• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (eh)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 13:10:23 följande:

Förstår inte problemet, han var väl singel då han gjorde det? Din låsta position när det kommer till prostitution beror på att du blivit uppfostrad efter kristna värderingar där prostitution ses som en stor synd.

Eller så kanske man inte går igång på att utnyttja människor, varav många är tvingade eller minderåriga (eller är du en av dom ljushuvudena som tror att ni faktiskt hjälper dessa utsatta människor?)

prostitution är inte direkt kravmärkt men det skiter män i som köper dessa (oftast minderåriga tjejer) i tex thailand 

Om man sen som du senare jämför prostitution med frisören är man ju inte direkt med i matchen så att säga, det är en stor skillnad mellan att köpa en tjänst och köpa en människa eller du ser tydligen inte skillnaden.

Eller ni tror att dessa tjejer gör det frivilligt för att dessa gubbar/män/unga killar är så attraktiva? nej de behöver pengarna eller blir tvingade
  • Anonym (Horor)

Han är nog inte ensam, det finns massor med killar som går o köper sex,
    Är själv 40 o gift med barn, och ja när jag var singel och 18....25 har även jag köpt sex, vad har det med min nuvarande förhållande.

Tjejerna var uppklädda raggade up oss på disco, sedan när vi kom till rummet så visade sig att de ville ha pengar, de tjänade extra själva, ingen förtryck inget tvång, det visade sig att de var studenter, de gillade sex och de fick sitt vi fick vårt och de har även fått cash får det.

Så länge det är under ansar, båda är med på det vad är problemet?
    Det är däremot fel att köpa sex av de som tvingas i prostitution, men inte av de som själva väljer det, Herregud, det är ju vuxna personer :) 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-05-31 14:41:21 följande:

Statistik på hur majoriteten av prostituerade har det? Prostitution är otroligt svårt att göra gedigna undersökningar på, delvis pga att det ofta är olagligt på diverse vis, vilket gör det svårt att få

Dock finns det flera undersökningar som visar att riskerna inom "yrket" prostituerad är högre och allvarligare än något annat yrke. Finns statistik kring vad som händer (och inte händer) när det legaliseras.

Sen hjälper det inte heller i mitt tycke att länka till någon enstaka artikel för att bygga eller rasera argument kring prostitution. Det är vödligt komplext och man måste läsa på många delar för att ta in helheten. Jag snöade mig in på ämnet på riktigt för något år sedan och läste diverse grejer 2-4 timmar dagligen i en månads tid. Är inte direkt därför någt jag bara kan länka till med hjälp av en studie. Är du på riktigt intresserad mer än att bevisa någon poäng i en anonym diskussion online - googla. Använd google scholar för att hitta studier och googla för att hitta statistik över legalisering och dyl. Finns massvis med källor där prostituerade själva berättar om sin verklighet, en svensk är t.ex. prostituionens_verklighet på instagram. Men finns massvis med andra. Allt detta finns lätttillgänglit online.

Är som sagt inte intresserad av att ta någon debatt eller försöka vinna ett argument, därför tänker jag inte bemöda mig med att leta reda på massor med länkar som jag annars gör om jag vill delta i en diskussion eller bevisa något. Är du intresserad på riktigt så har du motivation nog att hitta det själv. Är du inte det, ptja, det gör inte mig något. Detta är ingen tråd om prostitution allmänt, rätt/fel, problem och sådant. Hade det vart det hade jag aldrig svarat. Trådens frågeställning är angående att han en relation med någon som köpt sex och tar lätt på att köpa sex , där min åsikt bottnar att ijag inte kan tänka mig att leva med en person som köper en annan människas sexuella samtycke.

Du - jag ser inte positivt på prostitution i sin helhet. Och jag är väl medveten om riskerna att utsättas för våld osv. Har också läst om prostitution för nåt år sen. Precis som du säger bottnar mina tankar också i att en representativ statistik inte finns eftersom många prostituerade inte skulle gå ut med att de är just detta pga. lagar osv. (som då skulle sabba deras verksamhet).

Utifrån det är min syn ändå olik din och jag ogillar sexköpslagen i Sverige och den moraliserande synen man har här. Men det främst beträffande prostituerade i SVERIGE, och andra välutvecklade länder med legaliserad prostitution.

Polen är däremot inte ett välutvecklat land i dagsläget (har själv jobbat tillfälligt där, och känner till de som bor där). Skulle för mig därmed kännas smutsigt om nån sa den köpt sex där, och har som sagt påpekat i mitt första inlägg att situationen för prostituerade varierar. Skulle inte ha ett förhållande med en sån person.

Men prostitution är inte = att per automatik köpa samtycke. Kanske i Polen hos vissa tjejer, men det är ingen regel gällande prostitution i stort.
  • Anonym (Tjejkompisen)

Jag har egentligen inget emot prostitution som sådant rent etiskt (men oftast är ju industrin vidrig dock) men oavsett tycker jag inte det känns ok att ha sex med någon som varit med en prostituerad. Det är aldrig trevligt att tänka på andra tjejer ens partner legat med men just grejen att tjejen inte ens tände på honom under själva akten är bara vidrigt. Det är liksom både pinsamt och äckligt. Helt enkelt avtändande.

