• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Lord Hans
    Regndamen skrev 2017-05-31 20:03:47 följande:
    Varför inte? Det är ju bara en tjänst.
    Ja en tjänst som är helt ok så länge som de båda parterna är överens om det och ingen blir skadad/sårad. I det här fallet så är det dock flera som drabbas än min sambo och kund. Jag skulle inte acceptera att ha en tjej som knullar runt, skulle du acceptera att din gubbe gjorde det? Hade det hänt innan vi blev ihop hade jag accepterat det även om det inte precis är något jag hade skrutit med.

Av samma princip är jag inte emot droger och alkohol heller så länge som det inte drabbar nån annan. Men om nån inom familjen börjar missbruka så att det går ut över övriga familjemedlemmar så är det såklart ett problem.  Har jag inte rätt att fördöma det då enligt dig?
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (skilja på åsikt och fakta) skrev 2017-05-31 17:39:17 följande:

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤  63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

• Lord Hans
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:
    Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?
    Ingen här har försvarat tvång.
  • riboflavin

Jag hade kunnat leva med någon som på det viset utnyttjat någon annan enbart om denne tog kraftigt avstånd, ångrade sig och idag hade en annan syn. Alla har varit dumma i huvudet någon gång i sitt liv, så är det. Det som skiljer rövhål från normala människor är förmågan att rannsaka sig själv och ta avstång från sina felaktiga handlingar.

I din situation hade jag troligtvis lämnat honom och varit tydlig och öppen med precis varför.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (asdf123)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:10:58 följande:
    Tyvärr finns det också manliga och även småpojkar som tvingas in i prostituition. Detta är ingen fråga där kön ska ställas mot varandra utan offer mot utnyttjare

Jag är också nyfiken på vilka vardagliga branscher som har slavar.
    Annars är slaveri lika olagligt som prostitution i Sverige och ska självklart anmälas

(är det barnarbete du menar så är det bättre om du skriver det för tydlighetens skull, är självklart även starkt emot sådant och anser även det vara förkastligt)
    Resturang -och städbranschen är rätt bra på sådant i Sverige. Utomlands tillverkas det ju fruktansvärt mycket varor från slavarbete som skeppas hit, inte minst från indien och kina.

Men du svarade ju inte på min fråga, varför ska inte nån som vill få sälja sex?
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:

Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter

Vad är det du inte förstår?? Vi pratar om sexköp BASERAT PÅ ÖMSESIDIG OCH FRIVILLIG BASIS! Du ignorerar detta avsiktligen IGEN!
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:28:08 följande:
    Vad är det du inte förstår?? Vi pratar om sexköp BASERAT PÅ ÖMSESIDIG OCH FRIVILLIG BASIS! Du ignorerar detta avsiktligen IGEN!
    Att du använder versaler och därmed 'skriker' online ger inte mer tyngd åt din åsikt.

Att du anser att vi enbart ska prata om ömsesidig och frivillig försäljning får ju stå för dig, många av oss andra diskuterar prostitution i sin helhet. Det står inget i trådstarten som indikerar att man bara får prata om frivillig, eller för den delen inte får prata om frivilliga, m a o det är ingen som tvingar dig att diskutera samma och svara på alla inlägg i tråden men du kan inte heller styra debatten
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:28:08 följande:

Den här gången handlade det om ifall hans sambo frivilligt skulle välja att börja prostituera sig, ja.

Lord Hans däremot har inte talat om prostitution utan att någon känner sig kränkt från början.
  • Anonym (Elo)

En eloge till Tjej och ESH 982 för att ni orkar ta debatten {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:36:48 följande:

Att du använder versaler och därmed 'skriker' online ger inte mer tyngd åt din åsikt.

Att du anser att vi enbart ska prata om ömsesidig och frivillig försäljning får ju stå för dig, många av oss andra diskuterar prostitution i sin helhet. Det står inget i trådstarten som indikerar att man bara får prata om frivillig, eller för den delen inte får prata om frivilliga, m a o det är ingen som tvingar dig att diskutera samma och svara på alla inlägg i tråden men du kan inte heller styra debatten

Lord Hans har mer en en gång varit extremt tydlig med att han endast står bakom frivilligt överenskomna sexköp. Inget annat! När du och andra avsiktligt ignorerar detta hela tiden, ja då höjer man lätt rösten.
Svar på tråden Kille som gått till horor!