• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (A 2)
    Anonym (hmmm) skrev 2019-11-25 11:32:57 följande:
    Det finns ju många länder där prostitution är lagligt och där har sexköpare inga problem med att tala om det öppet. I vissa länder har prostituerade egna fackföreningar och statligt stöd med bla hälsokontroller. 
    Vilka länder
  • Anonym (*)
    Anonym (hmmm) skrev 2019-11-25 11:12:44 följande:
    Men du, i samtliga trådar där prostituerade själva får uttala sig så verkar de ju inte hålla med er feminister om någon av era påståenden utan verkar snarare tycka att ni är jävligt jobbiga och okunniga, men ändå anser ni er "kämpa" för dem och eras bästa. 

Ni kanske borde snacka med folk ni anser er kämpa för, de kanske inte vill ha er sk hjälp?
    Så det finns inte fler prostituerade än de som deltar i trådar på FL? Och varför tror du att de kan tala för alla andra, när de som inte delar din åsikt inte kan tala för alla?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (A 2) skrev 2019-11-25 14:49:01 följande:
    Vilka länder
    Majoriteten av länderna i Europa har laglig sexhandel.
    I Sverige är det oxå lagligt att sälja men inte köpa i de flesta Europeiska länder är det lagligt att både sälja och köpa.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution

• Anonym (hmmm)
    Anonym (*) skrev 2019-11-25 14:59:36 följande:
    Så det finns inte fler prostituerade än de som deltar i trådar på FL? Och varför tror du att de kan tala för alla andra, när de som inte delar din åsikt inte kan tala för alla?
    Exakt, det är precis det som är poängen, det finns väldigt många prostituerade i världen, alltså är det ju förjävla korkat att påstå att precis varenda en INTE gör det av fri vilja. 
  • Anonym (?)
    Anonym (hmmm) skrev 2019-11-25 16:41:32 följande:

Majoriteten av länderna i Europa har laglig sexhandel.

I Sverige är det oxå lagligt att sälja men inte köpa i de flesta Europeiska länder är det lagligt att både sälja och köpa.

sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution

Hur kommer det sig att sexköp bara är olagligt i Sverige?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (?) skrev 2019-11-25 17:27:09 följande:
    Hur kommer det sig att sexköp bara är olagligt i Sverige?
    Inte bara sverige iof, men en klar minoritet.
    Min gissning är för att feminismen är starkare i Sverige. Men det är som sagt bara en gissning.
  • Anonym (torsk)
    Anonym (*) skrev 2019-11-25 11:15:01 följande:
    Tror inte en enda karl skulle våga stå för att han köper sex vare sig det finns feminister eller inte i rummet.
    Du har aldrig varit på tjänsteresa med ett gäng grabbar hör jag. Vi går tillsammans till bordellerna, det är knappast hemligt utom för fruar och flickvänner. 
  • Anonym (torsk)
    Anonym (?) skrev 2019-11-25 14:08:40 följande:
    Vilka länder?
    Australien till exempel. 
  • Anonym (Suck)

Oklart om alla sexköpsvurmande män i tråden är så patetiska som de framstår, eller om de bara försöker provocera. Argumentationen är motsägelsefull och ologisk, och viras in i något slags hittepå-machismo.

Män som köper kvinnor är misogyna äckel. Män i relation som köper kvinnor, utsätter dessutom sambo/fru för STD-risk. Att likställa detta med att anlita en rörmokare är så dumt att jag inte vill tro att så bristfälligt IQ klarar av att logga in på familjeliv.

• Anonym (torsk)
    Anonym (*) skrev 2019-11-25 14:19:45 följande:
    Anonym (hmmm) skrev 2019-11-25 11:27:37 följande:
    Det är väl klart att ingen kommer erkänna något om de vet att de kommer få en skock rabiata kvinnor efter sig. (Och ja de flesta av dem är feminister)

Fast en man som köper sex av en prostituerad är ju inte ute efter ett förhållande, och det är hon inte heller. Hon säljer en tjänst och får betalt för det, precis som att anlita en hantverkare. Bara för att du anlitar en rörmokare så betyder det väl inte att du vill gifta dig med han/hon?

Jag tycker det är minst lika mycket dubbelmoral att sitta och anse sig tala för prostituerade och vet vad de tycker och tänker och likställa dem med slavarbetare utan att ha en jävla aning om vad man snackar om.
    En sexköpare vill inte ha en fru som jobbar som prostituerad. Eller en dotter som jobbar som prostituerad. Dubbelmoral kallas det.
    Jag fattar inte det här argumentet. Alla jobb kommer ju med olika status, det är väl självklart? 
    Jag har två döttrar, och jag hoppas att de får bra jobb när de blir vuxna. Jag skulle inte direkt dö av stolthet om de blev undersköterskor, massöser eller frisörer heller.
Svar på tråden Kille som gått till horor!