• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 22:27:17 följande:

Jag använder det för att jag få mindre pms och för kanske ge ett eventuellt befruktat ägg en större chans att få fästa och stanna. Min pms är annars extrem så tycker nästan synd om sambon ibland och han tycker att jag har varit betydligt lugnare när jag använt krämen.

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:32:42 följande:

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..

Idag har det molt/dragit och huggit nästan konstant sedan 16-17-tiden. Känns jättemärkligt och känna det nu om jag bara är på äl+2. Har haft fullt upp med bak och matlagning så har ju inte känt efter. Vissa stunder kunda jag knappt räta upp kroppen helt.
  • Pasgetti

Hoppar in här inne jag också! :D

Hade Äl nu i helgen och BIM 10 mars, ev senare då jag misstänker att Äl skett 2 dagar senare än den brukar.

Tänkte börja testa från måndag! Någon mer som tänkt börja testa då? ^^

• FrökenE1985
    Pasgetti skrev 2017-02-28 23:36:54 följande:

Hade Äl nu i helgen och BIM 10 mars, ev senare då jag misstänker att Äl skett 2 dagar senare än den brukar.

Låter som mig. Ursprunglig bim 10 mars men misstänker senare äl så tror bim blir 12 mars istället. Känner jag mig själv rätt lär jag börja test senast måndag. Antagligen tidigate trots att jag vet att det inte är någon idé. Men kliar redan i fingrarna efter att testa.
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 23:27:45 följande:

Idag har det molt/dragit och huggit nästan konstant sedan 16-17-tiden. Känns jättemärkligt och känna det nu om jag bara är på äl+2. Har haft fullt upp med bak och matlagning så har ju inte känt efter. Vissa stunder kunda jag knappt räta upp kroppen helt.

Någon form av känsla är ju alltid positivt :)

Jag kände ingenting på hela dagen igår. Hade dock jätte mycket på jobbet och hela kvällen hemma så jag hann inte känna efter heller.
  • Percafluviatilis

Äl+10 idag, bim-3 om jag har min vanliga lutealfas på 13 dagar. Hade 12 senast så i sådana fall kommer mensen redan på fredag. Och kommer gör den nog, känner det på mig :( Om den mot förmodan inte kommer testar jag på måndag!

Funderar på att ta en paus i verkstaden efter detta försöket då jag ska träna ganska intensivt framöver (inför en tävling). Med paus menar jag då att fortsätta ha sex kring äl men kanske inte lika målmedvetet eller med samma förhoppingar som nu. Försöka duger ju men det går väl knappast att sluta hoppas... :)

Hur går det för er andra som har bim inom räckhåll?

• Anonym (förstaförsöket)

Nu är jag på ÄL +12 och fortfarande helt blankt på stickan. Inget spökstreck. Ingenting. Usch, börjar verkligen misströsta nu. Blir totalt deppig. Är inne på åttonde dagen med mens/molvärk. Nu lite mer rejäl mensvärk som gör mig något illamående. Fortfarande ont i svanken också. Åttonde dagen för det med. Temperaturen fortfarande hög, lite mer idag än igår. Ligger på 37,00. Brösten är inte alls så ömma som jag annars kan ha innan mens.

Jag brukar ha cykler på 25-27 dagar, men de sista två månaderna har allt varit upp och ner. Förra cykeln på 29 dagar och längre lutealfas (14 dagar, har nog haft mellan 10-12 annars, så det är ju positivt tänker jag). Denna cykel hade jag senare ÄL. Är nu på CD 31. Natural cycles tyckte att jag ska få mens idag, men jag misstänker själv att det kanske blir tidigast på fredag. Vi får se.

Jag har känt mig helt invalidiserad med all värk som jag haft denna gång kring bäcken. Helt sjukt om det bara är PMS. Jag har läst att man kan få foglossningsliknande smärtor som PMS om man haft sådant problem i tidigare graviditet. Men jag har ju inte ens fött barn någon gång! Usch, skulle inte stå ut om jag ska behöva ha såhär nu varje månad. Kan inte träna, kan inte ens promenera, och har svårt att handla mat. Jag tyckte det kändes bättre igår och tog en halvtimmes rask promenad, men sen hade jag ont resten av dagen och kvällen. Svårt att ligga på rygg. Det är piss att vara kvinna ibland...

• Milou3
    Pasgetti skrev 2017-02-28 23:36:54 följande:

Också bim 10 mars :)

Men jag får hem flera billiga teststickor som mäter från 10miu så kommer nog börja redan på lördag :)

Ska på fest på fredag så nästan sugen att testa innan festen men då blir det bara äl +8 så lär ju ändå inte visa nåt OM det tagit sig.
  • Swn

Kunde inte hålla mig och testade idag på BIM -5 såklart totalt blankt, vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Men fortsätter hoppas och testar säkert igen imorgon, hahaha.

• Emmie79

Tog just ett test med Clearblues "Early", visade helt negativt... :(

Kanske borde jag vänta några dagar, det kanske var för tidigt? Bim på sön/mån.

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017