• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • smurfen 11
    emhu skrev 2017-04-03 16:01:04 följande:
    Gick du på Menopur förra gången också?
    Hej!
    Ja, då tog jag 300, nu ska jag ta 375. Har du också tagit Menopur?

Du skulle börja med sprutor nu eller ?
  • ammela

Hej alla. Har efter vad som känns en evig väntan troligen fått min mens nu och vi kan dra igång FET 1 från vår IVF 1 i feb som inte tog sig. Hämtar ut letrozol idag för att verkligen se till att jag får ägglossning. Så kanske insättning redan vecka 16. Mensen typ 2 dagar tidig, om den nu är igång helt men tror det :) pratade med sahlgrenska i torsdags som trodde denna mens skulle bli sen så är den tidig istället. Min kropp verkar inte reagera som alla andras under detta, knäppt!

• alade

Hej ammela!

Spännande med FET! Hoppas att det blir som planerat så att ni ruvar frysis inom några veckor!

• ivfbullen

Vad underbart att vi har blivit så många här! Välkomna allihopa!

Härligt att höra att ni fått många ägg vid ÄP. För mig var det 3 första dagarna som värst med smärta, sen gick det över.

Vi fick 5 ägg till frysen och min mens kom igång i måndags. Så nu väntar vi på att få brev med planering om när jag ska ta provera för att sätta igång nästa mens.

Är väldig spänd på vilken hormonbehandling jag får för att få en bra slemhinna. Under maj månad blir det insättning och jag längtar så!!!

• A1987

Hoppar in här, trots att vi inte är lika långt i ivf som ni andra.

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

• MarieClaesson

Det är klart att du väntar Ivfbullen! :) usch vänta vänta man gör inget annat känns det som!

I måndags gjorde vi äp och nu har vi fått veta att 4 av 9 ägg blev befruktade med hjälp av icsi. Jag vet inte om de vågar chansa och odla alla till blastisar eller om det blir insättning imorgon och sen prova att odla vidare de andra, det får vi veta imorgon bitti! Spännande

• MarieClaesson

Alltså.. lite otydligt skrivet av mig men alla 9 ägg gjordes icsi på och nu finns det fyra kvar som fortsätter dela sig ;)

• smurfen 11
    ivfbullen skrev 2017-04-05 06:24:55 följande:

Vad underbart att vi har blivit så många här! Välkomna allihopa!

Härligt att höra att ni fått många ägg vid ÄP. För mig var det 3 första dagarna som värst med smärta, sen gick det över.

Vi fick 5 ägg till frysen och min mens kom igång i måndags. Så nu väntar vi på att få brev med planering om när jag ska ta provera för att sätta igång nästa mens.

Är väldig spänd på vilken hormonbehandling jag får för att få en bra slemhinna. Under maj månad blir det insättning och jag längtar så!!!

Tack ivfbullen!
    För mig du skrev en annan gång om att behandlingen sket sig tidigare i år? Så nu låter det strålande ! Förstår du längtar !
    A1987 skrev 2017-04-05 06:53:19 följande:

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

Jag är på fjärde dagen med Synarela, antar det är liknande din spray. Jag vaknade upp igår natt med vallningar och blev görblöt, tror det va biverkning av sprayen. Jag är också väldigt nervös, men får tänka vad det kan bli i slutändan !

Jag tycker mig känna av humörsvängningar redan, men hoppas inte det blir värre än så här! Det är ju tillfälligt tänker jag.
  • IVFhoppet

Hoppar in här jag med. Är inne på vårt första ivf, långa metoden. Började spraya med Synarela 2puff morgon och kväll 4/3. Startade med Gonal F 225e 29/3 och gick då ner på en puff morgon och kväll med Synarela. Första UL i måndags visade 24 jämnstora äggblåsor mellan 6-9mm samt en större på 15mm. Har bara en äggstock och äggledare. Nästa titt är imorgon och jag hoppas att de mognar på sig ordentligt trors en risk för överstimulering. Har klarat mig rätt bra från biverknungar. Svettningar av sprayen kom inte förrän tredje veckan och idag är första dagen med milande värk i magen. Håller tummar för lyckat äggplock till veckan. Spännande att läsa hur det går för alla andra i tråden. Hoppas att alla har sin lilla bäbis nästa år!

• IVFhoppet
    A1987 skrev 2017-04-05 06:53:19 följande:

Jag sprayar med Synarela och har klarat mig fint utan biverkningar. Så pass att jag var övertygad om att nedregleringen inte funkade :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017