• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Jilo

Tror jag fått min mens. 6 dagar för tidigt. Så nästa bim bör väl bli 28/3 istället.

• FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-03-01 07:04:11 följande:

Någon form av känsla är ju alltid positivt :)

Jag kände ingenting på hela dagen igår. Hade dock jätte mycket på jobbet och hela kvällen hemma så jag hann inte känna efter heller.

Man vill ju tro det iaf. Speciellt allt "nytt" och det som ändrar karaktär från tidigare cykler.
  • mickipicki

Jag ska ha bim imorgon och jag har INTE testat en enda gång ännu! Precis som någon annan skrev så känns det mer förnedrande med blankt test än mens så jag har inte vågat testa. Även om jag inte tror att jag är gravid så känns det så taskigt att få blankt...

Jag har haft hugg, stock o molvärk sen en vecka efter ÄL. Tror dock att jag brukar få så innan mens. Har sjukt ömma bröst. (Har sport bh på mig), men inte bröstvårtor o de har inte svullnat. Dock brukar jag ha ömma bröst innan mens. Jag har finnig hy (brukar få det vid ÄL annars men nu har jag haft det hela vägen). Jag känner mig helt sinnessjukt trött och ser 20 år äldre ut för att jag är så förbannat trött. Detta kan dock ha att göra med att jag helt enkelt är trött just nu generellt. Jag känner mig allmänt nedstämd (säkert för att jag inte vill ha mens i kombo med pms) och allmän sjukdomskänsla.

• Pasgetti
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 23:47:21 följande:

Låter som mig. Ursprunglig bim 10 mars men misstänker senare äl så tror bim blir 12 mars istället. Känner jag mig själv rätt lär jag börja test senast måndag. Antagligen tidigate trots att jag vet att det inte är någon idé. Men kliar redan i fingrarna efter att testa.

Milou3 skrev 2017-03-01 07:57:59 följande:

Också bim 10 mars :)

Men jag får hem flera billiga teststickor som mäter från 10miu så kommer nog börja redan på lördag :)

Ska på fest på fredag så nästan sugen att testa innan festen men då blir det bara äl +8 så lär ju ändå inte visa nåt OM det tagit sig.

Vad kul att vi är flera med BIM samma dag! Tycker det är så bra Att det finns såna här trådar så man kan följas åt! :D

Tänkte beställa fler tester till nästa vecka, har två stavar från testlagret och ett PE från gravidkollens. Känner att jag också kommer vara en testnarkoman trots att detta är första försöket xP Har trott att jag varit gravid förr när jag gick på piller och tog massa tester redan då men nu är det ju på riktigt liksom :D
  • Mimipig

Jag är på ÄL+6 och känner absolut ingenting.

Bröstvårtorna är enda som ev är annorlunda, de är större och känsliga. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte stenkoll på hur de brukar vara.

Sist jag var gravid var enda tecknet att brösten växte, men å andra sidan fattade jag inte att jag var gravid förrän två v efter BIM. Jag mådde aldrig illa och hade inga andra tidiga gravidsymptom. (Men sen i v 16 kom foglossningen från helvetet, men det är en annan historia.)

• Milou3
    Mimipig skrev 2017-03-01 09:20:52 följande:

Jag är på ÄL+6 och känner absolut ingenting.

Bröstvårtorna är enda som ev är annorlunda, de är större och känsliga. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte stenkoll på hur de brukar vara.

Sist jag var gravid var enda tecknet att brösten växte, men å andra sidan fattade jag inte att jag var gravid förrän två v efter BIM. Jag mådde aldrig illa och hade inga andra tidiga gravidsymptom. (Men sen i v 16 kom foglossningen från helvetet, men det är en annan historia.)

Äl+6 här med :)

Om ägget inte fäst ännu ( och då blivit befruktat såklart) så kan man ju inte känna av symptom väl? Så egentligen bör vi med äl+6 i dag vänta med att känna efter till iaf fredag :) och känner jag inte ett smack då kommer jag bli halvdeppig och beställa nya äl-test för nästa cykel. Typ :)

Men, ska jag analysera redan nu så sov jag ovanligt djupt och drömde att jag fick en nidblödning, vaknade med molvärk och tempen hade stigit ytterligare. Har huvudvärk nu vilket jag sällan har. Men det kan ju vara så enkelt att jag börjar bli krasslig : /
  • FrökenE1985
    Pasgetti skrev 2017-03-01 09:08:20 följande:

Vad kul att vi är flera med BIM samma dag! Tycker det är så bra Att det finns såna här trådar så man kan följas åt! :D

Tänkte beställa fler tester till nästa vecka, har två stavar från testlagret och ett PE från gravidkollens. Känner att jag också kommer vara en testnarkoman trots att detta är första försöket xP Har trott att jag varit gravid förr när jag gick på piller och tog massa tester redan då men nu är det ju på riktigt liksom :D

Know the feeling! Försök 10 för oss men fortfarande lika testgalen. Haha

För mig känns det lite som att jag får kontroll. Det har man ju inte men den falska känslan av kontroll tror jag att jag behöver för att inte deppa ihop totalt när det inte tar sig. Då är man ändå beredd på att mensen kommer, om den kommer. Det hoppas vi naturligtvis inte att den gör.
  • FrökenE1985
    Milou3 skrev 2017-03-01 09:38:07 följande:

Äl+6 här med :)

Om ägget inte fäst ännu ( och då blivit befruktat såklart) så kan man ju inte känna av symptom väl? Så egentligen bör vi med äl+6 i dag vänta med att känna efter till iaf fredag :) och känner jag inte ett smack då kommer jag bli halvdeppig och beställa nya äl-test för nästa cykel. Typ :)

Men, ska jag analysera redan nu så sov jag ovanligt djupt och drömde att jag fick en nidblödning, vaknade med molvärk och tempen hade stigit ytterligare. Har huvudvärk nu vilket jag sällan har. Men det kan ju vara så enkelt att jag börjar bli krasslig : /

Låter riktigt spännande! Håller tummarna att det ökade hormoner som ställer till det och inte sjukdom!
  • littlepixiegrl

Nu har jag frågat i flera trådar, men är det någon annan än jag som ser det andra strecket på gravtestet!?

Vet knappt varför jag tog nya tester, som jag trodde jag gick och väntade på en sen mens. Såg i går att äl testet började bli starkare igen och tänkte att jag kanske väntade på äl istället. Tog gravtest igår kväll och med första morgonurinen och glodde länge för det kanske ändå var en väldigt svag skugga där, men nej. Så fick jag för mig att ta nya test med andra morgonurinen och nu ser de ut så här!!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017