• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • alade

Av mina 16 ägg blev 0 befruktade. Alla var mogna och såg bra ut. Sambons spermier var jättebra.

Jag har haft befruktade ägg förr, både spontant (fick mf) och 9 av 11 vid ivf med exet. Nu noll.

Så. Jag ska bara bryta ihop och dö lite och sen ska vi väl kravla oss upp och iväg till läkaren om några veckor för att prata om hur vi gör härnäst.

• MarieClaesson

Åh nej! Så fruktansvärt sorgligt Alade :'(

Bryt ihop så mycket som du behöver, <3

• emhu
    alade skrev 2017-04-05 15:56:05 följande:

Av mina 16 ägg blev 0 befruktade. Alla var mogna och såg bra ut. Sambons spermier var jättebra.

Jag har haft befruktade ägg förr, både spontant (fick mf) och 9 av 11 vid ivf med exet. Nu noll.

Så. Jag ska bara bryta ihop och dö lite och sen ska vi väl kravla oss upp och iväg till läkaren om några veckor för att prata om hur vi gör härnäst.

Beklagar verkligen Alade! Gråt, skrik, banka nävarna i kudden och tyck att livet är värdelöst! Låt det komma ut!
  • ammela
    A1987 skrev 2017-04-05 06:53:19 följande:

Hoppar in här, trots att vi inte är lika långt i ivf som ni andra.

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

Jag sprayade 4 veckor med suprecur och hade väldigt få biverkningar. Lite varmare på nätterna och lite lättare hjärtklappning i slutet precis efter jag tagit sprayen.

Var riktigt orolig innan men allt gick bra! Försök att inte oroa dig för mycket tror de flesta mår bra på spayen.
  • alade

Tack hörrni!

Jag har fulgråtit några timmar, kramats några och nu börjar det landa lite. Det är såklart jobbigt, men det finns hopp om bättre resultat nästa gång. Vad är två månaders väntan efter att ha längtat efter barn i 10 år? Det ska nog gå att ta sig igenom detta också.

• ammela
    alade skrev 2017-04-05 15:56:05 följande:

You gotta have the patience
    and believe you?re gonna make it
    gotta hold on

I know you?re crying on the inside
    but you fake it ?til you make it
    gotta hold on

You gotta have the patience
    and believe you?re gonna make it
    gotta hold on

I know you?re tired of surviving
    but you gotta keep on trying
    gotta hold on
  • ijo

Hej!

Hänger också på här! Oförklarlig barnlöshet. Nu har vi just startat upp vår första ivf. Jättenervös!

Började idag med sprutor - bemfola 150. Känns som att jag inte läst om nån annan som kör med det? Ska köra det i 5 dagar och sedan börja kombinera med Orgalutran. Jag och min sambo håller detta hemligt för alla i vår omgivning så känns skönt att bara få skriva av sig lite här.

• A1987

Tack för svaren! Vet inte hur jag skall klicka för att citera allas era svar, så jag svarar här då :D

Suprecur är det som jag skall spraya med, senare bemfola sprutor.

Slapp iväg på hot stone massagen igår, gick en lång promenad senare på kvällen och idag känner jag mej mycket lugnare :)

Vet nån hur det ligger till med medicinerna och massage, är det förbjudet eller helt okej? Zonterapi fick jag veta att inte är okej tillsammans med medicinerna, men vanlig massage då? Imorgon skall vi med sambon och ta de sista blodproven, sen är det bara att vänta på långfredagen och suprecur starten :)

• emhu

Jag som gått här och väntar på att mensen ska komma var hos min ivf-klinik idag och fick göra ett UL. Slemhinnan var tjock och fin så läkaren tyckte att jag redan borde ha fått mens så jag fick göra ett gravtest...som var positivt!!!! Kan inte fatta det!!!!

• MarieClaesson

Va är det sant?!?! GRATTIS emhu! :D

Haha, vad galet! Någon gång ska man ju ha tur också!

Idag var vi och satte in en fin 10-cellig 3 dsgars embryo! De tre resterande ska odlas i två dagar till och sen ev frysas. Men hon trodde bara på en av de tre.

Vad bra de är tycker jag informationsmässigt och kul att vi fick se vår lilla plupp på skärmen och ta ett foto! Nu går vi ju privat på nordic ivf Malmö . Förut gick vi på rmc Linköping och där var de visserligen duktiga men man får ju inte denna sjukhuskänsla på nordic.. dessutom så var läkaren på rmc lite oförsiktig tyckte jag när hon satte tillbaka vår blastocyst i februari, som då uppenbarligen misslyckades.. Hon liksom ryckte lite fram och tillbaka med själva kateterspetsen så jag skulle se spetsen att den var där inne, och fort gick det! swop så drog hon ut allt fort och jag blödde i några dagar efteråt. Det var verkligen inte så idag, sådan skillnad!

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017