• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (Bibbi)

En del av mig vill verkligen ställa honom mot väggen och fråga ut honom om alla detaljer, hur ofta, vad gjorde han med dem, hur kändes det..
    Men mestadels så vill jag inte veta mer eller prata mer om det!

• Anonym (Ida)

Dealbreaker!! Att han haft ett tufft liv - inga problem. Om han gjort dumma grejer som han nu tar avstånd från - ok kan gå det med. Men vissa grejer är bara absolut nej. Här kan han inte skylla ifrån sig med att "alla andra gjorde så" eller "det fanns inget annat att göra". Det är bara skitsnack och jädrigt dålig stil. 20 år är inget barn. Om man är vuxen nog att bo och jobba utomlands är man verkligen vuxen nog att ha grundläggande moral när det kommer till människosyn. Dessutom verkar han ju fortfarande tycka det är ok.

Finns några grejer som är absolut nej för mig. Typ tre. Och en av dem är att köpa sex. Så GÖR man inte. Kvittar att vissa försöker jämföra det med att köpa andra tjänster/ produkter eller att det skulle vara vanligt på olika ställen i världen. Det är inte ok.

• Anonym (Ida)
    Anonym (swettshopping) skrev 2017-06-02 02:20:00 följande:

Om du köper billiga (eller inte alltid så billiga) produkter tillverkad i Asiatiska sweatshops så gör du samma sak. Du köper och utnyttjar en annan människa. Den enda skillnaden är den fysiska produkten står mellan dig och den som utnyttjas.

Vilket du antagligen ser på som en ren bagatell. Livet är inte alltid så svartvitt som vi önskar.

Men för bövelen, ser du inte skillnaden mellan att köpa en schampoflaska och sex? Förstår du inte att mentalt kan det vara en extremt stor skillnad på att jobba med slavgöra som i fabrik och att utelämna sig år en vilt främmande människa som betalar för att komma in i din kropp och göra det allra mest intima med dig? Du kanske inte känner så för din kropp, men är det så svårt att förstå att andra kan göra det? Är du villig att chansa?
  • PeterGB3G

Släpp det. Vem bryr sig om vad som hände för tjugo år sedan. Fråga istället om han gjort det i Sverige, eller när han gjorde det senast.

Ni är vuxna och du har säkert saker du inte berättat för honom. Har ni det bra så satsa på varandra. Var glad att han är ärlig och öppen.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Mirre)

Detta hände för 20 år sedan.

Om han begått ett mord för 20 år sedan hade det varit preskriberat
    men att han köpt sex 1997 är inte preskriberat.

Hela tråden är så sjuk.

• Anonym (Man - 19 år)

Måste säga att jag inte ser det stora grejen med det. Jag förstår känslan att vara obekväm eller liknande med att höra vem/hur många ens partner haft sex med men detta är ju högst obetydligt. Alla har vi en lust som vi många gånger vill förfylla till olika grad.

Men om jag tar mig själv som exempel. Jag har ingen lust för ett förhållande i mitt läge, är inte direkt en partyprisse så den enkla vägen hade ju helt klart varit att köpa sex. Är man inte van vid att "gå ut" så är det ingen enkel syssla att hitta någon som precis som en själv bara vill ha umgänge för kvällen/natten, kk eller liknande. Tolka mig inte fel, jag är också emot prostitution men mest när det sker genom tvång eller för att den prostituerade inte kan få pengar på annat sätt.

Principen är att det är enkelt och troligtvis känns bättre än att dra en tralla själv. Var glad att det var så längesen och att det inte är något sånt fuffens han håller på med nu.

Alla är vi olika och jag förstår att många har annan syn på saken, men detta är min.

• Miss Skywalker
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-01 16:02:06 följande:
    Gäller samma sak för kvinnor som köper sex?
    Det är klart! Varför skulle det inte vara lika risigt med kvinnor som t ex drar till fattiga länder och grisar mot betalning till unga killar..?
  • Anonym (Man - 19 år)
    Anonym (Ida) skrev 2017-06-02 09:20:34 följande:
    Men för bövelen, ser du inte skillnaden mellan att köpa en schampoflaska och sex? Förstår du inte att mentalt kan det vara en extremt stor skillnad på att jobba med slavgöra som i fabrik och att utelämna sig år en vilt främmande människa som betalar för att komma in i din kropp och göra det allra mest intima med dig? Du kanske inte känner så för din kropp, men är det så svårt att förstå att andra kan göra det? Är du villig att chansa?
    Är det tvång så är det fel. Även hemskt om den prostituerade känner sig tvingad för att det skulle vara det enda sättet att få pengar. Men ingen av oss vet hur det ligger till, är det ett "jobb" som den prostituerade trivs med så, vilka är vi att dömma? Det är trots allt inte du själv som är prostituerad. Det låter nämligen som att du försöker föreställa dig hur det hade varit för DIG om du var prostituerad. Precis som många andra i tråden verkar göra.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Bibbi) skrev 2017-06-02 08:52:33 följande:

En del av mig vill verkligen ställa honom mot väggen och fråga ut honom om alla detaljer, hur ofta, vad gjorde han med dem, hur kändes det..
    Men mestadels så vill jag inte veta mer eller prata mer om det!

Så du vill inte lära känna honom för att du är rädd för svaren..?
  • Anonym (Man - 19 år)

Skillnaden mellan porrindustrin och prostituering? Att de prostituerade är fattiga? De båda är ganska snarlika bortsett från den risk att den prostituerade har det väldigt illa ställt.

Svar på tråden Kille som gått till horor!