• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • misil
    Anonym (Elo) skrev 2017-05-31 21:12:07 följande:
    Om du tycker det är moralism att inte vilja utnyttja utsatta människor för egen njuting då får du ha den åsikten men jag skulle aldrig köpa ett barn eller en kvinna eller en pojke i Thailand tex bara för att vissa anser sig ha rätten att göra det och att vi som anser det är fel är moralister.
    Om man tittar på unga män/kvinnor i Sverige så är det fler unga män som säljer sex mot betalning än unga kvinnor,om det inte vore för ett gammaldags moralistiskt tänk av politiker,media,kvinnor så skulle detta diskuteras i lika stor omfattning,men nu är det ju inte så just pga ett moralistiskt tänk.
  • Anonym (Elo)
    misil skrev 2017-05-31 21:30:54 följande:
    Om man tittar på unga män/kvinnor i Sverige så är det fler unga män som säljer sex mot betalning än unga kvinnor,om det inte vore för ett gammaldags moralistiskt tänk av politiker,media,kvinnor så skulle detta diskuteras i lika stor omfattning,men nu är det ju inte så just pga ett moralistiskt tänk.
    Snarare ett 'gammalmodigt' tänkt av vissa, långt ifrån alla

Sexköpare däremot brukar skylla på att det är bara moralister som är emot sexköp, sin egen moral funderar de inte så mycket över
  • Fennyxx

Jag hade aldrig umgåts med någon på något sätt om jag visste att hen köpt sex. Att utnyttja en annan person sexuellt bara för att man kan är nog bland det lägsta och äckligaste jag kan tänka mig, någonstans i nivå med att sprätta upp hundvalpar för skoljs skull.

• Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 21:27:16 följande:

Du har inte heller tagit avstånd från det däremot har du lagt mycket energi på att försvara just den person som gjort detta.

Och för att återknyta till trådstarten, ts att han inte tar avstånd från det och mest viftar bort det som en bagatell tycker jag visar på att han har samma åsikter fortfarande, bara du kan avgöra om det är någon du vill vara med eller inte

Härmed önskar jag alla en godnatt och hoppas att tråden har fått en del att tänka efter lite, sexköp handlar om så mycket mer än bara moral det handlar även om utsatthet, tvång, misshandel, barn som utnyttjas av vuxna chansen att ni ska hitta någon som frivilligt vill ha sex med er för pengar finns men vill ni verkligen ta risken att det skulle vara de som inte gör det frivilligt? 

Vad ska ni göra? Fråga? Tror ni att ni får ett ärligt svar då? är ni riktigt säkra? Lite som att använda kondom eller inte skulle ni tro på bara orden att det inte är någon fara och sen vara säkra på att det är så eller skulle ni trots allt veta att det inte alltid är som folk säger.

Hitta en tjej som inte tar betalt, någon som faktiskt vill ha sex med just dig, annars finns det hjälpmedel ni kan köpa.

Att få sex bara för att man vill är inte en rättighet men att slippa om man inte vill däremot är en rättighet

Godnatt alla 

Yxskaft!
  • misil
    Anonym (Elo) skrev 2017-05-31 21:35:51 följande:
    Snarare ett 'gammalmodigt' tänkt av vissa, långt ifrån alla

Sexköpare däremot brukar skylla på att det är bara moralister som är emot sexköp, sin egen moral funderar de inte så mycket över
    Nu är jag ju ingen sexköpare,men för mig som liberal är detta en principfråga där staten i största möjliga grad inte ska lägga sig i vad vuxna människor kommer överens om,i den här frågan är jag helt överens med vad t,ex Alexander Bard tycker.
    Självklart är det en moralistisk fråga för dig och andra med samma åsikter eftersom det handlar om sex,och därför blir ni extra upprörda.
    Visst finns det problem med prostitution såsom trafficking och hallickar,men att jag skulle bli upprörd över att två vuxna personer kommer överens om betalning för en sexuell tjänst finns inte på kartan,eftersom jag inte är en moralistkärring/gubbe.
  • Anonym (Elo)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 22:11:57 följande:
    Yxskaft!
    Där argumenten tar slut..
    misil skrev 2017-05-31 22:14:58 följande:
    Nu är jag ju ingen sexköpare,men för mig som liberal är detta en principfråga där staten i största möjliga grad inte ska lägga sig i vad vuxna människor kommer överens om,i den här frågan är jag helt överens med vad t,ex Alexander Bard tycker.
    Självklart är det en moralistisk fråga för dig och andra med samma åsikter eftersom det handlar om sex,och därför blir ni extra upprörda.
    Visst finns det problem med prostitution såsom trafficking och hallickar,men att jag skulle bli upprörd över att två vuxna personer kommer överens om betalning för en sexuell tjänst finns inte på kartan,eftersom jag inte är en moralistkärring/gubbe.

Att man sen inte kan vara helt säker på om det är en minderårig eller om det finns tvång med i bilden är ju en annan sak, det viktigaste är ju att man inte är en moralistkärring/gubbe för det är ju mer att bli upprörd över, eller?
  • Anonym (ReseKillen)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 16:04:49 följande:
    Hur vet du att den prostituerade som mannen köpte sex av inte tände på honom?

Jag har också tagit betalt för en sexuell tjänst nån gång
    Wot, har vi en hora i tråden? Vad är din syn på killar som åker och knullar fnask?
  • Anonym (ReseKillen)
    misil skrev 2017-05-31 22:14:58 följande:
    Word!
    Va fan, som att det skulle vara värre att köp sex av nån som är med på det än att köpa en minkpäls, eller smink testat på djur, eller HM kläder gjorda med barnarbetskraft i kambodja eller vad fan moralisterna här nu har på sig. 
  • Anonym (tänker)
    Anonym (Bibbi) skrev 2017-05-31 12:55:56 följande:

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

Jag tänker lite som så jag tänker om folk som begått brott eller testat droger, eller slagits på stan eller varit fotbollshuligan i unga år, att jag inte kan döma dem som människa så här 20 år senare (eller längre).

Jag själv har gått till en prostituerad en gång i mitt liv, jag var strax under 30 då. Det var väldigt misslyckat och avtändande situation för mig och jag gör aldrig om det. Jag vet inte vad det säger om mig som person idag, 40 passerat med råge...?
  • Anonym (Fyfan)

Snacka om att tråden spårat ur från TS frågeställning och bekymmer till en allmän diskussion om prostitution? Ni kanske kan flytta över till en ny tåd och diskurera vidare istället för att fortsätta jaoa TS tråd?

Svar på tråden Kille som gått till horor!