• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 19:50:08 följande:

Jag har läst hela tråden och tycker du har en väldigt tråkig debatteknik, du nedvärderar alla andra och utmålar samtidigt dig själv som offer.

Du har alltså svårt att ha förståelse för utsatta kvinnor men själv känner du dig påhoppad och förfördelad.

Att sen påstå att någon önskar livet ur dina barn är allvarliga anklagelser, alla med läsförståelse kan ju se att det inte var så personen menade så vad menar du? försöker du medvetet förtala en annan person eller är det din metod att gör personangrepp mot alla som inte tycker som du? 

Jag håller med personen som skrev att dina åsikter om saker och ting är inte någon slags sanning vare sig det gäller dina åsikter om prostitution inte heller är det en universal sanning för att du tycker enbart du har rätt och alla andra är dumma som inte tycker som du.

Och vad säger man då om din och andra kvinnor som avsiktligt hela tiden skiter i Lord Hans poäng att han tydligt TAR AVSTÅND från sexköp av ofrivilligt prostituerade. Han har bara tagit ställning FÖR sexköp om det baseras på en ÖMSESIDIG överenskommelse?
  • Anonym (asdf123)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 19:43:40 följande:
    För dig kanske men för många av kvinnorna, tjejerna, barnen är det tvång och inget annat
    Lord Hans skrev 2017-05-31 19:38:11 följande:
    Uppoffringen och riskerna är givetvis större, därför brukar det också reflektera lönenivån.

Riktigt, riktigt lågt av dig att dra in mina barn i diskussionen, du är heller inte första personen som gör det. Vad har mina barn gjort dig för att du ska önska dom ur livet?
    Precis som vanligt är det omöjligt att ha nån djupare filosofisk diskussion  på det här forumet utan att en massa folk ska komma med personliga påhopp och dra in oskyldiga barn.

Jag tror nog jag återgår till att skriva en massa skit och provaktivt bajs precis som alla andra eftersom det är det enda som det här forumets medlemmar förtjänar.
    Men dom det inte är tvång för då? Det finns slaveri inom många vardagliga branscher. Och finns det inga manliga prostituerade?
  • Regndamen
    Lord Hans skrev 2017-05-31 18:41:34 följande:

Det går inte att debattera med dig när du hela tiden ska ha in våld och tvång i bilden. Din argumentation bygger på att om man tar ett skitjobb för att man är i behov av pengar så är det samma som att bli våldtagen? Det får du såklart tycka även om det är ett lite märkligt tankesätt. Att prostituera sig för att man behöver pengar är alltså det samma som att bli våldtagen?

Så om din partner en dag bestämmer sig för att bli prostituerad, är du okej med det?
  • Lord Hans
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 19:50:08 följande:
    Jag har läst hela tråden och tycker du har en väldigt tråkig debatteknik, du nedvärderar alla andra och utmålar samtidigt dig själv som offer.

Du har alltså svårt att ha förståelse för utsatta kvinnor men själv känner du dig påhoppad och förfördelad.
    Att sen påstå att någon önskar livet ur dina barn är allvarliga anklagelser, alla med läsförståelse kan ju se att det inte var så personen menade så vad menar du? försöker du medvetet förtala en annan person eller är det din metod att gör personangrepp mot alla som inte tycker som du? 

Jag håller med personen som skrev att dina åsikter om saker och ting är inte någon slags sanning vare sig det gäller dina åsikter om prostitution inte heller är det en universal sanning för att du tycker enbart du har rätt och alla andra är dumma som inte tycker som du.
    Jag tycker det är jättetråkigt med utsatta kvinnor och har full förståelse för att sånt är utbrett inom prostitution. Jag har hela tiden talat om prostitution rent principiellt som utbyte av tjänst och att det inte finns några direkt moraliska aspekter emot det. Utan att det som tjänst är jämförbart med andra tjänster.

Resten är din åsikt, den har du rätt till. Däremot har jag inte kallat nån för troll eller tomte, eller gått till personliga angrepp och önskat någons barn ur världen.
  • Lord Hans
    Regndamen skrev 2017-05-31 19:57:51 följande:
    Så om din partner en dag bestämmer sig för att bli prostituerad, är du okej med det?
    Nej naturligtvis inte. Måste jag vara det för att jag är för prostitution rent principiellt?
  • Regndamen
    Lord Hans skrev 2017-05-31 20:01:12 följande:

Nej naturligtvis inte. Måste jag vara det för att jag är för prostitution rent principiellt?

Varför inte? Det är ju bara en tjänst.
  • Anonym (ESH 982)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 19:58:49 följande:
    Jag tycker det är jättetråkigt med utsatta kvinnor och har full förståelse för att sånt är utbrett inom prostitution. Jag har hela tiden talat om prostitution rent principiellt som utbyte av tjänst och att det inte finns några direkt moraliska aspekter emot det. Utan att det som tjänst är jämförbart med andra tjänster.

Resten är din åsikt, den har du rätt till. Däremot har jag inte kallat nån för troll eller tomte, eller gått till personliga angrepp och önskat någons barn ur världen.
    men snälla nå'n varför sitter du och ljuger? personen önskade inte alls livet ur dina barn personen sa "Att som kvinna ha sex med någon hon inte känner någon lust att ha sex med, kan inte jämföras med att vara tvungen att rengöra en fritös. Det är beklagligt om du verkligen har barn och tänker så." att du försöker utmåla det till att hon önskar livet ur dina barn är ju den mest patetiska offerkofta jag någonsin sett, du kan ju inte sitta och ljuga ihop saker

Men du anser alltså det mer personangrepp att kalla någon tomte än att påstå att någon önskat livet ur dina barn som du så dramatiskt uttryckte det.

Vet du, du kanske inte ska skriva på diskussionsforum om du inte är mogen att klara av det
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (asdf123) skrev 2017-05-31 19:56:07 följande:
    Men dom det inte är tvång för då? Det finns slaveri inom många vardagliga branscher. Och finns det inga manliga prostituerade?
    Tyvärr finns det också manliga och även småpojkar som tvingas in i prostituition. Detta är ingen fråga där kön ska ställas mot varandra utan offer mot utnyttjare

Jag är också nyfiken på vilka vardagliga branscher som har slavar.
    Annars är slaveri lika olagligt som prostitution i Sverige och ska självklart anmälas

(är det barnarbete du menar så är det bättre om du skriver det för tydlighetens skull, är självklart även starkt emot sådant och anser även det vara förkastligt)
  • Anonym (Wtf2)
    Regndamen skrev 2017-05-31 20:03:47 följande:

Varför inte? Det är ju bara en tjänst.

Jag skulle inte gilla att min dotter jobbade för tobaksbolaget eller med djurförsök heller. Därmed inte sagt att jag tycker dessa jobb ska förbjudas.
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:11:43 följande:
    Jag skulle inte gilla att min dotter jobbade för tobaksbolaget eller med djurförsök heller. Därmed inte sagt att jag tycker dessa jobb ska förbjudas.
    Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter
Svar på tråden Kille som gått till horor!