• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:

Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter

Jag har ALDRIG påstått att all prostitution är frivillig. Tvivlar ytterst på att en majoritet av prostitution ens är det. Men du missar medvetet hela tiden att jag och flera andra endast uttalar oss om sex köp på F R I V I L L I G basis.
  • Anonym (Elo)
    Anonym (asdf123) skrev 2017-05-31 20:27:03 följande:
    Resturang -och städbranschen är rätt bra på sådant i Sverige. Utomlands tillverkas det ju fruktansvärt mycket varor från slavarbete som skeppas hit, inte minst från indien och kina.

Men du svarade ju inte på min fråga, varför ska inte nån som vill få sälja sex?
    Menar du på allvar att du jämför restaurangbranschen (i vissa fall) dåliga arbetsvillkor med slaveri? kanske dags att gå tillbaka till skolbänken..
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:49:58 följande:

Lord Hans har mer en en gång varit extremt tydlig med att han endast står bakom frivilligt överenskomna sexköp. Inget annat! När du och andra avsiktligt ignorerar detta hela tiden, ja då höjer man lätt rösten.

Nej, jag har däremot hela tiden förespråkat frivillig prostitution, och problematiserat att prostitution tyvärr inte alltid är frivillig - i många fall inte är det rentav.

Lord Hans däremot försvarade från början att köpa sex på en polsk bordell är okej så länge man bara är singel, och jämförde prostitution i sin helhet med frisöryrket och att jobba på donken, och tyckte inte var någon skillnad i tjänst.

Flera med mig mostred sig då det, och jag påpekade då för honom skillnaden i yrkena; nämligen att den som tvingas ta anställning på donken förhoppningsvis slipper känna sig kränkt eller förnedrad.

Då tyckte han att man visst kan känna sig både kränkt och förnedrad då, då det knappast är något högstatusyrke. Han jämförde då att som prostituerad vara tvungen att ha sex med någon man inte är attraherad av, skulle vara likvärdigt som att behöva rengöra fritösen. Detta för han vill provocera och tycker reaktionerna är underhållande. Ännu roligare för att ni går på det.
  • misil
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:16:53 följande:
    Det finns även en dansk studie som visar att prostituerade har bättre psykisk hälsa än icke prostituerade kvinnor.
    Man ska komma ihåg att den här frågan handlar om moralism ungefär som frågan om förbud eller legalisering av cannabis,där fakta bortses och känslor är överordnade.
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:53:04 följande:
    Jag har ALDRIG påstått att all prostitution är frivillig. Tvivlar ytterst på att en majoritet av prostitution ens är det. Men du missar medvetet hela tiden att jag och flera andra endast uttalar oss om sex köp på F R I V I L L I G basis.
    Kanske det är du som har missat att en hel del andra inte pratar om sexköp på frivillig basis.

Som sagt du kan inte tvinga på andra diskussioner eller styra debatter, klarar man inte av det eller att hålla en åtminstonde hyfsad nivå på diskussionen så är det nog bättre att avstå eller så får man acceptera att andra inte orkar ta diskussionen med såna människor.

Själv kommer jag hoppa av denna tråden för jag har gjort klart vad jag anser, det går utmärkt att klicka på 'visa endast' för att se mina åsikter men jag tycker inte en debatt där man ägnar sig åt att ljuga, förtala och ge sig på andra med direkta lögner som har gjorts i denna tråd är acceptabel.
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:49:58 följande:
    Lord Hans har mer en en gång varit extremt tydlig med att han endast står bakom frivilligt överenskomna sexköp. Inget annat! När du och andra avsiktligt ignorerar detta hela tiden, ja då höjer man lätt rösten.

Påhoppen som 'Tjej' har fått ta emot är oacceptabla och att sen se personen som utsatt henne för det försöka utmåla sig själv om offret genom falska påståenden det är inte ok och oavsett vilken sida man står på i debatten så bör man ta avstånd från sådant då det på intet sätt främjar diskussionen (och är en allmänt tråkig debatteknik), flera har ju redan slutat skriva i tråden och jag förstår dem och gör nu alltså samma sak 

MEN det betyder inte att ni kan ta mina åsikter ifrån mig eller andra, det betyder bara att man lyckats förstöra debatten
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 21:05:43 följande:

Kanske det är du som har missat att en hel del andra inte pratar om sexköp på frivillig basis.

Som sagt du kan inte tvinga på andra diskussioner eller styra debatter, klarar man inte av det eller att hålla en åtminstonde hyfsad nivå på diskussionen så är det nog bättre att avstå eller så får man acceptera att andra inte orkar ta diskussionen med såna människor.

