokuserade på att dyka ner i flyttkartongerna.
    Vilken vecka det har varit för alla här och vilken berg & dalbana detta forum visar upp. Vi är alla i så olika faser i livet.

- Välkommen alla nya till tråden
    - Tråkigt med kompisen som blivit sjuk - stora styrkekramar!
    - Grattis till + tecken, måste kännas som en overklig dröm. Nu håller vi alla tummar och tår att det går hela vägen. Och att vi får se många såna här.
    - Lycka till alla som kämpar på med sina sprutor och allt vad det innebär.
    - Skit att mensen kommit. Men är det garanterat negativt för det?
    - Hoppas att ägget som fanns är den lilla rackaren ni väntat på.

Är själv på ruvardag 9 och har testdag Fredag 3e. Fick meddelande att våra två embryn som odlades vidare inte klarade sig till frys. Så nu är hoppat hos de två godingarna som är införda.
    Lutinus ger en superhärliga flytningar och kletar som bara den. Svettas som en fontän på nätterna och kroppen känns ganska pluffsig. Också ligger en förkylning och lurpassar. Den bryter säker ut under nästa vecka när flyttlasset går.. :(

Välkommen tillbaks! Jag är också på ruvardag 9 nu med ett tredagars. Vad har du satt in för en parvel? Älskar lutinus?. not! bytte till crinine denna vända och trivs med den mycket bättre!
    Hur känner du annars i kroppen? Bra med flytten mitt i allt så dina ruvardagar går! Det gör inte mina? hehe...
  • Busfrö10

Har pratat med sophiahemmet idag och meddelat mensen... de är helt fantastiska där!

Vi har bokat in en ny tid innan nästa mens nu, känns bra. Vi kör i alla fall ett försök till...

• Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-22 18:15:00 följande:

Har pratat med sophiahemmet idag och meddelat mensen... de är helt fantastiska där!

Vi har bokat in en ny tid innan nästa mens nu, känns bra. Vi kör i alla fall ett försök till...

Vad skönt! Vi får kämpa på tillsammans<3
  • Sjuttiosjuan
    Witttra skrev 2017-02-22 17:55:02 följande:

Men du? bra att det iaf blev ett! O kul att ni fått ett tillbaks varje gång tidigare! Förstår att du hoppats på fler men vi håller tummar och tår för detta nu! 

Tack snälla du<3
  • Busfrö10
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-22 18:33:51 följande:

Vad skönt! Vi får kämpa på tillsammans<3

Ja det gör vi!!!
  • Popetot

Vi fick 1 till frysen :D Vi har inte fått det på någon av de tidigare ivferna.

• Busfrö10
    Popetot skrev 2017-02-22 21:11:49 följande:

Åh vad skönt! Måste kännas som en lättnad! Grattis!
  • Caarina1985
    Witttra skrev 2017-02-22 17:58:24 följande:

Välkommen tillbaks! Jag är också på ruvardag 9 nu med ett tredagars. Vad har du satt in för en parvel? Älskar lutinus?. not! bytte till crinine denna vända och trivs med den mycket bättre!

Hur känner du annars i kroppen? Bra med flytten mitt i allt så dina ruvardagar går! Det gör inte mina? hehe...

Jo, tiden går lite fortare när man har annat att tänka på.

Då har vi samma här. Fick tillbaka två stycken tredagars. Så det fattas väl bara att det blir dubbel jackpot mitt i flytteriet. Men ingen skulle ju bli lyckligare än vi :)

Hoppas så in i bänken att det är sista gången i livet jag behöver ta Lutinus! Kul på jobbet när man står med en kund och känner 'å jävlar, det bara rinner!!' Funderade ett tag om man skulle gå till pampershyllan på ica :)

Jag känner mig faktiskt sjukt bra i kroppen utöver att hela kroppen känns lite svälld. Fast jag har fått ta det lite lugnt den senaste tiden. Har inte rört på mig i samma utsträckning som jag brukar. T.o.m läkaren bad mig att inte hålla på som en vilde, speciellt inte då vi satte in två..

Hur mår du själv?

Man får hitta på något hela tiden så tiden ska gå. Man kan lugnt påstå att vi är som fångar i våra egna kroppar. Bara vänta, vänta, vänta, vänta.....
  • Glee07

Börjar med gonal f 350 idag 22 februari. Den här blir också min tredje och sista ivf. Undrade också om det är farligt att ha så hög dos.????

• Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-22 21:11:49 följande:

Vilken vinst! :)

Man blir så glad över såna besked. Men visst är du även ruvare just nu?
Svar på tråden IVF februari 2017