• Anonym (Horor)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-05-31 15:17:47 följande:

Jag har egentligen inget emot prostitution som sådant rent etiskt (men oftast är ju industrin vidrig dock) men oavsett tycker jag inte det känns ok att ha sex med någon som varit med en prostituerad. Det är aldrig trevligt att tänka på andra tjejer ens partner legat med men just grejen att tjejen inte ens tände på honom under själva akten är bara vidrigt. Det är liksom både pinsamt och äckligt. Helt enkelt avtändande.

Där handlar det  om en tjänst man köper, som sagt INTE de som är tvingade.

Dock kondom måste på!
    Jag behöver tömma, vill inte runka är singel, går till en tjej som är villig att ställa upp mot pengar, tror nog inte hon bryr sig mer om hon är kåt eller inte.

Jag bryr mig att jag får komma utan att runka och hon fått att hon har fått sina pengar.

Det är inte så många som står och analyserar det hela till en sån nivå.
  • Lord Hans
    Anonym (eh) skrev 2017-05-31 14:56:52 följande:
    Eller så kanske man inte går igång på att utnyttja människor, varav många är tvingade eller minderåriga (eller är du en av dom ljushuvudena som tror att ni faktiskt hjälper dessa utsatta människor?)

prostitution är inte direkt kravmärkt men det skiter män i som köper dessa (oftast minderåriga tjejer) i tex thailand 

Om man sen som du senare jämför prostitution med frisören är man ju inte direkt med i matchen så att säga, det är en stor skillnad mellan att köpa en tjänst och köpa en människa eller du ser tydligen inte skillnaden.

Eller ni tror att dessa tjejer gör det frivilligt för att dessa gubbar/män/unga killar är så attraktiva? nej de behöver pengarna eller blir tvingade
    Jag kan tyvärr inte bemöta dina argument eftersom jag inte riktigt vet vilka dom är? Enda jag får ut av ditt inlägg är att du tycker att dom som inte har samma åsikter som du är dumma i huvudet. 

Tydligen extremt känsligt ämne det här för vissa, så känsligt så att dom inte kan tänka sansat och rationellt.
    Prostitution är inte att köpa en människa, slaveri är att köpa en människa. Prostitution innebär att man köper en tjänst av en annan människa för ett överenskommet pris. Ungefär som att du skulle anställa en hantverkare att bygga din altan. Det betyder inte att du äger hantverkaren, endast att du anställt honom att utföra en tjänst. 
  • LionQueen88

Förstår inte hur man kan jämföra frisörjobbet och prostitution.
    -Googla på frisör+självskadebeteende och kolla om du får upp något. Googla sedan prostitution+självskadebeteende.
    -I valet mellan att klippa håret och knulla en människa man finner oattraktiv, båda tjänsterna gratis. Hur många tror ni väljer knulla?
    - Om man frågar män om de väljer en partner som jobbat som frisörska eller en som jobbat som hora. Vad tror ni de väljer? 

Visst, argumentera om att det ev. finns horor som kan trivas med sitt jobb men jämföra dessa två tjänster... Nej.

• Anonym (Nyfiken donna)
    Anonym (Horor) skrev 2017-05-31 15:32:15 följande:

Dock kondom måste på!
    Jag behöver tömma, vill inte runka är singel, går till en tjej som är villig att ställa upp mot pengar, tror nog inte hon bryr sig mer om hon är kåt eller inte.

Jag bryr mig att jag får komma utan att runka och hon fått att hon har fått sina pengar.

Kan du inte berätta hur detta känns? Helt ärligt utan omskrivningar.

Skiljer det sig från att ha ett ONS t ex? Känner du skam över att behöva gå till henne? Skulle du kunna bli intreserad av henne känslomässigt?

Otroligt nyfiken att höra männens version? Hur dte egentligen känns och hur dte skiljer sig från samtyckessex utan pengar?
  • Anonym (Sara)

Tycker att det är väldigt svårt, men jag hade övervägt att lämna honom. Ja, det var länge sen, men jag vet inte hur man kan vilja köpa sex? Det känns så äckligt, och jag skulle inte vilja vara med någon sån. Man vet ju inte hur den prostituerade har det. Är det ett eget val eller tvång?

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-05-31 15:17:47 följande:

Hur vet du att den prostituerade som mannen köpte sex av inte tände på honom?

Det var en kvinna här tidigare som sa att hon sålde sex i ungdomen. Jag har också tagit betalt för en sexuell tjänst nån gång, för att jag tänder på det - men bara om jag är attraherad av personen. Därför är jag inte prostituerad till yrket.
    Anonym (Horor) skrev 2017-05-31 15:32:15 följande:

Dock kondom måste på!

Det bästa vore dock om du kunde hitta en kvinna som vill hjälpa dig med detta utan pengar, men det är sällsynt :)
Svar på tråden Kille som gått till horor!