Själv kommer jag hoppa av denna tråden för jag har gjort klart vad jag anser, det går utmärkt att klicka på 'visa endast' för att se mina åsikter men jag tycker inte en debatt där man ägnar sig åt att ljuga, förtala och ge sig på andra med direkta lögner som har gjorts i denna tråd är acceptabel.

Påhoppen som 'Tjej' har fått ta emot är oacceptabla och att sen se personen som utsatt henne för det försöka utmåla sig själv om offret genom falska påståenden det är inte ok och oavsett vilken sida man står på i debatten så bör man ta avstånd från sådant då det på intet sätt främjar diskussionen (och är en allmänt tråkig debatteknik), flera har ju redan slutat skriva i tråden och jag förstår dem och gör nu alltså samma sak 

MEN det betyder inte att ni kan ta mina åsikter ifrån mig eller andra, det betyder bara att man lyckats förstöra debatten

Jag har inte kommenterat Tjej. Jag har heller inte försvarat påhopp på henne. Det ENDA jag tagit ställning för är era påhopp på sådana som uttryckligen sagt sig vara för sexköp på FRIVILLIG basis där du och andra avsiktligt struntat i ordet FRIVILLIG.
  • Anonym (Elo)
    misil skrev 2017-05-31 21:01:00 följande:
    Det finns även en dansk studie som visar att prostituerade har bättre psykisk hälsa än icke prostituerade kvinnor.
    Man ska komma ihåg att den här frågan handlar om moralism ungefär som frågan om förbud eller legalisering av cannabis,där fakta bortses och känslor är överordnade.
    Om du tycker det är moralism att inte vilja utnyttja utsatta människor för egen njuting då får du ha den åsikten men jag skulle aldrig köpa ett barn eller en kvinna eller en pojke i Thailand tex bara för att vissa anser sig ha rätten att göra det och att vi som anser det är fel är moralister.

• Anonym (Tjej)
    misil skrev 2017-05-31 21:01:00 följande:

Precis. Siffrorna innan är studier på de som är utsatta. Siffrorna från Danmark på den kontrollerade prostitutionen som sköts där.

Jättefint att du för fram de siffrorna. Jag är f.ö. liberal ganska allmänt. Både sexual- och drogliberal. Så det går nog lite hand i hand :)
  • Miss Skywalker
    Lord Hans skrev 2017-05-31 19:13:24 följande:
    Det vet jag inte, men jag är ganska säker på att antalet är större än noll vilket många verkar ha fått för sig. I andra länder än Sverige  där man har en liberalare syn på sex och inte anser att det är nått fult tror jag det finns en hel del "frivilligt yrkesprostituerade". 
    Vad tror du?
    Med tanke på att undersökningar visar att en övervägande majoritet blivit satta för sexuella övergrepp tidigare lär de vara förhållandevis få. Men hursomhelst kan man som köpare aldrig veta så väljer man det väljer man också att eventuellt utsätta någon för våldtäkt.
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 21:09:27 följande:
    Jag har inte kommenterat Tjej. Jag har heller inte försvarat påhopp på henne.
    Du har inte heller tagit avstånd från det däremot har du lagt mycket energi på att försvara just den person som gjort detta.

Och för att återknyta till trådstarten, ts att han inte tar avstånd från det och mest viftar bort det som en bagatell tycker jag visar på att han har samma åsikter fortfarande, bara du kan avgöra om det är någon du vill vara med eller inte

Härmed önskar jag alla en godnatt och hoppas att tråden har fått en del att tänka efter lite, sexköp handlar om så mycket mer än bara moral det handlar även om utsatthet, tvång, misshandel, barn som utnyttjas av vuxna chansen att ni ska hitta någon som frivilligt vill ha sex med er för pengar finns men vill ni verkligen ta risken att det skulle vara de som inte gör det frivilligt? 
    Vad ska ni göra? Fråga? Tror ni att ni får ett ärligt svar då? är ni riktigt säkra? Lite som att använda kondom eller inte skulle ni tro på bara orden att det inte är någon fara och sen vara säkra på att det är så eller skulle ni trots allt veta att det inte alltid är som folk säger.
    Hitta en tjej som inte tar betalt, någon som faktiskt vill ha sex med just dig, annars finns det hjälpmedel ni kan köpa.

Att få sex bara för att man vill är inte en rättighet men att slippa om man inte vill däremot är en rättighet

Godnatt alla 
Svar på tråden Kille som gått till horor!