• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Ivfkampen

Imorgon är det dags för äggplock för mig, så himla nervös! Håll tummarna för mig är ni rara! <3

• emhu
    Ivfkampen skrev 2017-04-06 20:23:54 följande:

Imorgon är det dags för äggplock för mig, så himla nervös! Håll tummarna för mig är ni rara! <3

Håller alla tummar och tår!
  • IVFhoppet

Åh stort lycka till!
  • IVFhoppet

Hörrni, östradiolvärdet... Hur ligger ni till där och vad är optimalt vid ivf? Enligt vår klinik ligger jag lågt och dom vill fortsätta stimulering. Samma sak gällande strlk på äggblåsorna och tjocklek på slemhinnan, vad är optimalt där?

• Jullan

Hej! Jag vill också gärna hänga med i den här gruppen. Jag har en son född i okt 2014 som blev till vid vår första ivf. I december återförde vi en blastocyst från frysen. Jag blev gravid men fick missfall.

Nu gör vi ivf igen. Var på kontroll idag och fick veta att äggen ska plockas på tisdag och sedan återföring på torsdag om allt går bra.

Lycka till alla som kämpar!

• Tösen88
    emhu skrev 2017-04-06 12:24:54 följande:

Jag som gått här och väntar på att mensen ska komma var hos min ivf-klinik idag och fick göra ett UL. Slemhinnan var tjock och fin så läkaren tyckte att jag redan borde ha fått mens så jag fick göra ett gravtest...som var positivt!!!! Kan inte fatta det!!!!

Åh vad roligt. Stort grattis hur mår du?=)
  • Tösen88
    alade skrev 2017-04-05 20:17:02 följande:

Tack hörrni!

Jag har fulgråtit några timmar, kramats några och nu börjar det landa lite. Det är såklart jobbigt, men det finns hopp om bättre resultat nästa gång. Vad är två månaders väntan efter att ha längtat efter barn i 10 år? Det ska nog gå att ta sig igenom detta också.

En dag i taget. Kämpa på! <3 
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-03 21:04:10 följande:
    Ja, jag har några biverkningar faktiskt.
    Är väldigt öm i äggstockarna, har huvudvärk, är svullen, fått mer finnar, är mycket tröttare och så är jag mer känslig, humöret är inte det bästa, stackars sambon som får stå ut med mig och mitt gnäll :p
    Ja det låter som att det är rätt vanliga biverkningar. Hehe ja det är tur att våra sambosar finns där och försöker stötta oss så mkt de kan genom det här. :)
  • Tösen88

Spraydag 23 idag. Ingen inj start för min del än. Var inne måndags på kliniken för blodprov, inte blivit nedreglerad tillräckligt än (för höga värden) utan fick komma in igår för vul. En liten cysta hittades i ena äggstocken och fick tas bort. Lite läskigt men stolt efter att ha klarat det  
    Återbesök på onsdag för nytt blodprov och förhoppningsvist inj start på kvällen. 

• Tösen88

Hoppas att allt gick bra idag!!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017