• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan

Det blev bara ett ägg av fyra fina blåsor.. Känner mig så besviken, hade hoppats så mycket att få två iallafall:( Hon kunde inte riktigt förklara varför eftersom allt såg så bra ut. Så då har vi bara ett litet ägg att sätta vårt hopp till igen.. Vi började redan diskutera nästa försök, behöver verkligen en plan för att orka gå igenom det här även om det låter negativt.

Får väl se om det blir ET som planerat på fredag, vi har ju lyckats med det tidigare trots att vi båda våra tidigare försök också bara gett ett enda ägg.

Kram på er därute!

• Caarina1985

Gjorde en liten paus från fl och fokuserade på att dyka ner i flyttkartongerna.
    Vilken vecka det har varit för alla här och vilken berg & dalbana detta forum visar upp. Vi är alla i så olika faser i livet.

- Välkommen alla nya till tråden
    - Tråkigt med kompisen som blivit sjuk - stora styrkekramar!
    - Grattis till + tecken, måste kännas som en overklig dröm. Nu håller vi alla tummar och tår att det går hela vägen. Och att vi får se många såna här.
    - Lycka till alla som kämpar på med sina sprutor och allt vad det innebär.
    - Skit att mensen kommit. Men är det garanterat negativt för det?
    - Hoppas att ägget som fanns är den lilla rackaren ni väntat på.

Är själv på ruvardag 9 och har testdag Fredag 3e. Fick meddelande att våra två embryn som odlades vidare inte klarade sig till frys. Så nu är hoppat hos de två godingarna som är införda.
    Lutinus ger en superhärliga flytningar och kletar som bara den. Svettas som en fontän på nätterna och kroppen känns ganska pluffsig. Också ligger en förkylning och lurpassar. Den bryter säker ut under nästa vecka när flyttlasset går.. :(

• gammelpysen
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-22 12:00:19 följande:

Det blev bara ett ägg av fyra fina blåsor.. Känner mig så besviken, hade hoppats så mycket att få två iallafall:( Hon kunde inte riktigt förklara varför eftersom allt såg så bra ut. Så då har vi bara ett litet ägg att sätta vårt hopp till igen.. Vi började redan diskutera nästa försök, behöver verkligen en plan för att orka gå igenom det här även om det låter negativt.

Får väl se om det blir ET som planerat på fredag, vi har ju lyckats med det tidigare trots att vi båda våra tidigare försök också bara gett ett enda ägg.

Kram på er därute!

Vad jobbigt! Förstår att du blir besviken men det kan ju faktiskt gå vägen med detta ägg

Är det ditt första IVF?
  • Jessa01

Kram på er därute!

Vad tråkigt att höra! Men ni har ett fint ägg :) Håller tummarna!!!

Just nu jag sitter här med världens magont utan att veta om ett ägg har släppt . Glömde lutinus imorse, känns som om jag har kraschat lite :(
    Vi har också börjat se framåt till nästa försök. Det känns lite bättre då!
  • Söndag

Ja funderade på mensvärk och lutinus kom på åå lunchen idag att jag ofta känner i

Mensvärk när de gått ett par timmar sen senaste lutinusen. Det känns inte som något lovande tacken :(

• Sjuttiosjuan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 14:38:57 följande:

Vad jobbigt! Förstår att du blir besviken men det kan ju faktiskt gå vägen med detta ägg

Är det ditt första IVF?

Nej, vårt 3:e.. Hade 3 blåsor första och 2 vid andra men bara ett ägg med båda som jag fått tillbaka. Klart det KAN gå men vitsen med IVF är ju att man ska ha några att välja på
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-22 14:47:57 följande:

Vad tråkigt att höra! Men ni har ett fint ägg :) Håller tummarna!!!

Just nu jag sitter här med världens magont utan att veta om ett ägg har släppt . Glömde lutinus imorse, känns som om jag har kraschat lite :(

Vi har också börjat se framåt till nästa försök. Det känns lite bättre då!

Ja, vi får hoppas på att det blir befruktat och delar sig som det ska. Men om du tog sprutan borde det väl lossna?

Ja, jag mår också bäst av att planera framåt! Måste du vänta en mens innan el vad har dom sagt?
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-22 15:18:48 följande:
    Ja, vi får hoppas på att det blir befruktat och delar sig som det ska. Men om du tog sprutan borde det väl lossna?

Ja, jag mår också bäst av att planera framåt! Måste du vänta en mens innan el vad har dom sagt?
    Vi håller tummarna för att det lossnar ett ägg. Jag har bara försökt så länge så jag satte mitt sista hopp till ivf och så reagerade inte kroppen som den borde.

Nu inväntar jag mens och sedan går vi på långa protokollet. Så det värsta är väl att jag nu måste sitta här i fem veckor och hoppas att jag inte blir en klimakteriekossa av sprayen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag borde nog sluta googla så mycket, men det är som en drog :P

Det känns ändå bra att vi är flera i samma sits och att det finns de som lyckas. Min vän har precis blivit gravid på 4e försöket med skitägg och det ger mig lite hopp ändå!
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-22 15:50:45 följande:

Vi håller tummarna för att det lossnar ett ägg. Jag har bara försökt så länge så jag satte mitt sista hopp till ivf och så reagerade inte kroppen som den borde.

Nu inväntar jag mens och sedan går vi på långa protokollet. Så det värsta är väl att jag nu måste sitta här i fem veckor och hoppas att jag inte blir en klimakteriekossa av sprayen

Jag borde nog sluta googla så mycket, men det är som en drog :P

Det känns ändå bra att vi är flera i samma sits och att det finns de som lyckas. Min vän har precis blivit gravid på 4e försöket med skitägg och det ger mig lite hopp ändå!

Det låter ju toppen, skam den som ger sig. Jag har kört långa de två sista gångerna, mått bra av sprayen bara varit lite varm och haft lite värre humör än vanligt:) Dock verkar den inte ge mig fler ägg så nu planerar vi för korta direkt om allt ser okey ut. Är väldigt glad att dom tänker lite utanför boxen och ändå är positiva, så glad att vi får fortsätta försöka, det var ju inte självklart märkte vi..

Ja, vänta och googla är något man blir bra på om man sysslar med IVF!
  • Witttra

Kram på er därute!

Men du? bra att det iaf blev ett! O kul att ni fått ett tillbaks varje gång tidigare! Förstår att du hoppats på fler men vi håller tummar och tår för detta nu! 
Svar på tråden IVF februari 2017