• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    littlepixiegrl skrev 2017-03-01 10:23:34 följande:
    Nu har jag frågat i flera trådar, men är det någon annan än jag som ser det andra strecket på gravtestet!?

Vet knappt varför jag tog nya tester, som jag trodde jag gick och väntade på en sen mens. Såg i går att äl testet började bli starkare igen och tänkte att jag kanske väntade på äl istället. Tog gravtest igår kväll och med första morgonurinen och glodde länge för det kanske ändå var en väldigt svag skugga där, men nej. Så fick jag för mig att ta nya test med andra morgonurinen och nu ser de ut så här!!
    Jag ser! Ta ett nytt i morgon!
  • Mariiieee
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:32:42 följande:

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..

Jag har kännt stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen och på söndag kväll var det som om någon drog i livmodern inifrån....
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-03-01 09:38:07 följande:

Äl+6 här med :)

Om ägget inte fäst ännu ( och då blivit befruktat såklart) så kan man ju inte känna av symptom väl? Så egentligen bör vi med äl+6 i dag vänta med att känna efter till iaf fredag :) och känner jag inte ett smack då kommer jag bli halvdeppig och beställa nya äl-test för nästa cykel. Typ :)

Men, ska jag analysera redan nu så sov jag ovanligt djupt och drömde att jag fick en nidblödning, vaknade med molvärk och tempen hade stigit ytterligare. Har huvudvärk nu vilket jag sällan har. Men det kan ju vara så enkelt att jag börjar bli krasslig : /

Ja, det är nog lönlöst att känna efter så tidigt. Särskilt som Ff ändrade just min ÄL med två dagar, så jag är tydligen bara på äl+4 plötsligt. Men faktum är att jag misstänker att även detta är fel, jag fick starkare streck på ÄL-Stickan igår och idag och eggwhite nu. Hade ingen eggwhite då. Så måhända är ÄL typ idag eller igår, vilket stämmer bättre med min vanliga cykel. Fast då stämmer inte med tempen... äh, jag vet inte. Jag tar det nog lugnt och tänker att BIM är ännu längre fram, 14/3 och struntar i att testa en massa innan dess. Eller...?
  • Anonym (förstaförsöket)
    Nu har jag frågat i flera trådar, men är det någon annan än jag som ser det andra strecket på gravtestet!?

Vet knappt varför jag tog nya tester, som jag trodde jag gick och väntade på en sen mens. Såg i går att äl testet började bli starkare igen och tänkte att jag kanske väntade på äl istället. Tog gravtest igår kväll och med första morgonurinen och glodde länge för det kanske ändå var en väldigt svag skugga där, men nej. Så fick jag för mig att ta nya test med andra morgonurinen och nu ser de ut så här!!
    Jag kan se ett streck där! Kolla imorgon om det blir starkare. Vilken dag efter ÄL är du på?

Kan man klippa stickorna på hälften och alltså göra två test av en? Då ska jag testa göra det med mina ÄL-stickor som börjar ta slut nu.
  • Isvattenis
    Mariiieee skrev 2017-03-01 11:52:26 följande:

Jag har kännt stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen och på söndag kväll var det som om någon drog i livmodern inifrån....

De låter ju väldigt lovande :) vilken dag va de på? ÄL+?
  • Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-03-01 11:53:09 följande:

Ja, det är nog lönlöst att känna efter så tidigt. Särskilt som Ff ändrade just min ÄL med två dagar, så jag är tydligen bara på äl+4 plötsligt. Men faktum är att jag misstänker att även detta är fel, jag fick starkare streck på ÄL-Stickan igår och idag och eggwhite nu. Hade ingen eggwhite då. Så måhända är ÄL typ idag eller igår, vilket stämmer bättre med min vanliga cykel. Fast då stämmer inte med tempen... äh, jag vet inte. Jag tar det nog lugnt och tänker att BIM är ännu längre fram, 14/3 och struntar i att testa en massa innan dess. Eller...?

Ja precis. Ligg ist för att testa :) jag hade ÄL antingen två ggr eller en vecka senare än appen och vad jag trott.
  • mickipicki

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
    Hcg-Stickan som är bredvid lh-Stickan ser absolut positiv ut!!! Kolla imorgon igen! Gud så spännande för dig! Heja heja!

Jättesmart att klippa stickorna!!!
  • mickipicki
    Mimipig skrev 2017-03-01 11:53:09 följande:
    Dina kroppsliga symptom visar på ÄL nu. Det är mycket säkrare än appen som inte har koll på samma sätt. Sista dagens äggvita-flytningar sker ÄL på. Sexa på!
  • mickipicki

Temp är ju komplement till ÄL stickor o kroppsliga symptom o mindre säker i sig själv. Temp kan bli hög o låg av andra orsaker än ÄL. Äggvita flytningar sker dock bara kring ÄL.

• FrökenE1985
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-01 11:56:14 följande:

Jag kan se ett streck där! Kolla imorgon om det blir starkare. Vilken dag efter ÄL är du på?

Kan man klippa stickorna på hälften och alltså göra två test av en? Då ska jag testa göra det med mina ÄL-stickor som börjar ta slut nu.

Det har jag gjort förut och det fungerade utmärkt när stickorna är lite bredare. Haha
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017