• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-29 12:51:44 följande:

Det blir ägguttag på måndag för oss!

Åh vad spännande!! 
  • ivfbullen

Tack alla fina för era gratulationer och tankar?

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre ????

• MarieClaesson

Riktigt bra ju! Ivfbullen, det måste kännas skönt att vara klar med själva plocket? Men så kommer ju också den kämpiga ruvartiden snart... skulle de sätta tillbaka på dag 5 sen? Spännande, hoppas ni får många till frysen!

• ivfbullen
    MarieClaesson skrev 2017-03-29 14:16:54 följande:

Riktigt bra ju! Ivfbullen, det måste kännas skönt att vara klar med själva plocket? Men så kommer ju också den kämpiga ruvartiden snart... skulle de sätta tillbaka på dag 5 sen? Spännande, hoppas ni får många till frysen!

Ja det är skönt att man är klar med det, inget jag vill göra om. Jag reagerar så starkt på hormonerna och då inte bara fysiskt Uttran älven känslomässigt. Nu längtar jag efter att få vara mig själv ett tag :)

Nej jag får inga ägg tillbaka direkt då jag är överstimulerad och slemhinnan skulle kunna vara mottagligare. Insättning för oss blir i maj. De vill att jag ska få en normal mens nu och sen ska de stimulera mig igen till en ny kontrollerad menscykel. Har inte fått reda på om det blir med tabletter eller sprutor, hoppas på det förstnämnda :)
  • Nykär15
    ivfbullen skrev 2017-03-29 13:57:48 följande:

Tack alla fina för era gratulationer och tankar?

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre ????

Men wow!! Hoppas ni får många till frysen nu. Spännande se vilka som utvecklas bäst Glad
  • MarieClaesson

Ja men förlåt det visste jag ju egentligen att ni ska vänta till maj för insättning!

• alade
    MarieClaesson skrev 2017-03-29 11:21:36 följande:

Alade. Själv mår jag som vanligt under behandlingen än så länge.

Det finns ju de som får pms besvär redan från äl och fram till mens, så det är väl inte omöjligt att du reagerar på så mycket hormoner nu tänker jag?

Jag har supermycket pms i vanliga fall också, men vanligen "bara" sista veckan före mens. Så jag räknade med att progesteronet skulle ge såna här känslor, men jag har haft svängningar hela tiden nu och värre de senaste två dagarna. Det kanske är en reaktion rent känslomässigt pga biverkningar och det faktum att vi håller på med en behandling och att jag har lika delar förväntan och oro över hur det ska gå. Eller så är jag känslig för alla typer av hormoner. När jag tog pergotime tidigare var jag typ pms-ig och arg hela månaden ????????
  • alade
    emhu skrev 2017-03-29 10:05:26 följande:

Jag har inte börjat med mina sprutor ännu men är jätteorolig för hur jag kommer reagera på hormonet. Just nu på jobbet är jag inne i en väldigt viktigt fas i ett stort projekt så jag hoppas att jag inte blir för påverkad...

Kan du inte sjukanmäla dig och ta hand om dig själv några dagar?

Jo, men jag är ju helt ny på jobbet så jag vill inte bara borta mer än jag måste med alla besök det blir under ivf. Känns det lika illa framöver kanske jag måste tänka om...

Hoppas att du är en sån som inte påverkas så mycket!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017