• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • smulpaj01

Det är en klar dealbreaker och jag har t.o.m dumpat min bästa manlige vän som jag har känt i över 20 år när han en kväll på fyllan berättade om sina sexköp. Så osmakligt vidrigt!

• Anonym (Fyfan)
    Anonym (Mirre) skrev 2017-06-02 13:17:34 följande:

Detta hände för 20 år sedan.

Om han begått ett mord för 20 år sedan hade det varit preskriberat

men att han köpt sex 1997 är inte preskriberat.

Hela tråden är så sjuk.

Att ett mord preskriberas betyder ju dock inte att jag skulle vara okej med att vara tillsammans med mördaren. Och det som många tidigare påpekat, största problemet är inte ens att sexköpet skedde (om än väldigt problematiskt det med), men attityden idag - att ta så lätt på det och inte anse att det är fel idag.
  • Anonym (Mirre)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 13:28:00 följande:
    Att ett mord preskriberas betyder ju dock inte att jag skulle vara okej med att vara tillsammans med mördaren. Och det som många tidigare påpekat, största problemet är inte ens att sexköpet skedde (om än väldigt problematiskt det med), men attityden idag - att ta så lätt på det och inte anse att det är fel idag.
    Jo men vi väder på det :

Om min sambo / fru sedan 20 år tillbaka skulle berätta att hon när hon var
    ung sålt sex, eller ställt upp på sex i utbyte mot något annat/tjänst etc
    så vore det inte hela världen och inte tusan skulle jag gå itaket för det.

Visst ur ett moraliskt perspektiv är det så klart fel.

• Anonym (Fyfan)
    Anonym (Mirre) skrev 2017-06-02 13:40:44 följande:

Jo men vi väder på det :

Om min sambo / fru sedan 20 år tillbaka skulle berätta att hon när hon var

ung sålt sex, eller ställt upp på sex i utbyte mot något annat/tjänst etc

så vore det inte hela världen och inte tusan skulle jag gå itaket för det.

Visst ur ett moraliskt perspektiv är det så klart fel.

Jag har väldigt lite/inga problem med folk som säljer sex men stora problem med folk som köper sex. Så för mig håller inte denna jämförelse heller.

En person som säljer sex har ofta gjort det av nödvändighet, det är otroligt få som väljer att sälja sex över att ha ett jobb där de tjänar okej och inte behöver sälja sin egen kropp och utsätta sig för allvarliga risker som att bli misshandlad; våldtagen eller rentav mördad av sina egna kunder. En person som köper sex prioriterar sitt eget egoistiska behov av att få komma/ha sex över en persons naturliga vilja att ha sex. För mig är sex något för två totaltsamtyckande personer. Betalar du någon för sex så köper du deras samtycke, det är inte totalt eller naturligt samtycke. Det i sig är tillräckligt vidrigt för mig, utan att vi ens behöver gå in på alla andra horribla delar i sexköp, såsom trafficking.
  • Anonym (Mirre)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 13:49:08 följande:
    Jag har väldigt lite/inga problem med folk som säljer sex men stora problem med folk som köper sex. Så för mig håller inte denna jämförelse heller.

En person som säljer sex har ofta gjort det av nödvändighet, det är otroligt få som väljer att sälja sex över att ha ett jobb där de tjänar okej och inte behöver sälja sin egen kropp och utsätta sig för allvarliga risker som att bli misshandlad; våldtagen eller rentav mördad av sina egna kunder. En person som köper sex prioriterar sitt eget egoistiska behov av att få komma/ha sex över en persons naturliga vilja att ha sex. För mig är sex något för två totaltsamtyckande personer. Betalar du någon för sex så köper du deras samtycke, det är inte totalt eller naturligt samtycke. Det i sig är tillräckligt vidrigt för mig, utan att vi ens behöver gå in på alla andra horribla delar i sexköp, såsom trafficking.
    Låt oss anta att du är gift/sambo:

On din man berättade att när han var ung så sålde han sex = helt ok
    Om din man berättade att han köpt sex =  Du lämnar nomom

Korrekt ?

• smulpaj01
    Anonym (Mirre) skrev 2017-06-02 13:53:10 följande:

Korrekt ?

Om min man berättade att han sålt sex som ung så hade jag förstått att han hade allvarliga problem och inte såg någon annan utväg. Jag hade därav tyckt väldigt synd om honom och pratat om saken.

Om han däremot köpt sex som ung finns det inget att diskutera! Då är det finito!
  • Anonym (Fyfan)
    Anonym (Mirre) skrev 2017-06-02 13:53:10 följande:

Korrekt ?

Japp, ganska precis så.

Dock med reservation för en grej; om han köpte sex nör han var väldigt ung men ångrade det och idag fördömer sexköpande så skulle jag kanske kunna acceptera det och fortsätta vår relation. Vad gäller säljandet av sex så är det precis som smulpaj säger, det är inget jag skulle hålla emot honom eller döma honom för.
  • Anonym (Jepp)

Jag är på din sida. Vi får ställa om samhället helt enkelt.

• PeterGB3G
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 14:29:08 följande:
     väldigt ung men ångrade det och idag fördömer sexköpande så skulle jag kanske kunna acceptera det och fortsätta vår relation.
    Det är därför jag tycker ts ska fråga honom hur han har gjort senaste åren i sverige och glömma det som hände i Polen.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Fyfan)
    PeterGB3G skrev 2017-06-02 14:33:12 följande:

Det är därför jag tycker ts ska fråga honom hur han har gjort senaste åren i sverige och glömma det som hände i Polen.

Om du läser ts så står det ju dock att han såg lätt på det och bagatelliserade saken. Han ågrar sig inte och fördömer alltså inte sexköpande idag. Därav skulle jag inte kunna acceptera det.
Svar på tråden Kille som gått till horor!