• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (torsk) skrev 2019-11-26 00:06:26 följande:
    Jag fattar inte det här argumentet. Alla jobb kommer ju med olika status, det är väl självklart? 
    Jag har två döttrar, och jag hoppas att de får bra jobb när de blir vuxna. Jag skulle inte direkt dö av stolthet om de blev undersköterskor, massöser eller frisörer heller.
    Och de skulle nog inte dö av stolthet om de visste att deras pappa köper kvinnor och betalar för att förgripa sig på andra.
  • Anonym (torsk)
    Anonym (Suck) skrev 2019-11-26 19:36:59 följande:
    Och de skulle nog inte dö av stolthet om de visste att deras pappa köper kvinnor och betalar för att förgripa sig på andra.
    Jag har inte förgripit mig på någon och jag har köpt många olika typer av tjänster genom åren. Häromdagen betalade jag en snubbe för att byta ett chip i min diskmaskin till exempel. Han hade knappast samtyckt till det utan betalning, men likväl räknas det som samtycke. 
  • Anonym (Oh la la..)

Som vanligt massa dömande människor i tråden som menar att alla som gjort på ett visst sett är si och så. Brukar säga att höjden av snålhet är att runka i Thailand. Det som händer utomlands händer och stannar där. Hemma i Sverige är det tillbaka till normalläge som gäller.

• Xlr8
    Anonym (blä) skrev 2017-05-31 13:28:23 följande:

Jag har starka värderingar som säger att det är fel att köpa en annan människas kropp. Jag skulle också ha svårt att förstå eller ha överseende. Man kan göra fel, men om han inte ens förstår det nu är det illa.

Och du går på bidrag antar jag?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Suck) skrev 2019-11-26 19:36:59 följande:
    På vilket sätt har han förgripit sig på någon om personen säljer sex av egen fri vilja?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Suck) skrev 2019-11-25 23:17:41 följande:

Oklart om alla sexköpsvurmande män i tråden är så patetiska som de framstår, eller om de bara försöker provocera. Argumentationen är motsägelsefull och ologisk, och viras in i något slags hittepå-machismo.

Män som köper kvinnor är misogyna äckel. Män i relation som köper kvinnor, utsätter dessutom sambo/fru för STD-risk. Att likställa detta med att anlita en rörmokare är så dumt att jag inte vill tro att så bristfälligt IQ klarar av att logga in på familjeliv.

Jag tycker snarare det är ganska patetiskt att tro att alla som inte tycker som du bara är ute efter att provocera och är äckliga.

Människor som inte kan acceptera att andra inte tycker och tänker som de gör är verkligen äckliga.
  • Anonym (Oh la la..)
    Anonym (hmmm) skrev 2019-11-27 08:55:27 följande:

Jag tycker snarare det är ganska patetiskt att tro att alla som inte tycker som du bara är ute efter att provocera och är äckliga.

Människor som inte kan acceptera att andra inte tycker och tänker som de gör är verkligen äckliga.

Feminister, du vet. Generaliserar kring vita män. Finns de som säljer sex av egen fri vilja och orsakerna kan vara flera, det vet den som är påläst och vidsynt. Man kan vilja förnedra män då den som säljer är i överläge.
  • Anonym (blä)
    Xlr8 skrev 2019-11-27 00:29:54 följande:
    Och du går på bidrag antar jag?
    Nej, det gör jag inte.

Vad har du för problem eftersom du häver ur dig både det ena och det andra och sitter och hatar på nätet?
  • Anonym (?)
    Anonym (Oh la la..) skrev 2019-11-27 09:12:17 följande:

Feminister, du vet. Generaliserar kring vita män. Finns de som säljer sex av egen fri vilja och orsakerna kan vara flera, det vet den som är påläst och vidsynt. Man kan vilja förnedra män då den som säljer är i överläge.

Vadå är i överläge?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (blä) skrev 2019-11-27 10:49:56 följande:
    Nej, det gör jag inte.

Vad har du för problem eftersom du häver ur dig både det ena och det andra och sitter och hatar på nätet?
    Och ditt hat mot torskar räknas inte menar du?
Svar på tråden Kille som gått till horor!