• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Mila76
    Lord Hans skrev 2017-05-31 13:46:52 följande:
    Ja, det vågar jag nog påstå att dom gör utgående ifrån min egen bekantskapskrets. Eftersom jag har en foten i arbetarklassen och andra bland akademiker så vågar jag till och med påstå att den kan vara ganska representativ för genomsnittet. 

Men att du som kvinna skulle ha mera koll på hur män fungerar än vad jag som man har ger jag inte mycket för.
    Nä, och du har ingen koll på hur kvinnor upplever det att prostituera sig.

Tomte.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (wtf)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 13:40:00 följande:
    Ja, det är två liknande tjänster. Eller ta massage eller spabehandling kanske, det är ännu bättre exempel.
    Skillnaden är att prostitution fördöms av kristendomen eftersom sex är fy fy och frestarens påhitt. Då är vi tillbaka till att det handlar om indoktrinering av kristna värderingar som gör att vissa har svårt att acceptera prostitution som en tjänst bland andra.
    Man får då anta att du har haft sex med mängder av kvinnor trots att du funnit dem oattraktiva och inte känt någon lust att ha sex med dem eftersom du kläcker så urbota korkade kommentarer. Ledsen att behöva krossa dina illusioner här men "den lyckliga horan" är en myt.

Hoppas innerligt 
    att du inte har några barn du kan föra vidare din vidriga kvinnosyn till. 

Hälsningar fr
    ån en som sålt sex (eller var det klippning och permanent?)

• Anonym (Bengt)

I princip håller jag med Lorden här. Logiken haltar betänkligt:

Röra vid någons lår mot betalning = helt ok

Röra vid någons könsorgan mot betalning = vidrigt, förkastligt

Själv har jag aldrig köpt sex, och kommer förhoppningsvis aldrig att göra det heller. Fast om jag fick reda på att någon kompis gjort det i sin ungdom hade jag nästan blivit lite avundsjuk...

• Lord Hans
    Mila76 skrev 2017-05-31 16:10:28 följande:
    Nä, och du har ingen koll på hur kvinnor upplever det att prostituera sig.

Tomte.
    Nej, hur skulle jag ha det, har du? Jag har heller ingen aning om hur folk upplever det att jobba på donken. Jag antar dock att de flesta inte gör det frivilligt men förstår att det är ett jobb som andra för det.

Du kan lämna bort din personliga påhopp, om du inte kan argumentera sakligt så låt det vara oskrivet.
  • Lord Hans
    Anonym (wtf) skrev 2017-05-31 16:11:08 följande:
    Man får då anta att du har haft sex med mängder av kvinnor trots att du funnit dem oattraktiva och inte känt någon lust att ha sex med dem eftersom du kläcker så urbota korkade kommentarer. Ledsen att behöva krossa dina illusioner här men "den lyckliga horan" är en myt.

Hoppas innerligt att du inte har några barn du kan föra vidare din vidriga kvinnosyn till. 

Hälsningar från en som sålt sex (eller var det klippning och permanent?)
    Det är tråkigt att du inte kan hantera en debatt utan att gå till personliga påhopp och skitkastning. Om du blir så upprörd över att andra inte tycker som du så kanske nätforum inte riktigt är din grej? 
  • Mila76
    Lord Hans skrev 2017-05-31 16:16:04 följande:
    Nej, hur skulle jag ha det, har du? Jag har heller ingen aning om hur folk upplever det att jobba på donken. Jag antar dock att de flesta inte gör det frivilligt men förstår att det är ett jobb som andra för det.

Du kan lämna bort din personliga påhopp, om du inte kan argumentera sakligt så låt det vara oskrivet.
    Eftersom du själv anser att kvinnor inte kan förstå hur män resonerar förslår jag att du, för att inte trycka ned foten i svalget, låter bli att göra empatibefriade reflektioner över hur kvinnor fungerar.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • kanou

Vi män gillar inte när kvinnor knullat typ mer än 5 personer.

Så kvinnor som knullat fler än 5 och torskar som knullat prostituerade är utmärkt match.

• Mila76
    Anonym (Bengt) skrev 2017-05-31 16:13:35 följande:

I princip håller jag med Lorden här. Logiken haltar betänkligt:

Röra vid någons lår mot betalning = helt ok

Röra vid någons könsorgan mot betalning = vidrigt, förkastligt

Själv har jag aldrig köpt sex, och kommer förhoppningsvis aldrig att göra det heller. Fast om jag fick reda på att någon kompis gjort det i sin ungdom hade jag nästan blivit lite avundsjuk...

Steg 1: Ta reda på vad logik är.

Steg 2: step away from the keyboard.
  • Anonym (Tjej)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 16:16:04 följande:

Det de bägge har gemensamt är inkomsten. Den som jobbar på donken slipper dock (förhoppningsvis) känna sig kränkt eller förnedrad.

Man kan - både som man och kvinna - sätta sig in i hur det skulle upplevas, utan att för den skull ha gjort det. Egenskapen kallas som tidigare konstaterat empati.
  • Bjoer
    Lord Hans skrev 2017-05-31 13:51:40 följande:
    Det enda som skiljer är som sagt själva utformningen på tjänsten.
    Vilket ju är tämligen relevant.
Svar på tråden Kille som gått till horor!