• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • PeterGB3G
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 14:34:46 följande:
    Om du läser ts så står det ju dock att han såg lätt på det och bagatelliserade saken. Han ågrar sig inte och fördömer alltså inte sexköpande idag. Därav skulle jag inte kunna acceptera det.
    Jaså? Jag uppfattade det som något han såg som en engångsgrej i ungdomligt oförstånd? Hur som helst, grejen är att ts behöver ta reda på var han står IDAG.

Se detta som en möjlighet att lära känna varandra ytterligare, fördjupa relationen.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Maria 434

Det var 20, jag upprepar 20 år sen.

Jösses, du överreagerar nåt otroligt.

Klarar du inte att acceptera nåt som han gjorde för 20!!! år sen gör slut då.

• Anonym (Fyfan)
    PeterGB3G skrev 2017-06-02 14:58:49 följande:

Jaså? Jag uppfattade det som något han såg som en engångsgrej i ungdomligt oförstånd? Hur som helst, grejen är att ts behöver ta reda på var han står IDAG.

Se detta som en möjlighet att lära känna varandra ytterligare, fördjupa relationen.

Då missade du nog att läsa:

"han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordelle" ... "Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!"
  • PeterGB3G
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 15:07:47 följande:
    Då missade du nog att läsa:

"han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordelle" ... "Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!"
    Ja, det behövs som sagt mer information här. Vad tycker han idag och har han fortsatt med det här hemma är väl relevanta frågor.
  • Anonym (olika)
    Maria 434 skrev 2017-06-02 15:07:41 följande:

Det var 20, jag upprepar 20 år sen.

Jösses, du överreagerar nåt otroligt.

Klarar du inte att acceptera nåt som han gjorde för 20!!! år sen gör slut då.

Så du hade inte haft några problem med att vara tillsammans med säg tex en pedofil? om det nu var 20 år sen övergreppet på barnet hände? för det var ju 20 ååååååår sen.

Alla människor har sina personliga moraliska kompass om vad de tycker är ok eller inte och vad de finner vara en dealbreaker i ett förhållande och då finns ingen preskribationstid.

Med andra ord det du är ok med är inte alla ok med
    smulpaj01 skrev 2017-06-02 14:00:22 följande:
    Om min man berättade att han sålt sex som ung så hade jag förstått att han hade allvarliga problem och inte såg någon annan utväg. Jag hade därav tyckt väldigt synd om honom och pratat om saken.

Om han däremot köpt sex som ung finns det inget att diskutera! Då är det finito!

Tycker samma sak som du

• PeterGB3G
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 14:34:46 följande:
    Om du läser ts så står det ju dock att han såg lätt på det och bagatelliserade saken. Han ågrar sig inte och fördömer alltså inte sexköpande idag. Därav skulle jag inte kunna acceptera det.
    Jag förstår att det kan verka så, men jag vill gärna höra mer från ts och killen.
  • Anonym (Fyfan)
    PeterGB3G skrev 2017-06-02 15:11:59 följande:

Ja, det behövs som sagt mer information här. Vad tycker han idag och har han fortsatt med det här hemma är väl relevanta frågor.

Har aldrig sagt emot det, faktum är jag själv skrev ett rätt långt inlägg om att det kan vara brist på kunskap och att de kan diskutera alltihop. Såklart hon borde prata med honom först. Men om hans inställning fortsätter vara densamma så hade jag iallfall inte kunnat acceptera det.
  • Anonym (anonym)
    PeterGB3G skrev 2017-06-02 14:58:49 följande:

Står att det var detta som han och hans kollegor ägnade sig åt på fritiden så någon engångsföreteelse var det inte fråga om. Om man köper sex med kollegor i brist på sysselsättning så har man knepig syn på det mesta.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (anonym) skrev 2017-06-02 15:56:50 följande:
    Står att det var detta som han och hans kollegor ägnade sig åt på fritiden så någon engångsföreteelse var det inte fråga om. Om man köper sex med kollegor i brist på sysselsättning så har man knepig syn på det mesta.
    Hade, det står ju också att det var när han var ung, han behöver inte nödvändigtvis ha samma syn idag som han hade när han var 20, folk kan utvecklas med åren.
  • Anonym (emma)
    Anonym (Bibbi) skrev 2017-06-02 08:50:07 följande:

Eh, vi bor ihop och jag har flyttat 50 mil samt bytt jobb för att leva med den här mannen, så det kan man väl se som rätt seriöst tycker jag?

Sen är jag inte naiv, utan medveten om att vi fortfarande lär känna varandra. Har upptäckt många fina och bra sidor hos honom också sedan vi flyttade ihop. Vi är väldigt ärliga med varandra, så det var väl därför som han valde att berätta detta för mig antar jag. Eftersom jag vet att han har levt ett tufft liv tidigare som skiljer sig mycket från mitt så VILL jag verkligen att han ska berätta om vad han gjort och varit med om, sen bearbetar jag det efter hand eftersom jag inte tycker att man ska döma någon på förhand för ett liv han levde för 20 år sedan. Vi har inom vissa områden väldigt olika syn på saker eftersom vi har levt så väldigt olika liv, men vi är på de flesta sätt väldigt kompatibla, trivs ihop och vardagen fungerar hur bra som helst (vilket jag inte har upplevt under mina tidigare sambo förhållanden). Så detta är inget jag vill släppa så lätt.

Vi har väl lite olika syn på det där. Jag tycker inte att ett förhållande är superallvarligt fören man är gift och eventuellt har barn.

För mig hade det inte främst handlarom vad han gjort för längesen utan att han nu inte ångrar sig nog och tar tillräckligt avstånd från sina handlingar.
Svar på tråden Kille som gått till horor!