• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Percafluviatilis
    Milou3 skrev 2017-02-28 16:13:53 följande:
    Äter betolvex. Åt Behepan för några år sedan då jag också hade brist. Jag äter rätt mycket kött men haft problem med magkatarr från 12 års ålder så levde på losec fram till 25 ... läkaren tror det har med det att göra.

Så jobbigt att vara ständigt trött och på det få höra av alla i sin närhet att man verkar så trött jämt, när man jobbar dom ett svin på att låta pigg. Bara det är utmattande.

Nu svarar jag inte i telefonen när någon av "de" som klagar på att jag jämt låter trött ringer :) får mumsa i mig tabletter tills jag låter normal haha.

Läste att B12 brist kan orsaka missfall : /

Så tur jag kollade upp och börjat knapra nu.
    Okej! Jag har också haft problem med magkatarr till och från, dock ej medicinerat så många gånger och när jag gjort det har jag använt omeprazol. Magkatarren hänger alltid ihop med stress för min del. Kanske kan det vara magkatarren som ställer till det för B12-upptaget då? Eller tror din läkare att din brist beror på just Losec?

Åh, fy... jag förstår det! Jag har "trötta" ögon så vet hur irriterad man kan bli på folk som säger att man ser trött ut fastän man inte är det. Och om man nu är trött är det väl ändå en onödig kommentar kan man tycka? Det vet man ju oftast själv liksom. Har du bara B12-brist eller järnbrist också?

Tråkigt med missfallsrisken! Blir jag gravid får jag skynda på återbesöket för B12-bristen då. Men så ska man ju lyckas bli gravid först också :)

När har du BIM?
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 10:08:46 följande:

Jag har bim 10-12 mars nånting. Tempar och använder äl-test, men de har inte riktigt varit överens så är lite osäker. Brukar har 27-29 dagars cykler så får se om denna blir 27, 29 eller 280 dagar.

Hur länge har ni försökt? Vi är på 10:nde försöket nu.

Okej spännande. Då har du precis haft ÄL?

Detta kan Räknas som vårat 3 seriösa försök. Mannen åt pencellin för en urinvägsinfektion sen höst så då sa läkaren att det inte va så stor chans att spermier var så starka och att de kunde ta 3 månader innan kvalitén va som vanligt igen :p
  • Milou3
    Percafluviatilis skrev 2017-02-28 18:28:34 följande:

Okej! Jag har också haft problem med magkatarr till och från, dock ej medicinerat så många gånger och när jag gjort det har jag använt omeprazol. Magkatarren hänger alltid ihop med stress för min del. Kanske kan det vara magkatarren som ställer till det för B12-upptaget då? Eller tror din läkare att din brist beror på just Losec?

Åh, fy... jag förstår det! Jag har "trötta" ögon så vet hur irriterad man kan bli på folk som säger att man ser trött ut fastän man inte är det. Och om man nu är trött är det väl ändå en onödig kommentar kan man tycka? Det vet man ju oftast själv liksom. Har du bara B12-brist eller järnbrist också?

Tråkigt med missfallsrisken! Blir jag gravid får jag skynda på återbesöket för B12-bristen då. Men så ska man ju lyckas bli gravid först också :)

När har du BIM?

Hade ett järnvärde på 136 vilket jag förstår är rätt bra.

Har bim 10 mars :) så sitter här i soffan med molvärk för tredje dagen på rak och ETT ömt bröst :)

Hoppas innerligt att det tagit sig denna gång men är bara på äl+5 så ägget har väl inte hunnit fästa än OM det nu blev en ägglossning och OM det nu blev befruktat osv ...

När har du Bim?
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 18:28:54 följande:

Okej spännande. Då har du precis haft ÄL?

Detta kan Räknas som vårat 3 seriösa försök. Mannen åt pencellin för en urinvägsinfektion sen höst så då sa läkaren att det inte va så stor chans att spermier var så starka och att de kunde ta 3 månader innan kvalitén va som vanligt igen :p

Okej. Trodde först att den var i torsdags men verkar som att kroppen vara gjorde ett försök då utan att lyckas, men i söndags verkar det äntligen ha släppt så nu är det nedräkning.
  • MariaKristine

Slutade med P pillen den 5 Februari efter 5år.
    Fick min första mens den 20 som varande i 4 dagar. Körde sedan på med ägglossningstest som visade maximal fertilitet den 27 februari (Igår)!!!! 
    Hade sex den 25,26,27. Så nu hoppas vi på en liten bäbis Skrattande

• Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 20:15:05 följande:

Okej. Trodde först att den var i torsdags men verkar som att kroppen vara gjorde ett försök då utan att lyckas, men i söndags verkar det äntligen ha släppt så nu är det nedräkning.

Okej o mitt i lördags. Så då ligger vi nära varandra. Har du så ca 12 dagars lutelafas?
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 21:16:45 följande:

Okej o mitt i lördags. Så då ligger vi nära varandra. Har du så ca 12 dagars lutelafas?

Brukar ha 13 dagar men senast var den bara 12 dagar. Men kommer smörja med progesteronkräm denna cykel. Sist jag använde det förlängdes lutealfasen med ca 2 dagar så återstår att se hur det blir denna gång.
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 21:56:27 följande:

Brukar ha 13 dagar men senast var den bara 12 dagar. Men kommer smörja med progesteronkräm denna cykel. Sist jag använde det förlängdes lutealfasen med ca 2 dagar så återstår att se hur det blir denna gång.

Jaha. Varför gör man de om man har 12-13 dagar? För de är väl normalt? Nyfiken. Kanske är nått för en annan :p
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:11:21 följande:

Jaha. Varför gör man de om man har 12-13 dagar? För de är väl normalt? Nyfiken. Kanske är nått för en annan :p

Jag använder det för att jag få mindre pms och för kanske ge ett eventuellt befruktat ägg en större chans att få fästa och stanna. Min pms är annars extrem så tycker nästan synd om sambon ibland och han tycker att jag har varit betydligt lugnare när jag använt krämen.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017