• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (emma) skrev 2017-06-02 16:19:07 följande:
    Vi har väl lite olika syn på det där. Jag tycker inte att ett förhållande är superallvarligt fören man är gift och eventuellt har barn.

För mig hade det inte främst handlarom vad han gjort för längesen utan att han nu inte ångrar sig nog och tar tillräckligt avstånd från sina handlingar.
    Jag tror inte de flesta män har en lika hysterisk syn kring prostitution som många kvinnor har. Precis som många kvinnor inte verkar tycka att "chip'n dales" är så farligt.
  • Anonym (sunkigt)
    Anonym (anonym) skrev 2017-06-02 15:56:50 följande:
    Står att det var detta som han och hans kollegor ägnade sig åt på fritiden så någon engångsföreteelse var det inte fråga om. Om man köper sex med kollegor i brist på sysselsättning så har man knepig syn på det mesta.
    Håller med
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-02 16:09:10 följande:
    Hade, det står ju också att det var när han var ung, han behöver inte nödvändigtvis ha samma syn idag som han hade när han var 20, folk kan utvecklas med åren.

De flesta vet vad som är rätt och fel när man är 20, plus har man kvar samma inställning att det intevar så farligt eller big deal när man är äldre då har ju inte personen mognat direkt
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-02 17:09:55 följande:
    Jag tror inte de flesta män har en lika hysterisk syn kring prostitution som många kvinnor har. Precis som många kvinnor inte verkar tycka att "chip'n dales" är så farligt.
    Du jämför prostitution med shower? du borde nog läsa på lite om prostitution och trafficking etc

Sen kan du bara uttala dig om dina egna åsikter, att en del män har sunkig syn på kvinnor betyder inte att vi alla har det.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (sunkigt) skrev 2017-06-02 17:15:11 följande:
    Håller med
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-02 16:09:10 följande:
    Hade, det står ju också att det var när han var ung, han behöver inte nödvändigtvis ha samma syn idag som han hade när han var 20, folk kan utvecklas med åren.

De flesta vet vad som är rätt och fel när man är 20, plus har man kvar samma inställning att det intevar så farligt eller big deal när man är äldre då har ju inte personen mognat direktDu jämför prostitution med shower? du borde nog läsa på lite om prostitution och trafficking etc

Sen kan du bara uttala dig om dina egna åsikter, att en del män har sunkig syn på kvinnor betyder inte att vi alla har det.
    Jo de flesta vet att det är fel att supa skallen av sig redan vi 18, men ändå gör många det ändå... fan va konstigt eller hur?

Nej man behöver absolut inte ha samma inställning långt senare i livet som man hade i sin ungdom, det kallas för att mogna, något de allra flesta gör.

Nope, jag tror faktiskt det är så för att de allra flesta män inte är feminister och det verkar vara så gott som enbart feminister som har en sån hysterisk inställning till fenomenet. De flesta killar tycker väl det är lite sunkigt att gå till horor, men inget som man skulle tortera och lemlästa en polare för, typ.

Jag gissar på att du är feminist Flört
  • Anonym (sunkigt)
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-02 17:22:57 följande:
    Jo de flesta vet att det är fel att supa skallen av sig redan vi 18, men ändå gör många det ändå... fan va konstigt eller hur?

Nej man behöver absolut inte ha samma inställning långt senare i livet som man hade i sin ungdom, det kallas för att mogna, något de allra flesta gör.

Nope, jag tror faktiskt det är så för att de allra flesta män inte är feminister och det verkar vara så gott som enbart feminister som har en sån hysterisk inställning till fenomenet. De flesta killar tycker väl det är lite sunkigt att gå till horor, men inget som man skulle tortera och lemlästa en polare för, typ.

Jag gissar på att du är feminist Flört
    Men det är inget brott att vara korkad och supa skallen av sig.

Otroligt omogen avslutning på ditt inlägg förresten, jag gissar på att du inte är så väldigt gammal alternativt har problem med att argumentera sakligt.

De flesta män behöver inte hävda sig eller för den delen inte heller köpa sex, vi får det frivilligt av kvinnor för att vi behandlar dem som människor och inte saker.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (sunkigt) skrev 2017-06-02 17:29:49 följande:
    Men det är inget brott att vara korkad och supa skallen av sig.

Otroligt omogen avslutning på ditt inlägg förresten, jag gissar på att du inte är så väldigt gammal alternativt har problem med att argumentera sakligt.

