• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Lillflickan

Jag har skummat igenom tidigare inlägg. Grattis till alla. Håller tummarna att det går vägen för alla. Själv fick jag Gravid på stickan i fredags. Känns overkligt. Har lite svårt att ta in det.
    Har ett barn sen tidigare som kom till efter sju insättningar och ett missfall och fem års försök. Den här gången gick det på första försöket. Lite chockad. Försöker njuta av att vara gravid lite mer den här gången. Förra gången hade jag svårt och förväntade mig det värsta hela tiden. Känner mig lite mer avslappnad den här gången. Men kollar på pappret varje gång jag är på toaletten ändå...

• Lisaa88

Hej!

Jag gjorde en FET frozen embryo transfer igår så nu ruvar man och väntar på det bästa.

Gjorde ivf för 2 år sedan och hade två ägg i frysen.

Vi blev gravida på vårt första ivf försök då.

Min son är nu 1 år och 4 mån så vi vill gärna ge honom ett syskon :)

Det är kul om man kan följas åt :)

• Popetot
    shrigley skrev 2017-06-17 20:54:33 följande:

Jag vågar inte skriva in mig tyvärr. Alla symptom är som bortblåsta och jag kommer få det bekräftat i nutt hcg-prov på måndag. ????

Jag hoppas att du kunnat tänka på något annat ibland under helgen. Har du haft blödningar? Hoppas allt går bra. Lycka till i morgon <3
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-17 22:24:09 följande:

Jag har skummat igenom tidigare inlägg. Grattis till alla. Håller tummarna att det går vägen för alla. Själv fick jag Gravid på stickan i fredags. Känns overkligt. Har lite svårt att ta in det.

Har ett barn sen tidigare som kom till efter sju insättningar och ett missfall och fem års försök. Den här gången gick det på första försöket. Lite chockad. Försöker njuta av att vara gravid lite mer den här gången. Förra gången hade jag svårt och förväntade mig det värsta hela tiden. Känner mig lite mer avslappnad den här gången. Men kollar på pappret varje gång jag är på toaletten ändå...

Känner igen det där med att kolla pappret. På jobb har vi ett papper som alltid ser svagt rosa ut när det blir fuktigt....hopplöst :) Men nu känner jag mig lite mer avslappnad. Hoppas att allt går bra och att du verkligen kan njuta. Jag är inställd på att detta är enda gången jag kommer vara gravid så försöker verkligen ta till vara på varje stund.
  • Lillflickan

Popetot, vad elakt med rosa papper. Stötte på ett med risa blommor en annan gång. Inte snällt. Vitt ska det vara ;) Vilken vecka är du i? Du måste ha kommit en bit på väg? Själv ser jag fram emot att känna sparkar så man känner att det är nåt där. Känns fortfarande overkligt.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-18 17:17:08 följande:

Popetot, vad elakt med rosa papper. Stötte på ett med risa blommor en annan gång. Inte snällt. Vitt ska det vara ;) Vilken vecka är du i? Du måste ha kommit en bit på väg? Själv ser jag fram emot att känna sparkar så man känner att det är nåt där. Känns fortfarande overkligt.

Ellerhur? Vi går in i vecka 21 i morgon så precis halvvägs idag. Jag har moderkakorna i framvägg så jag känner inte mycket :( Men det kommer väl tids nog. Magen börjar äntligen ta plats så det är skönt.
  • Lillflickan

Wohoo! Halvvägs är helt fantastiskt. Trist att du inte känner så mycket men det kommer nog snart. Jag längtar.

• shrigley

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!! Skrattande Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

• Hunny B
    shrigley skrev 2017-06-19 15:40:07 följande:

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!!  Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

Åh vad härligt, grattis!!
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-06-19 15:40:07 följande:

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!!  Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

Så underbart! Hoppas du känner dig mer avslappnad nu.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017