• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • shrigley
    June17 skrev 2017-06-22 10:06:21 följande:
    Ja! Det är ett testa tidigt CB som visar graviditet med ett streck endast. Eller blankt i fältet vid icke graviditet! Jag plussade igår på CB med min eskimå på RD5. När har du TD? Eller du kanske har gått länge i processen? Du räknar kanske veckor nu? nte läst längre bak i tråden...
    Ska det inte vara ett plus om det är positivt? Jag ser inte så bra på bilden om det är nåt plus.
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 10:06:21 följande:
    Ja! Det är ett testa tidigt CB som visar graviditet med ett streck endast. Eller blankt i fältet vid icke graviditet! Jag plussade igår på CB med min eskimå på RD5. När har du TD? Eller du kanske har gått länge i processen? Du räknar kanske veckor nu? nte läst längre bak i tråden...
    Åh sånt har jag aldrig provat :) bara de som visar plus! Grattis är på sin plats!!

Jag hade testdag i söndags och är nu i vecka 6! :)
  • TreTriss
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-22 11:18:52 följande:

Hej!

Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.

Tacksam för svar.

Hej!
    Men är det långt ovanför blygdbenet? Tänker annars foglossning, det kan man ju få vid blygdbenet!
  • Hunny B
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-22 11:18:52 följande:

Hej!

Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.

Tacksam för svar.

Det är inte barnet du känner? Jag känner av mitt barn långt nere ibland när hon är där, en bit ovanför blygdbenet. Kan även känna rörelser där. Min moderkaka ligger i framkant så det är mest där nere jag känner ordentliga rörelser. Annars kan det vara foglossning också.
  • minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-06-22 14:53:19 följande:

Det är inte barnet du känner? Jag känner av mitt barn långt nere ibland när hon är där, en bit ovanför blygdbenet. Kan även känna rörelser där. Min moderkaka ligger i framkant så det är mest där nere jag känner ordentliga rörelser. Annars kan det vara foglossning också.

Hej!

Tack för era svar!

Jo, jag tror han håller till därnere en del. Oftast är det där jag känner sparkar i allafall. Min moderkaka ligger på vänster sida fram och sedan i bak så jag känner när han sparkar på höger sida. Oftast längre ner i magen men ibland även närmare naveln. Jag känner oxå av när han sparkar neråt och det känns lite obehagligt. Har under dagen börjat fundera över foglossning oxå men så svårt när man inte vet hur det ska kännas. Ringde i allafall till barnmorskan och hon tyckte att allt lät normalt så försöker att tänka på det. Är mest orolig för att min livmodertapp ska bli kort eller att jag skall börja blöda.
  • June17
    shrigley skrev 2017-06-22 11:49:09 följande:

Ska det inte vara ett plus om det är positivt? Jag ser inte så bra på bilden om det är nåt plus.

Men jag ska försöka förklara tydligare. Det är ett blått streck lodrätt = Plus! Inte ett +, utan bara ett enda streck. (Cb testa tidigt). Om det inte var ett blått streck till höger om den lilla testrutan hade det ej varit positivt. Syns hur tydligt som helst.
  • shrigley

Hm. Testar fortfarande bara 2-3 på CB test, är idag i v 5+2. Borde det inte slå över snart till 3+? Tog hcg för nio dagar sen (62) och igen för fem dagar sen (379), jag ligger lite lågt men det borde väl ha gått upp till 2000 snart...?

• alade
    shrigley skrev 2017-06-24 08:37:25 följande:

Hm. Testar fortfarande bara 2-3 på CB test, är idag i v 5+2. Borde det inte slå över snart till 3+? Tog hcg för nio dagar sen (62) och igen för fem dagar sen (379), jag ligger lite lågt men det borde väl ha gått upp till 2000 snart...?

Om det dubblas varannan dag för de flesta borde det slå över i morgon tidigast.

5 dagar sedan: 379

3 dagar sedan: ca 760

1 dag sedan: ca 1520

I morgon: ca 3040
  • minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-24 09:16:31 följande:

Om det dubblas varannan dag för de flesta borde det slå över i morgon tidigast.

5 dagar sedan: 379

3 dagar sedan: ca 760

1 dag sedan: ca 1520

I morgon: ca 3040

Gå in på Fertilitetsguiden och kolla, där står också hur lång tid det tar för HCG att fördubblas beroende på hur högt det är. I början fördubblas det som ni skriver varannan dag men det kan ta ända upp till var tredje dag har jag för mig. När HCG blir ännu högre tar det längre tid att fördubblas tills det sedan planas ut helt.

Lycka till båda två!
  • shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-24 09:27:30 följande:

Gå in på Fertilitetsguiden och kolla, där står också hur lång tid det tar för HCG att fördubblas beroende på hur högt det är. I början fördubblas det som ni skriver varannan dag men det kan ta ända upp till var tredje dag har jag för mig. När HCG blir ännu högre tar det längre tid att fördubblas tills det sedan planas ut helt.

Lycka till båda två!

Tack! Ja jag oroar mig inte för mkt över det. Hittade den här hcg-räknaren på nätet, känns ok. Nästa steg blir VUL 4/7, det får räcka.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017