• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:39:50 följande:
    Vilket ju är tämligen relevant.
    Motivera varför det skulle vara det?
  • Bjoer
    Lord Hans skrev 2017-05-31 16:42:12 följande:
    Motivera varför det skulle vara det?
    Du menar att alla tjänster och handlingar är likvärdiga? Du skulle lika gärna kunna suga av en polare som är kåt som att hjälpa honom med altanen?
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 16:35:49 följande:
    Det de bägge har gemensamt är inkomsten. Den som jobbar på donken slipper dock (förhoppningsvis) känna sig kränkt eller förnedrad.

Man kan - både som man och kvinna - sätta sig in i hur det skulle upplevas, utan att för den skull ha gjort det. Egenskapen kallas som tidigare konstaterat empati.
    Fast det finns säkert dom som känner sig kränkta och förnedrade av att jobba på donken? Det är knappast ett högstatusjobb och jag tror inte det är drömjobbet för så många, men det behöver inte betyda att det är jätte hemskt och alla som har jobbat/jobbar på donken knarkar ned sig och börjar skära sig.

Man kommer alltid tillbaka till att det enda som skiljer prostitution med andra jobb är att det är så oerhört hemskt och kränkande att sälja sex av någon anledning.
    Eftersom ingen har tagit fram en enda seriös motivering varför just sexgrejen är så oerhört vidrig och hemskt så går jag tillbaks till mitt ursprungliga påstående att det beror på indoktrinering av kristen moral. sex ska ses som nått syndigt, framförallt prostitution. Det logiska uteblir tyvärr.
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:52:56 följande:
    Du menar att alla tjänster och handlingar är likvärdiga? Du skulle lika gärna kunna suga av en polare som är kåt som att hjälpa honom med altanen?
    Nej, jag har andra preferenser, bland annat är jag inte homosexuell. Det finns också tusentals andra saker som jag inte skulle kunna tänka mig att göra som inte har någonting med sex att göra. Jag tycker inte att man kan döma en yrkeskår för att det är nått man själv inte skulle kunna tänka sig.

Det är märkligt att bara för att man är för prostitution av ren princip så betyder det enligt vissa att man måste prostituera sig?
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Horor) skrev 2017-05-31 15:32:15 följande:

Där handlar det  om en tjänst man köper, som sagt INTE de som är tvingade.

Dock kondom måste på!

Jag behöver tömma, vill inte runka är singel, går till en tjej som är villig att ställa upp mot pengar, tror nog inte hon bryr sig mer om hon är kåt eller inte.

Jag bryr mig att jag får komma utan att runka och hon fått att hon har fått sina pengar.

Det är inte så många som står och analyserar det hela till en sån nivå.

Nej det spelar ingen roll om de är tvingade eller inte i det här avseendet. Om någon tjej ljuger om att hon tänder på honom och sedan har det för att vinna ett vad eller vad som så är det också lite äckligt. Om han går med på det och vet om det är det mkt äckligt. Just den grejen att "behöva tömma" nej usch. Det är ok för dig och det är ok rent etiskt men jag personligen tycker det är mkt avtändande. Även utan att analysera, rent instinktivt. Det är kanske inte fel men äckligt. Hade kunnat vara vän med såna men aldrig ha sex/relation. Blä.
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:52:56 följande:
    Du menar att alla tjänster och handlingar är likvärdiga? 
    I teorin är alla tjänster och handlingar likvärdiga så länge som båda parterna är överens om det och ingen kommer till skada.
  • Anonym (Ebenholtz)

Jag skulle inte ta i en tjej som horat. Och jag umgås inte med killar som gått till horor.
    Jag ser inte ner på någon eller så, men det är en absolut värdering för mig. Sådana människor har inte i mitt liv att göra längre.

• Anonym (Klassiker)

Det klassiska argumentet kan man ju tillämpa på skillnaden mellan tjänster.

Om din dotter är frisör och du råkar på möta en av hennes kunder som berättar att hon klipper bra och verkar stormtrivas med sitt yrkesval så blir möjligen inte din reaktion densamma som om din dotter är en hora och du råkar möta en av hennes kunder som berättar att hon suger bra och verkar stormtrivas med sitt yrkesval.

Är själv man och känner inte igen mig och andra män i beskrivningen om att män ser på prostitution som vilken tjänst som helst.

Dessutom skulle jag må jävligt illa om någon av mina döttrar tvingades prostituera sig och mötte jag en av hennes kunder skulle jag slå honom på käften.

• Bjoer
    Lord Hans skrev 2017-05-31 16:59:17 följande:
    Nej, jag har andra preferenser, bland annat är jag inte homosexuell. Det finns också tusentals andra saker som jag inte skulle kunna tänka mig att göra som inte har någonting med sex att göra. Jag tycker inte att man kan döma en yrkeskår för att det är nått man själv inte skulle kunna tänka sig.

Det är märkligt att bara för att man är för prostitution av ren princip så betyder det enligt vissa att man måste prostituera sig?
    Precis. Alltså är det fler kriterier som måste med i bedömningen än att båda är tjänster för att de ska kunna kallas likvärdiga, heller hur? Alltså är utformningen av tjänsten relevant.

"I teorin är alla tjänster och handlingar likvärdiga så länge som båda parterna är överens om det och ingen kommer till skada."

Bara om teorin är dålig och saknar verklighetsförankring. Många saker som till ytan verkar komma "ingen till skada" är inte så med lite djupare analys.
  • silvergirl

Alla som är så positiva till sexhandel nu, var fanns ni när någon ville åka till Afrika och köpa unga killar och bad om råd här på fm? Det var bara spott och spe till övers för den damen

Svar på tråden Kille som gått till horor!