• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • FyrAAAA
    RebeccaLouise skrev 2017-03-01 18:07:58 följande:
    Sådär svagt va mitt med dagen innan jag fick ett starkare.

Jag testade med äl sticka igår och den gav utslag

(Mitt första sjukt svaga)

(Dagen efter)

(Igår)

(Äl sticka igår kväll)

Så hoppas ditt ökar på samma sätt :D
    Grattis ni som plussat!!!

Upplevde ni någon markant skillnad på flytningarna när ni plussade/dagarna före bim? Är själv på äl+9, funderar på att testa tidigast fredag äl+11, kanske för tidigt?! Flytningarna är dock som de brukar före bim så hoppet är minimalt... :-/
  • Anonym (Symptom)

Den där "nu kommer mensen mensvärken" försvann bara efter någon timme sen jag skrev sist.

Tog dock ett negativt test i tisdags morse (äl runt 14-16/2 eventuellt 18/2) men tänker att det borde visat något.

Idag är bm enligt app och jag tror inte jag är gravid, kan ändå inte sluta hoppas lite

Har en del saker som skiljer sig från andra månader.

Dock inget mera test så tiden får utvisa, har inte mensen kommit på lördag så köper jag ett test till.

Grattis till er i tråden som plussat

• lotie

Hej! Får jag hoppa in här?

Har ätit p-piller men hade magsjuka för ca 3 veckor sen och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid igen ????. Började i lördags och känns mig gravid, fick värk i brösten och armhålorna och på söndagen började jag känna av foglossning som bara blivit värre. Det gör ont i ljumskarna och strålar ner på insidan lår. Detta har varit första tecknet med mina andra tre barn och jag har suttit i rullstol och fått hoppa på kryckor under graviditeterna.

Sen har jag fler symtom som konstant hungrig, kissenödig, mår illa av vissa dofter, blåa ådror brösten, mörkare vårtgårdar, höjd tempratur, sjukdomskänsla växtvärk i magen men det är foglossning och ont i armhålan som jag litar mest på.

Det enda jag har saknat är mensvärk som jag haft alla andra gånger men den kom inatt??!

Testade dock negativt precis på typ Bim-4 eller Bim-6 är ju svårt och räkna.

Slutade med p-piller i söndags ifall jag skulle blivit gravid och har fortfarande inte fått någon pillerblödning på 4 dagar idag.

• Anonym (förstaförsöket)
    lotie skrev 2017-03-02 06:21:36 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?

Har ätit p-piller men hade magsjuka för ca 3 veckor sen och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid igen ????. Började i lördags och känns mig gravid, fick värk i brösten och armhålorna och på söndagen började jag känna av foglossning som bara blivit värre. Det gör ont i ljumskarna och strålar ner på insidan lår. Detta har varit första tecknet med mina andra tre barn och jag har suttit i rullstol och fått hoppa på kryckor under graviditeterna.

Sen har jag fler symtom som konstant hungrig, kissenödig, mår illa av vissa dofter, blåa ådror brösten, mörkare vårtgårdar, höjd tempratur, sjukdomskänsla växtvärk i magen men det är foglossning och ont i armhålan som jag litar mest på.

Det enda jag har saknat är mensvärk som jag haft alla andra gånger men den kom inatt??!

Testade dock negativt precis på typ Bim-4 eller Bim-6 är ju svårt och räkna.

Slutade med p-piller i söndags ifall jag skulle blivit gravid och har fortfarande inte fått någon pillerblödning på 4 dagar idag.

Välkommen in i gruppen! En fråga om foglossningen. Kände du detta symptom före BIM även vid första barnet?

