• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-20 22:31:56 följande:

Neeeeej! Man kan blöda ändå, ge inte upp! Har inte varit med om det själv men läst om många såna fall. Håller tummarna för att det lägger sig till imorgon!

Min syster har blött massor vid sin ena graviditet och det gick bra. Det här lugnat sig nu, men så här jag legat stilla i princip sedan jag upptäckte blödningen. Känner mig väldigt orolig vid tanken på att gå till jobbet om några timmar. Skulle vilja lämna blodprov och se hur hcg ser ut...

Inte minst för att jag har badsemester inbokad från början av nästa vecka. Vid missfall får man inte bada, så jag vill veta om det är någon idé att åka.
  • minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-21 03:39:29 följande:

Min syster har blött massor vid sin ena graviditet och det gick bra. Det här lugnat sig nu, men så här jag legat stilla i princip sedan jag upptäckte blödningen. Känner mig väldigt orolig vid tanken på att gå till jobbet om några timmar. Skulle vilja lämna blodprov och se hur hcg ser ut...

Inte minst för att jag har badsemester inbokad från början av nästa vecka. Vid missfall får man inte bada, så jag vill veta om det är någon idé att åka.

Ta ett HCG-blodprov om det lugnar dig. Jag hoppas att det bara är en blödning som kan uppkomma i tidig graviditet. Jag hade två blödningar m färskt blod samt rosa flytningar i några veckor som sedan försvann så blödningar behöver inte betyda missfall. Lycka till!
  • alade

Jag har slutat blöda! Får se var det landar. Antagligen gör jag ingenting alls idag, för nu är jag lite lugnare. Ska ta nytt graviditetstest i morgon och sen om några dagar, se om det ändras något. Nu var det ingen idé för jag har sprungit på toa hela natten för att ha koll.

• Hunny B
    alade skrev 2017-06-21 07:55:37 följande:

Jag har slutat blöda! Får se var det landar. Antagligen gör jag ingenting alls idag, för nu är jag lite lugnare. Ska ta nytt graviditetstest i morgon och sen om några dagar, se om det ändras något. Nu var det ingen idé för jag har sprungit på toa hela natten för att ha koll.

Om du slutat blöda så tror jag det finns stort hopp! Jag fick en blödning i slutet av v.6, kom en liten klump blod också som jag trodde var fostret men det visade sig inte vara någon fara. Är nu i v.20 och jag har haft fler blödningar sen den första men barnet mår bra. Håller tummarna!
  • alade

Tack för era svar!

Reproduktionscentrum tyckte att det lät lovande och ville varken kolla hcg eller göra VUL (VUL förstår jag). Egentligen så de bara att sånt här kan hända och att de håller tummarna för att det ska gå bra. Och att jag inte får bada om jag har blödningar pga infektionsrisken... Så jag hoppas att det slutar på riktigt, för jag har ju min badsemester inbokad nästa vecka.

Usch. Det tar på krafterna att oroa sig.

• June17

Bild tagen på RD 5 med ett 6 dagar gammal blastocyt.

Nej inte någon äggmognadspruta den har jag kikat om den kunde ge utslag för tre dagar sedan tillbaks och i förrgår. Stegring fick jag igår och idag tog jag CB! Någon här som gjort färsk eller FET. Hur såg ert positiva ut dag 5 (förutsatt att ni testa då)?

Gravid är jag tills motsatsen bevisas. Så är det banne mig!

Är någon i ruvarstatus som mig? Vore kul och skriva lite skit mellan åt. Posta, läser tråden mellan jämna mellan rum. Men nu måste jag sova. Trött så jag svimmar snart...jämt med bäckenbottensmärta. Det är ju typiskt! God natt.
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 00:13:26 följande:

Nej inte någon äggmognadspruta den har jag kikat om den kunde ge utslag för tre dagar sedan tillbaks och i förrgår. Stegring fick jag igår och idag tog jag CB! Någon här som gjort färsk eller FET. Hur såg ert positiva ut dag 5 (förutsatt att ni testa då)?

Är någon i ruvarstatus som mig? Vore kul och skriva lite skit mellan åt. Posta, läser tråden mellan jämna mellan rum. Men nu måste jag sova. Trött så jag svimmar snart...jämt med bäckenbottensmärta. Det är ju typiskt! God natt.

Hej!
    Jag ser tyvärr ingen bild i ditt inlägg.
    Men här är mitt plus när jag hade återfört ett fryst 6-dagars på måndagen och det här är på söndagen, alltså ruvardag 6.
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 00:13:26 följande:

Nu såg jag din bild när jag gick in via webbläsare!
    Svårt att se via mobilen, är det ett plus på testet?
  • June17
    TreTriss skrev 2017-06-22 06:25:04 följande:

Nu såg jag din bild när jag gick in via webbläsare!

Svårt att se via mobilen, är det ett plus på testet?

Ja! Det är ett testa tidigt CB som visar graviditet med ett streck endast. Eller blankt i fältet vid icke graviditet! Jag plussade igår på CB med min eskimå på RD5. När har du TD? Eller du kanske har gått länge i processen? Du räknar kanske veckor nu? nte läst längre bak i tråden...
  • minaimaginärabarn

Hej!

Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.

Tacksam för svar.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017