• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • alade
    ivfbullen skrev 2017-03-29 13:57:48 följande:

Tack alla fina för era gratulationer och tankar?

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre ????

Vad härligt att det gick så bra! Hoppas att ni får höra goda nyheter på måndag!
  • MarieClaesson

Så typiskt nu har jag dragit på mig en förkylning.. det ska inte vara något hinder enligt kliniken i alla fall. Hoppas jag mår något bättre på måndag.

Humöret är inte på topp heller, jag är nog mer påverkad än vad jag vill erkänna ;) Det blir endel onödiga tjafs här hemma just nu märker jag. Jaja snart är det den stora dagen kommen. Jag längtar mer än vad jag fasar iaf och det känns bra. Positivt tänkande är alltid bra! <3

• emhu
    MarieClaesson skrev 2017-03-31 10:57:24 följande:

Så typiskt nu har jag dragit på mig en förkylning.. det ska inte vara något hinder enligt kliniken i alla fall. Hoppas jag mår något bättre på måndag.

Humöret är inte på topp heller, jag är nog mer påverkad än vad jag vill erkänna ;) Det blir endel onödiga tjafs här hemma just nu märker jag. Jaja snart är det den stora dagen kommen. Jag längtar mer än vad jag fasar iaf och det känns bra. Positivt tänkande är alltid bra! <3

Det kommer gå jättebra ska du se!

Själv väntar jag på att mensen ska komma. Den borde komma imorgon så det blir nog sprutstart på söndag.

Idag var jag på fjärde akupunkturbehandlingen och Dr.Liu tyckte att jag hade gjort framsteg. Min livmoder är inte lika "kall" längre. Känns ju positivt!
  • Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-31 10:57:24 följande:

Åhh nära nu! Det är klart det påverkar i en relation, men du ska se att det blir bra och skönt att längtan är större än fasan.

Här blir det ingen uppstart nästa vecka...fick positivt i morse på ÄL+9, kan inte ta in och förstå det riktigt. Molvärken påminner mig. Är livrädd för att inte komma förbi BIM när jag plussat så här tidigt...en dag i taget. Första steget är förbi BIM, då tar jag ett digitalt. Nästa milstolpe är att se ett hjärta på VUL efter 7+0...är det verkligen vår tur nu efter senaste året sorger, besvikelser och många många tårar? Snälla håll tummarna för att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta

• emhu
    Nykär15 skrev 2017-03-31 13:12:06 följande:

Åhh nära nu! Det är klart det påverkar i en relation, men du ska se att det blir bra och skönt att längtan är större än fasan.

Här blir det ingen uppstart nästa vecka...fick positivt i morse på ÄL+9, kan inte ta in och förstå det riktigt. Molvärken påminner mig. Är livrädd för att inte komma förbi BIM när jag plussat så här tidigt...en dag i taget. Första steget är förbi BIM, då tar jag ett digitalt. Nästa milstolpe är att se ett hjärta på VUL efter 7+0...är det verkligen vår tur nu efter senaste året sorger, besvikelser och många många tårar? Snälla håll tummarna för att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta

Åh grattis!!!! så fantastiskt för er :D vilket härlig helg-present! Ska hålla alla tummar och tår. 
  • Nykär15
    emhu skrev 2017-03-31 15:14:05 följande:
    Åh grattis!!!! så fantastiskt för er :D vilket härlig helg-present! Ska hålla alla tummar och tår. 
    Ja helt ofattbart, kliniken ringde upp nu o gratulerade och sa att detta kommer gå bra, och de finns alltid kvar om vi behöver dem i framtiden. Så nu är det bara att hoppas det är vår tur.
  • alade
    Nykär15 skrev 2017-03-31 16:06:56 följande:

Ja helt ofattbart, kliniken ringde upp nu o gratulerade och sa att detta kommer gå bra, och de finns alltid kvar om vi behöver dem i framtiden. Så nu är det bara att hoppas det är vår tur.

Grattis till plus!
  • alade

Sista dagen för gonal-f och orgalutran idag. Imorgon blir det ägglossningsspruta.

Ikväll har jag känt att jag har ömma bröstvårtor, vilket jag normalt har efter ägglossning. Man borde inte kunna släppa äggen så länge man tar orgalutran visst? Blir lite stressad av att känna symptom för att ägglossning varit när vi har äggplock på måndag...

• MarieClaesson

Tjohoo stort grattis Nykär15!! Vad underbart, och slippa hela behandlingen också så skönt! Nu håller vi alla tummar att det får bra.. och det är ju faktiskt så att har man väl plussat så är chansen störst att det går vägen! <3

Samma här sista sprutorna med gonal f och orgalutran idag!

Jag tror inte alls det är någon fara att ägglossning skulle ske spontant. Alade.

• Ivfkampen

Jag hoppar gärna in här ????
    Är på sprutdag 8 idag. Jag var på första VUL igår och hade 11 äggblåsor, största på 16mm. Fick höja dosen av Gonal-f och ska tillbaka för nytt VUL på Tisdag ????

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017