Jag har själv sådana symptom sedan ÄL +6, men har aldrig fött barn förut, så jag är lite undrande. Har mest känningar i korsryggen nu, men även känt av ljumskar och höftleder. Nu är jag på ÄL +13 men fortfarande negativt på stickorna. Har även haft molvärk/mensvärk sedan ÄL +6.
  • Milou3
    FyrAAAA skrev 2017-03-01 23:51:40 följande:

Upplevde ni någon markant skillnad på flytningarna när ni plussade/dagarna före bim? Är själv på äl+9, funderar på att testa tidigast fredag äl+11, kanske för tidigt?! Flytningarna är dock som de brukar före bim så hoppet är minimalt... :-/

Sist jag var gravid så märkte jag på äl+7 en enorm megaflytning. Efter den dagen snustorrt varje dag tills jag plussade på äl+12.
  • Swn

ÄL+10 och minus på stickan. Inbillar jag mig alla symtom kanske?!? ÄL värken gick över till molade värk några dagar efter ÄL. Började få lite känningar av foglossning igår runt höfterna och svanken. Svullen och gasig. Kissnödig, brukar aldrig behöva springa så mycket på toaletten som dom senaste dagarna. Humöret är inte att leka med! Jaja jag får väl se om ett par dagar, fram tills dess ska jag studera mina negativa stickor tills jag inbillar mig streck;) hahaha!

• RebeccaLouise
    FyrAAAA skrev 2017-03-01 23:51:40 följande:

Tack :D

Jag fick en huggande mensvärk på Bim-4 (äl+10) i fredags och sen kom en ljusrosa flytning hela helgen och då trodde jag de va kört men antagligen va de en fästningsblödning :D

Jag har inte märkt mer än att de luktar aningen metall typ. (Ursäkta äckel)

I övrigt mår jag som vanligt, sover sämre däremot. Vaknar av att jag behöver kissa men de började först efter Bim

Nu har även mina bröstvårtor blivit lite fylligare och svullna. Ingen värk än.

Har mensvärk om kvällarna när jag haft mycket på jobbet. Men försvinner om jag vilar lite
  • RebeccaLouise
    Swn skrev 2017-03-02 07:56:11 följande:

ÄL+10 och minus på stickan. Inbillar jag mig alla symtom kanske?!? ÄL värken gick över till molade värk några dagar efter ÄL. Började få lite känningar av foglossning igår runt höfterna och svanken. Svullen och gasig. Kissnödig, brukar aldrig behöva springa så mycket på toaletten som dom senaste dagarna. Humöret är inte att leka med! Jaja jag får väl se om ett par dagar, fram tills dess ska jag studera mina negativa stickor tills jag inbillar mig streck;) hahaha!

De är nog lite tidigt att plussa, för allt beror på när ditt ägg fäster. Jag testade oxå från äl+10 med ren besvikelse fre, lör, sön. På måndagen på Bim-1 så fanns något jätte svagt och på Bim så fick jag ett plus :D

Mitt ägg måste fäst på fredagen på äl+10 då jag fick värsta huggande värken och sen ljus rosa flytningar hela helgen.
  • nanoo

Är det någon som gjort tidigt gravtest, fått negativt resultat men att det sen gått över till positivt några dagar senare? Jag har mina två tidigare graviditeter inte testat tidigt så vet inte hur det brukar vara. Famlar kanske efter ett halmstrå här men vill så himla gärna vara gravid och fick ett neg gravtest idag på bim - 4, äl + 8-9. :)

• lotie
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-02 07:26:13 följande:

Välkommen in i gruppen! En fråga om foglossningen. Kände du detta symptom före BIM även vid första barnet?

Jag har själv sådana symptom sedan ÄL +6, men har aldrig fött barn förut, så jag är lite undrande. Har mest känningar i korsryggen nu, men även känt av ljumskar och höftleder. Nu är jag på ÄL +13 men fortfarande negativt på stickorna. Har även haft molvärk/mensvärk sedan ÄL +6.

Tack:)

Ja jag har känt det kanske äl+5-6 redan men beror nog på att jag haft jätteproblem med det innan. Drar en del i ligamenten i ljumskarna med. Mensvärken blir bara värre så borde ju börja blöda idag om det ska vara pillerblödningen. Brukar dock inte få mensvärk innan blödningar.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017