Sarasvarar skrev 2017-10-31 02:11:37 följande:
Eller hur! Jag längtar knappt efter bebis längre, hur sjukt det än låter. Det känns som att jag längtar mer efter att slippa vara gravid. Slippa konstanta förvärkar/sammandragningar, foglossning, illamående, migrän, att inte kunna andas eller röra sig. Räcker det inte att vara gravid 40 veckor?! Känner mig så lurad och dum. Att vi dessutom får gå över 18 dagar här innan igångsättning gör det inte bättre. Bara 14 dagar är mycket (som det är i de flesta län) men nej, inte här. :(
18 dagar??? Usch. Ja vi i stockholm har väl 14 dagar tror jag. Imorgon har jag gått 8 dagar över tiden och ska göra ultraljud för att kolla fostervattenmängd. Tror att jag har gott om vatten men om jag inte har det får jag fortsätta till förlossningen för igångsättning. Men vi får nog åka hem och sitta av några dagar till...
Jag tycker inte alls att det är konstigt att graviditetens negativa sidor överskuggar bebis. Besvären är ju superverkliga medans en bebis man aldrig sett eller hållt i sina armar är fortfarande ganska abstrakt. Som tur är glömmer man det här tunga och jobbiga i samma sekund man får den där käftsmällen av kärlek när man ser in i sitt barns ögon. Det är värt att gå igenom skärselden för. I slutändan iaf även om det känns rövigt nu.
Vi får fortsätta hoppas att de kommer nu närsomhelst.