• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-17 19:13:30 följande:

Hej!

Kör du med suprecur 3 ggr dagl? Hur känns det att vara igång? :)

Hej! =)

Ja, tre ggr/dag. Känns spännande och nervöst, mest nervöst för att man är inställd på att det kanske inte går vägen. Men försöker vara positiv.

Hur långt har du kommit?
  • mamma till L

jag känner mig verkligen snurrig i allt detta. är i det långa programmet, tar gonolf dag 4 idag och de sprutorna räcker i 5 dagar till men äggplock räknar de inte med förrän 26 eller 27. har jag gjort något fel eller tar man inte sprutorna ända fram till äggplock dagen. Blir så nervös att jag kanske göt fel

• aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 20:30:35 följande:

jag känner mig verkligen snurrig i allt detta. är i det långa programmet, tar gonolf dag 4 idag och de sprutorna räcker i 5 dagar till men äggplock räknar de inte med förrän 26 eller 27. har jag gjort något fel eller tar man inte sprutorna ända fram till äggplock dagen. Blir så nervös att jag kanske göt fel

Jag har också fått utskrivet sprutor som bara räcker några dagar. Misstänker att det är för att man ska kolla sina värden under behandlingen och sedan se vilken dos man ska fortsätta på, efter det så skriver de nog ut den mängden man behöver. :)

Vilken klinik gör du din behandling på?
  • mamma till L
    aguila86 skrev 2017-04-17 20:58:18 följande:

Jag har också fått utskrivet sprutor som bara räcker några dagar. Misstänker att det är för att man ska kolla sina värden under behandlingen och sedan se vilken dos man ska fortsätta på, efter det så skriver de nog ut den mängden man behöver. :)

Vilken klinik gör du din behandling på?

ok ja så kanske de är :) blev så fundersam.

sahlgrenska. Vart gör du?
  • aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 21:06:33 följande:

ok ja så kanske de är :) blev så fundersam.

sahlgrenska. Vart gör du?

Sahlgrenska jag med ????
  • mamma till L
    aguila86 skrev 2017-04-17 21:28:50 följande:

Sahlgrenska jag med ????

kul. Hur långt har du kommit. jag tog 4 sprutan idag.
  • aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 21:35:26 följande:

kul. Hur långt har du kommit. jag tog 4 sprutan idag.

Håller på och sprayar för fullt, dag 7 i morgon. Väntar på blödningen nu och hoppas det kommer igång som normalt, har värre mensvärk än jag brukar.
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-04-17 19:10:09 följande:

Oj vad många!! Håller tummarna att många blir befruktade:) bra kämpat!

Hur mår du?

Tack :) Jag mår sådär. Igårkväll hade jag jätteont i buken och typ kramper. Idag är det liiite bättre men är fortfarande öm och har hugg/kramper. Hoppas att det lägger sig :)
  • Tösen88
    mamma till L skrev 2017-04-17 19:37:22 följande:

det långa. Ja det är jättespännande, men tufft har inte mått jättebra sedan jag började med medicinerna.

Okej, ja det blir ju en del biverkningar av medicinerna men man får kämpa på <3
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-17 19:43:03 följande:

Hej! =)

Ja, tre ggr/dag. Känns spännande och nervöst, mest nervöst för att man är inställd på att det kanske inte går vägen. Men försöker vara positiv.

Hur långt har du kommit?

Vet precis hur du känner dig. Det får man försöka göra, allt löser sig på något sätt alltid:

jag håller på med nässprayandet och är inne på sprutdag 6 idag :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017