• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • ivfbullen

Vad kul att vi är fler nu! Skriver mer lite senare när jag är opåverkad av all morfin jag fått.

Jag är på väg hem och fortfarande extrem träffen av morfin och smärtan. Hela äggplocket gick jättebra och jag fick både lugnande och 3 doser morfin. De tog alla alla ägg och det blev 32 st!!! Herregud!!! Inte undra på varför jag hade så ont! Min älskade make stöttade mig som vanligt och höll mig i handen och pussade mig på pannan. Barnmorskorna gav honom en massa beröm (om de bara visste att han alltid är så mot mig, inte bara när jag har ont ?). Under äggploxket blev det också lite paus då det var så många ägg, minns inte så mycket då jag var väldig hög på morfin.

Förresten! L's spermaprov var så pass bra att hälften av äggen kommer att befruktas med ICSI och den andra delen naturligt! Alltså får simmarna varsit ägg och så får de sköta träffen själva! Vi är så otroligt glada!!!! Allt detta tack vare tabletterna han tog. Han fick ut hur mycket som helst!

Imorgon ringer kliniken för att höra hur jag mår och så för att berätta hur befruktningen gick. Kliniken så att de kommer att vänta till blastocyster (5 dagars embryo) så på måndag får vi reda på exakt hur många som blir frysta.

Oh happy day!!!

• alade
    ivfbullen skrev 2017-03-28 15:28:03 följande:

Vad kul att vi är fler nu! Skriver mer lite senare när jag är opåverkad av all morfin jag fått.

Jag är på väg hem och fortfarande extrem träffen av morfin och smärtan. Hela äggplocket gick jättebra och jag fick både lugnande och 3 doser morfin. De tog alla alla ägg och det blev 32 st!!! Herregud!!! Inte undra på varför jag hade så ont! Min älskade make stöttade mig som vanligt och höll mig i handen och pussade mig på pannan. Barnmorskorna gav honom en massa beröm (om de bara visste att han alltid är så mot mig, inte bara när jag har ont ?). Under äggploxket blev det också lite paus då det var så många ägg, minns inte så mycket då jag var väldig hög på morfin.

Förresten! L's spermaprov var så pass bra att hälften av äggen kommer att befruktas med ICSI och den andra delen naturligt! Alltså får simmarna varsit ägg och så får de sköta träffen själva! Vi är så otroligt glada!!!! Allt detta tack vare tabletterna han tog. Han fick ut hur mycket som helst!

Imorgon ringer kliniken för att höra hur jag mår och så för att berätta hur befruktningen gick. Kliniken så att de kommer att vänta till blastocyster (5 dagars embryo) så på måndag får vi reda på exakt hur många som blir frysta.

Oh happy day!!!

Grattis till så bra resultat av både äggplock och förbättrad spermakvalitet!

32 ägg låter minst sagt smärtsamt. Vila och ta igen dig ordentligt nu.
  • alade
    MarieClaesson skrev 2017-03-28 11:27:04 följande:

Segt med huvudvärken .. jag hade tur min huvudvärk släppte efter ett par dagar bara. Svullen på kvällarna minst sagt. Jag kommer på mig själv med att nästan smeka magen som om jag vore gravid haha ;)

Jag har bara berättat för chefen också, man behöver ju inte säga exakt var i behandlingen man är heller utan bara att då och då behöver jag vara sjukskriven och troligen flera gånger framöver också med kort varsel. De flesta är förstående kan man hoppas.

Jag gör samma sak. Typ vankar omkring och stryker magen och sätter mig superförsiktigt eftersom det gör ont i äggstockarna när jag sätter mig normalt. Glamouröst värre, haha!
  • MarieClaesson

Alade, Ja jag minns att efter förra äp var det hemskt att sätta sig ner i en vecka efteråt.. så har det inte känts för mig än så länge, bara svullet och lite spänningar i magen. Imorgon ska jag på vul igen och kanske bestäms det då vilken dag vi gör äp.

Wow vad bra resultat Ivfbullen!! Blastocyster är bra grejer! Det var så vi fick vår dotter nämligen så i min lilla värld är det så man lyckas!. Det låter kanske knäppt men man har ju lite idéer för sig :) Nu gäller det bara att de hitta och väljer ut guldägget till er.. håller tummar! :D

• emhu
    ivfbullen skrev 2017-03-28 15:28:03 följande:

Oh happy day!!!

Åh grattis ivfbullen!!! 32 ägg var inte dåligt! Håller alla tummar och tår för att ni får många till frysen. Hur mår du nu?
  • alade

Är det bara jag som får väldigt stor påverkan av humöret av hormonerna? Grät typ hela kvällen igår och allt kändes värdelöst. Idag känns det likadant. Orkar inte tänka eller förklara mig ordentligt heller så det påverkar mig både på jobbet och hur jag beter mig mot min sambo...

• emhu
    alade skrev 2017-03-29 09:36:32 följande:

Är det bara jag som får väldigt stor påverkan av humöret av hormonerna? Grät typ hela kvällen igår och allt kändes värdelöst. Idag känns det likadant. Orkar inte tänka eller förklara mig ordentligt heller så det påverkar mig både på jobbet och hur jag beter mig mot min sambo...

Jag har inte börjat med mina sprutor ännu men är jätteorolig för hur jag kommer reagera på hormonet. Just nu på jobbet är jag inne i en väldigt viktigt fas i ett stort projekt så jag hoppas att jag inte blir för påverkad...

Kan du inte sjukanmäla dig och ta hand om dig själv några dagar?
  • Nykär15
    alade skrev 2017-03-29 09:36:32 följande:

Det stod i vår infobroschyr att det är jättevanligt att man tiden från ÄP till grav.test upplever det så...stor lycka och total katastrof...som pendlar. Men innan vet jag inte. Har inte känt så de ggr jag simulerats innan, men får se hur det blir när vi får köra på högre doser..så återkommer om det om ca 2 veckor Flört
  • MarieClaesson

Alade. Själv mår jag som vanligt under behandlingen än så länge.

Det finns ju de som får pms besvär redan från äl och fram till mens, så det är väl inte omöjligt att du reagerar på så mycket hormoner nu tänker jag?

• MarieClaesson

Det blir ägguttag på måndag för oss!

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017