• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Akira Öken
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 13:01:30 följande:

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

:( Men behöver det verkligen betyda att det är kört? 
  • Popetot

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

Fast det behöver ju verkligen inte betyda att det är kört? Det är en hel vecka kvar. Men nu vet du i alla fall att du inte har ovitrelle kvar i kroppen. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er och att din vän blir bättre snart. KRAM
  • Popetot

Läste nu att med blastocyst är hcg först hög nog dag 9. Vet inte hur tillförlitlig källa (fertilitetsguiden). Men du kanske kan finna lite tröst i det... kram igen
  • CarolineJL

Ta det lugnt! Det är på tok för tidigt för hcg att visas. Ha is i magen. Försök distrahera tankarna även fast det är svårt. Säg till din partner att han får passa på dig så att du inte testar igen förrän det faktiskt är dags.

Jag hade inga symtom alls men mådde precis som innan mensen, en del mensvärk och flytningar. Testade två dagar innan testdag och då var det svaaaagt plus sen senare samma dag negativt. Två dagar senare plus. Det finns hopp - andas och håll tummarna! <3
  • Busfrö10
    CarolineJL skrev 2017-02-19 16:38:30 följande:

Ta det lugnt! Det är på tok för tidigt för hcg att visas. Ha is i magen. Försök distrahera tankarna även fast det är svårt. Säg till din partner att han får passa på dig så att du inte testar igen förrän det faktiskt är dags.

Jag hade inga symtom alls men mådde precis som innan mensen, en del mensvärk och flytningar. Testade två dagar innan testdag och då var det svaaaagt plus sen senare samma dag negativt. Två dagar senare plus. Det finns hopp - andas och håll tummarna! <3

Tack snälla ni för pepp!!

jag vet att det är lite för tidigt, men ni vet att man kanske målar fan på väggen. Men INGA mer tester innan testdagen, jag LOVAR =)

Nu ska jag bara försöka att ta hand om mig. Är ju mest fokuserad på min bästis så klart, men vet att hon vill ju så klart att jag ska tänka på lilla krypet också <3
  • CarolineJL
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 21:39:41 följande:

Tack snälla ni för pepp!!

jag vet att det är lite för tidigt, men ni vet att man kanske målar fan på väggen. Men INGA mer tester innan testdagen, jag LOVAR =)

Nu ska jag bara försöka att ta hand om mig. Är ju mest fokuserad på min bästis så klart, men vet att hon vill ju så klart att jag ska tänka på lilla krypet också <3

Ja det hjälper ingen att oroa sig <3 håller tummarna för lilla embryot och din bästis! Allt kommer bli bra tids nog!
  • Popetot

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

• ammela

Risk för överstimulering här....

Hade 11 äggblåsor i torsdags, idag över 20 :/
    Inväntar blodprov och besked om hur vi fortsätter. Fasen vad läskigt att kroppen reagerar så kraftigt på 4 dygn. Får se se vad som händer härnäst!

• pigan86

Ruvdag 3.
    Ömma bröst som tusan och känner mig allmänt svullen. Flytningar mest nattetid och bortsett från de så mår jag som "vanligt" :)

• rebeqqa

Hej hej tjejer!

Vi står i starten inför första ivf försöket. Jag väntar på blödning -som bör komma snart ätit provera i 10 dagara.

Vi har försönt få barn i 2 år, men jag har alltiv vetat att nåcot var fel med mig pga min oregelbundna/helt uteblivna menscykel. Läkaren konstaterade att jag har pcos och efter mer än ett år med olika behandlingar står vi nu där. Vi ska göra ivf på Sahlgrenska, jag är både ängslig och orolig. Mest för alla sprutor och äggplocket. Tänker inte så mycket på utgången än.. men jag tror jag kommer oroa mig för det mer längre fram i processen.

Vi ska göra korta protokollet, med gonal F 112.5enheter, orgalutran och ovitrelle ! Väntar som sagt bara på blödning nu och jag hoppas den kommer snart så vi kan börja!

Svar på tråden IVF februari 2017