• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-11 03:11:43 följande:

Tack! :)

Det gick bra, var dock väldigt smärtsamt, jag fick tre doser morfin men det gav ingen effekt alls.

Fick iaf ut 11 ägg och igår fick vi veta att 10 av dom blivit befruktade!

Nu ruvar jag på en liten 7-cellig 3dagars :)

Åh starkt jobbat! Vad roligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen!!! :) hur känner du dig?:)
  • Jullan

Ni som ruvar just nu, tänker ni testa innan testdagen och isf vilken dag? Jag ruvar på ett två-dagars embryo fr.o.m. Idag ?? Jag kommer att testa innan testdagen som är den 29 april men kommer inte ihåg från vilken dag det är möjligt att se att man blivit gravid. Någon som vet?

• Jullan

Ni som ruvar just nu, tänker ni testa innan testdagen och isf vilken dag? Jag ruvar på ett två-dagars embryo fr.o.m. Idag ?? Jag kommer att testa innan testdagen som är den 29 april men kommer inte ihåg från vilken dag det är möjligt att se att man blivit gravid. Någon som vet?

• Ivfkampen
    Tösen88 skrev 2017-04-11 19:39:01 följande:
    Åh starkt jobbat! Vad roligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen!!! :) hur känner du dig?:)
    Tack så mycket!
    Jag mår ganska bra, förutom att jag har en massa biverkningar av lutinus och mest ligger och sover/eller vilar hela dagarna så är det ändå rätt bra, humöret svänger också lite så ena stunden är jag glad och andra ledsen, kroppen blir lite knäpp av alla hormoner :p

Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna ännu? :)
  • ivfbullen

Hej tjejer!
    Varit borta ett tag och det är lite för att Sahlgrenska kom med ett litet bakslag, de vill att jag går ner 4 kg innan insättning. Så nu kämpar jag att få bort de där extra kg jag fick under januari fram till äggplocket.
    Vi fick 5 ägg till frysen i alla fall så det är ju bra. Men känns jobbigt när man har de där och så kan man inte sätt in direkt.
    Nu tränar jag HELA TIDEN och har gått ner 2 kg så jag är halvvägs. Puh, hoppas att jag får en insättning i Maj ändå. 

Grattis emhu!

Är hemsk ledsen för er skull alade <3 Förstår inte varför de inte tog hälften med ICSI och hälften med naturligt. Huff, hoppas verkligen ni får ICSI nästa gång! Håller alla tummar och tår <3

Stor kram till er alla!

• Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-13 23:45:21 följande:

Tack så mycket!

Jag mår ganska bra, förutom att jag har en massa biverkningar av lutinus och mest ligger och sover/eller vilar hela dagarna så är det ändå rätt bra, humöret svänger också lite så ena stunden är jag glad och andra ledsen, kroppen blir lite knäpp av alla hormoner :p

Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna ännu? :)

Hej på dig!

Ja, kroppen känner av det. Är själv också bl.a jätte trött å glömsk hehe.

Jodå det går bra, går in i dag 3 med sprutorna nu å dragit ner med näsprayandet till bara en puff i ena näsborren 3 ggr dagl. :)
  • Trixxxx
    Tösen88 skrev 2017-04-02 19:40:40 följande:
    Håller tummarna för dig att ni lyckas denna gång :)
    Har ni några barn sedan tidigare?
    Hur mår du nu?
    Glömde visst att jag skrev här, skyller på hormonerna :) Tack fina du, jag mår ganska bra nu,  fick spruta i 16 dagar och fick tillslut ut 3 ägg där två blev befruktade med dubbla spermier och det tredje ruvar jag på nu (dag 3).

Min man har barn sen tidigare men inget gemensamt.
    Har inte läst hela tråden, hur går det för dig?
  • Trixxxx
    Jullan skrev 2017-04-13 20:28:49 följande:

Jag kommer absolut testa innan, har testdag 28 april och förra gången hann mensen komma ett par dagar innan testdag så jag vill liksom förekomma den. Tänker att jag kanske tjuvtestar den 23:e, känns som en lämplig dag att ligga hemma och grina om det inte går vägen den här gången heller.
  • Dhevil

Hej allihopa!

Nu har jag smygit och läst ett tag. Började med mina Menopur sprutor i onsdags, 112,5 enheter.

Jag har en fråga.

Det är så att jag har fått sån jäkla "växtvärk" i knän, höfter och svank. Är det någon av er som känner igen det? Kunde knappt sova inatt och nu kan jag knappt sitta still.

Glad påsk på er!

• MarieClaesson

Hej Jullan!

Jag är på Ruvardag 9 med en tre dagars. Har testdag den 22 om en vecka alltså.. Men jag har bestämt ihop med mannen att vi inte ska tjuvtesta denna gång. Det går som det går ändå och än så länge är hoppet på topp.

Jag är så galet svullen om magen så måste nästan dölja med stora tröjor nu så ingen ska tror jag är halvvägs :P

Ivfbullen kämpa på med de sista kilona!! Det fixar du galant! I maj kommer du också att ruva på ett litet hopp <3

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017