MarieClaesson skrev 2017-04-10 08:05:18 följande:
Att det kan bli så himla olika..
Har ni pratat med kliniken Alade? Jag tänker om ni har lagt upp en ny plan eller så att gå vidare med? <3
Nä, inte mer än direkt vi fick beskedet. Då så läkaren att ett möjligt alternativ att gå vidare med är ICSI på delar av nästa skörd. Hur stor del beror på hur det ser ut då och vad de pratat om när vi kommer upp på vårdkonferens (om jag fattat rätt). Efter att ha tänkt lite vill vi själva göra det med alla ägg eftersom ändå inget blev befruktat sist, vi får se vad de säger om det. Jag skulle ringa när jag får mens, vilket borde bli nästa helg eller strax därefter, för att boka tid för planering av nästa omgång.
Jag har tusen frågor och funderingar i huvudet just nu, men på nåt konstigt och fantastiskt sätt mår jag ändå bra just nu. Jag har fortfarande ont i magen och är svullen efter äggplock men har liksom landat i allt och känner mig ungefär som vanligt. Det trodde jag aldrig i onsdags, så ledsen som jag var då. Det vi är mest ledsna över är väl att det känns som att det inte ens finns minsta chans att lyckas själva någonsin. Innan har det ändå funnits lite hopp om det. Men fixar inte våra grejer att göra bebis ens när de samlas i mängder i samma skål känns det rätt kört med ett ägg i taget och kroppens egna hinderbana för spermierna....