De flesta män behöver inte hävda sig eller för den delen inte heller köpa sex, vi får det frivilligt av kvinnor för att vi behandlar dem som människor och inte saker.
    Ja fast nu snackar vi inte om brott utan om folk mognar eller ej eller hur? Du menar ju på att folk har precis samma inställning hela livet ut. Jag antar att du föddes mogen och aldrig gjorde något korkat under hela din uppväxt, grattis där!!!

Nope det är praktiskt lärdom jag fått av att läsa tusentals inlägg från feminister på FL, de verkar minst sagt ha en rätt extrem syn på korkade saker män gör men en heeeeelt annan inställning till korkade saker kvinnor gör.

Japp, de flesta män behöver som sagt inte köpa sex eller vill ens göra det, men jag har iof inte skrivit något om hur många män som köper sex, jag skrev att få män har en sån hysterisk inställning till prostitution, ser du skillnaden? Dessutom missade du att TS var 20 när det hände och då är man knappt en man.
  • Anonym (emma)

Nej, att många män är kvinnoförtryckare är välkänt.... Och vad är chip'n dales?
  • misil
    jahones skrev 2017-06-02 02:21:11 följande:
    Får man en mer nyanserad bild av att läsa vad EN person har för åsikter om något?

Sen håller jag med om att det låter lite som cannabisdebatten där vissa envisst hävdar att det är ofarligt trots seriös forskning visar motsatsen, själva har dom bara sitt eget beroende och sidor på nätet att hänvisa till och tycker det alltså är mer trovärdigt än forskning .

ts jag hade nog tyckt det kännts lite skabbigt för att vara ärlig men framförallt så verkar han ju inte tycka det är så farlgit än idag det hade fått mig att avsluta det hela, att du fortfarande mår dåligt av det och inte kan släppa är en indikation på att ni ser saken helt annorlunda så för mig är det en dealbreaker för dig.. ? ja bara du har svaret på det.
    WHO,Amnesty,Human Rights Watch är kritiska till att prostitution är olagligt eftersom detta är direkt skadligt och dåligt för prostituerade,det är moralistiska argument som inte grundar sig på fakta som du ägnar dig åt som är direkt skadliga för prostituerade.
    Petra Östergren bygger sin argumentation på en massa olika inhämtade studier och fakta dvs det är inte en persons åsikter.
  • Anonym (Piff och Puff)
    Precis som många kvinnor inte verkar tycka att "chip'n dales" är så farligt.
    Det är väl ingen som tycker att Chip n Dale är farliga?

Det är en stor skillnad på Chip n Dale (Piff och Puff) och Chippendales precis som det är en stor skillnad på prostituerade och Chippendales

• Anonym (swettshopping)
    Anonym (Ida) skrev 2017-06-02 09:20:34 följande:
    Men för bövelen, ser du inte skillnaden mellan att köpa en schampoflaska och sex? Förstår du inte att mentalt kan det vara en extremt stor skillnad på att jobba med slavgöra som i fabrik och att utelämna sig år en vilt främmande människa som betalar för att komma in i din kropp och göra det allra mest intima med dig? Du kanske inte känner så för din kropp, men är det så svårt att förstå att andra kan göra det? Är du villig att chansa?
    Vem har pratat om schampo? Och du kanske har missat nyhetsrapporteringen om slavarbetare som brunnit inne eller begravts i rasmassorna eftersom de var inlåsta i en fabrik som tillverkade dina kläder. Du har säkert även missat att förhållandena är så vidriga att de fått sätta galler för fönstren för att de anställda inte skall begå självmord genom att hoppa genom fönstret. Men det är ju inte ditt problem så länge du får billiga produkter och kan sitta på din höga häst och titta ner på andra.
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (swettshopping) skrev 2017-06-03 09:09:35 följande:

Vem har pratat om schampo? Och du kanske har missat nyhetsrapporteringen om slavarbetare som brunnit inne eller begravts i rasmassorna eftersom de var inlåsta i en fabrik som tillverkade dina kläder. Du har säkert även missat att förhållandena är så vidriga att de fått sätta galler för fönstren för att de anställda inte skall begå självmord genom att hoppa genom fönstret. Men det är ju inte ditt problem så länge du får billiga produkter och kan sitta på din höga häst och titta ner på andra.

Det är inte svenska kvinnor som drabbas och då skiter de i sånt. Lyfte fram andra exempel men det var också ointressant.
Svar på tråden Kille som gått till horor!