• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Percafluviatilis skrev 2017-02-28 15:32:44 följande:

Jag vet inte vad jag ligger på för värde faktiskt, men jag vill minnas att läkaren skrev "lite" i brevet jag fick. Jag tror inte heller bristen kan påverka fertiliteten och jag vet en del som fått B12-brist under graviditeten men detta har ej påverkat på något sätt då. 

Min anledning till att de kollade bl.a. B12 var också utmattning, men min utmattning beroende förmodligen på psykiska orsaker (jag var helt enkelt utmattningsdeprimerad och har varit det till och från under 3-4 år). Läkaren sa att det kan hänga ihop med bristen, men hon var inte helt säker. Jag är ju dessutom vegetarian och under perioden jag var deppig åt jag ganska dåligt. Kosten och måendet kombinerat kanske gav bristen. Jag ska tillbaka för koll i april för att se om bristen kvarstår. Om den gör det görs utredning för det betyder då att jag inte kan ta upp B12 själv genom kosten. Tror de främst kollar så att man inte har någon tarmsjukdom osv. Tycker dock att jag borde fått bristen tidigare i sådana fall så jag hoppas på att jag helt enkelt åt bristfälligt under en period.

Är du vegetarian? Man kan ju få brist av att äta dåligt allmänt, även om man inte är vegetarian, men äter man mycket kött bör det inte vara något problem. Har du fått Behepan att äta för bristen?

Äter betolvex. Åt Behepan för några år sedan då jag också hade brist. Jag äter rätt mycket kött men haft problem med magkatarr från 12 års ålder så levde på losec fram till 25 ... läkaren tror det har med det att göra.

Så jobbigt att vara ständigt trött och på det få höra av alla i sin närhet att man verkar så trött jämt, när man jobbar dom ett svin på att låta pigg. Bara det är utmattande.

Nu svarar jag inte i telefonen när någon av "de" som klagar på att jag jämt låter trött ringer :) får mumsa i mig tabletter tills jag låter normal haha.

Läste att B12 brist kan orsaka missfall : /

Så tur jag kollade upp och börjat knapra nu.
  • Paap

Natural cycles förutspådde äl igår men sambon kom hem idag. Jag hade ingen temphöjning så jag hoppas att äl är idag istället! Min kropp är kaos, fullständig kaos och innan denna äl har jag haft två uteblivna ägglossningar. Jag har jättelånga cykler och misstänkt endometrios. Ska nu försöka få första barnet med min blivande man. BIM blir i mitten av mars någon gång beroende på när (om) äl är.

• Anonym (förstaförsöket)

Sitter här och funderar över alla symptom (shit vad mycket man känner helt plötsligt när man hoppas på bebis!)

Nu ännu starkare mensvärk/molvärk, och haft ont i svanken i 6 dagar nu. Vanligtvis när jag ska ha mens vill jag äta massa choklad (och även annars också), men nu är jag faktiskt inte alls sugen! Måste ju vara ett tecken Glad Men helt klart lite läskigt med denna mensvärk som bara blir starkare...

• Anonym (Symtom)

Har BIM inom de närmaste dagarna, är på dag 26 i cykeln och upplever en rad symtom så som ökad hunger, kissnödig, humörsvängningar, gasig. Den 18 februari hade jag plötslig mensvärk, molande och hugg i ligamenten. Brukar inte ha mensvärk ens vid mens! Varade i ca fyra timmar, sen som bortblåst. Vad upplever ni andra för symtom?

• mickipicki
    Emmie79 skrev 2017-02-28 15:54:44 följande:
    Sist jag var gravid (fick mf i v10) så kände jag både pms-symptom och mensvärk på bim-2 och var säker på att det var mensen som var på g men den kom inte och på bim+1 fick jag ett fint plus! Så ge inte upp än!
    Tack, behövde pepp!
    Nästa cykel kan vi göra nytt försök men cykeln efter är vi på släkterna o kommer bo på varandra o därför kommer det inte bli av: redan stressad över det!
  • Pmc85
    mickipicki skrev 2017-02-28 14:54:52 följande:

Jag får mens om 2 dagar dvs på torsdag. Jag har alla menssymptom man kan ha. Känner mig asdepp! Baaah!
    Helt menlöst inlägg. Jag ville bara spy galla. Sorry!

Förstår dig, ska ha på söndag. Inga känningar än men kommer väl vilken dag son helst nu :/ med turen man har liksom. MSN måste få gnälla med ;)
  • RebeccaLouise
    Emmie79 skrev 2017-02-28 14:17:52 följande:

Ja, hoppas det! Håller tummarna nu. Känner ingenting i brösten och inget illamående eller ändrat smak- och luktsinne. Lite hård i magen (har hört att det kan vara ett tecken) och lite molvärk som kommer ibland och håller i sig i några minuter bara. Är det tillräckligt?

Jag har inget av de du skriver, aningen mol i magen ibland precis som du förklarar, men inget annat :)
  • Mariiieee
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 07:24:02 följande:

Hej :D

Jag hade äl den 15e feb, menscykel på 30 dagar och är idag på Bim-1.

Fick i fredags på Bim- 5 och äl+ 9 en konstig mensvärk, lixom huggande. Sen hade jag svaga ljusrosa flytningar fre-sön och igår på Bim-2 på eftermiddagen fick jag första svaga plusset.

Idag på Bim-1 fick jag ett starkare plus :D

Jag har fått blankt negativt fram tills igår när jag fick mitt svaga.

Jag har testat med testlagrets stickor utan resultat och plussade igår och idag på clearblue plus

Bifogar bild från igår

Och från idag

Stort grattis! Vad roligt <3
  • Jilo
    Emmie79 skrev 2017-02-28 10:15:17 följande:

Åh vad roligt, stort grattis!!

Hoppas min molvärk också betyder att jag är gravid. Fick också lite svagt rosa på pappret vid toabesök igår (ursäkta känsliga), menar du att det är ett bra tecken alltså? Gud vad jag blir hoppfull nu! Har bim på söndag men kommer nog testa redan på fredag.

Fick knappt synbara klarröda prickar på pappret igår och små brunaktiga flytningar idag. Kan få bruna flytningar två dagar innan mens, men bim är ju inte förrän måndag??

Jaja, det är ju egentligen bara att se tiden an...:)
  • Mariiieee
    Anonym (Symtom) skrev 2017-02-28 16:19:14 följande:

Har BIM inom de närmaste dagarna, är på dag 26 i cykeln och upplever en rad symtom så som ökad hunger, kissnödig, humörsvängningar, gasig. Den 18 februari hade jag plötslig mensvärk, molande och hugg i ligamenten. Brukar inte ha mensvärk ens vid mens! Varade i ca fyra timmar, sen som bortblåst. Vad upplever ni andra för symtom?

Jag fick stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen. Sedan på söndag kvällen så fick jag en typ känsla av att någon drog i livmodern inifrån. Har varit ledsen till och från sedan i söndags. Humöret... Suck Tycker synd om min kille nu. BIM är på måndag eller tisdag.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017