• Anonym (Bibbi)

Kille som gått till horor!

Jag har varit tillsammans med en kille i ca ett år och vi flyttade ihop för några månader sedan. Känns jättebra!!

Nu till problemet -
    vi satt och kollade på något på tv och då sa min kille "det där ser ju ut precis som på en polsk bordell"! Jaha, sa jag (som trodde att han skojade) har du varit på en sån?? Ja, massor med gånger när jag jobbade i Polen, säger han då!
    Och gjorde VADÅ? Ja vad tror du? Köpte.. TJEJER?? frågade jag.
    Och så var det!!
    Han förklarade det med att han var ung (runt 20) då och det var det som fanns att göra när han och hans kollegor hade lediga dagar. Han menar att typ alla grabbarna som han jobbade med gick till en bordell och köpte sex så han hängde på och tyckte inte att det var så märkvärdigt. Han sa också att de "vanliga" polska tjejerna var väldigt prydda och hårt hållna så de var inga som man dejtade, så ville man umgås med en tjej så blev det med hororna på bordellen!

Vi är nu närmar 40 år så detta var ju länge sedan.. Jag försöker verkligen tänka att det inte är någon så stor grej! Men jag har jättesvårt att släppa det.. mår illa vid tanken och tänker till och med på det när vi har sex ibland.
    Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!

Vi pratade om det då när det kom på tal och jag förklarade hur jag kände. Detta är typ två månader sedan och jag tänker fortfarande på det dagligen. Vill inte ta upp det med honom igen för gjort kan inte göras ogjort. Dessutom så vill jag inte veta mer detaljer, det skulle inte göra något bättre utan snarare tvärt om.

Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

• Svar på tråden Kille som gått till horor!
  • Lord Hans
    silvergirl skrev 2017-05-31 17:23:52 följande:

Alla som är så positiva till sexhandel nu, var fanns ni när någon ville åka till Afrika och köpa unga killar och bad om råd här på fm? Det var bara spott och spe till övers för den damen

Jag tycker nog det är mest spott här också.
  • Anonym (skilja på åsikt och fakta)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 15:46:46 följande:
    Prostitution innebär att man köper en tjänst av en annan människa för ett överenskommet pris. 

Nej, dina personliga åsikter betyder inte att det är fakta.

Varför inte ta reda på mer om vad prostitution faktiskt innebär, fast då kanske du får se baksidan av det du försvarar som en 'tjänst som alla andra'

Så om vi avstår från att bara försöka föra fram åsikter som sanningar och tittar lite på vad undersökningar faktiskt visar så får vi en helt annan bild än det du försöker förmedla

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤ 
    63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤
    68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤
    89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

Information och fakta finns om prostitution och hur verkligheten ser ut att du sen sitter och jämför det med att vara frisör är inget annan än ren skam och att briljera på diskussionsforum är en sak men jag tvivlar på att inte ens du skulle kunna se dessa kvinnor och barn i ögonen och säga att det dom blir/blivit utsatta för är inte värre än att vara en frisör.

• Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 17:19:00 följande:
    Skillnaden är att det inte är ett intrång i integriteten för den som jobbar på donken, och sexuella kränkningar svider mer om man blir tvungen att lägga sina preferenser åt sidan, som du också konstaterat.
    Vad tror du det beror på att den sexuella kränkningen svider mer då? Att andra människor lägger en massa negativa värderingar i det kanske? Värderingar som de har fått med sig ifrån en kristen uppfostran. Det ändrar inte att prostitution i princip är det samma som alla andra jobb. Försök ta bort alla värderingar ur det.
  • Anonym (Tjej)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 17:41:21 följande:

Vad tror du det beror på att den sexuella kränkningen svider mer då? Att andra människor lägger en massa negativa värderingar i det kanske? Värderingar som de har fått med sig ifrån en kristen uppfostran. Det ändrar inte att prostitution i princip är det samma som alla andra jobb. Försök ta bort alla värderingar ur det.

Okej. Men då kan du då alltså tänka dig att suga av en homosexuell man! Eller ligga med en kvinna du tycker ser ut som något katten släpat in!

Kul att du så villigt offrar dig för att tillgodose deras sexuella aptit!

Lägg ner med jämförelserna nu, Hasse.
  • Lord Hans
    Anonym (skilja på åsikt och fakta) skrev 2017-05-31 17:39:17 följande:

Nej, dina personliga åsikter betyder inte att det är fakta.

Varför inte ta reda på mer om vad prostitution faktiskt innebär, fast då kanske du får se baksidan av det du försvarar som en 'tjänst som alla andra'

Så om vi avstår från att bara försöka föra fram åsikter som sanningar och tittar lite på vad undersökningar faktiskt visar så får vi en helt annan bild än det du försöker förmedla

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤  63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

Information och fakta finns om prostitution och hur verkligheten ser ut att du sen sitter och jämför det med att vara frisör är inget annan än ren skam och att briljera på diskussionsforum är en sak men jag tvivlar på att inte ens du skulle kunna se dessa kvinnor och barn i ögonen och säga att det dom blir/blivit utsatta för är inte värre än att vara en frisör.

Bara för att det kan föra med sig en massa skit så fördömer jag inte prostitution som sådant som ni verkar göra.

Det är ingen som förnekar att t.ex. invandring kan vara besvärlig och problematisk i många anseenden. Bland annat SD lever på att lyfta fram de problem som invandringen medför. invandrare är överrepresenterade i brottsregistret, hög arbetslöshet yada yada. Bara för det dömer jag inte invandrare som grupp och tror att all invandring är av ondo.

Utan istället tycker jag man ska döma varje fall skilt för sig. Det slutsats som alla verkar dra automatiskt är att prostitution = att kvinnan alltid blir utnyttjad. Vem är det som bestämmer det? Ingen annan än den prostituerade själv kan svara på om hen känner sig utnyttjad.
    Lord Hans skrev 2017-05-31 17:50:19 följande:
    Bara för att det kan föra med sig en massa skit så fördömer jag inte prostitution som sådant som ni verkar göra.

Det är ingen som förnekar att t.ex. invandring kan vara besvärlig och problematisk i många anseenden. Bland annat SD lever på att lyfta fram de problem som invandringen medför. invandrare är överrepresenterade i brottsregistret, hög arbetslöshet yada yada. Bara för det dömer jag inte invandrare som grupp och tror att all invandring är av ondo.

Utan istället tycker jag man ska döma varje fall skilt för sig. Det slutsats som alla verkar dra automatiskt är att prostitution = att kvinnan alltid blir utnyttjad. Vem är det som bestämmer det? Ingen annan än den prostituerade själv kan svara på om hen känner sig utnyttjad.
    Kan föra med sig?
    Återigen kommer du med dina egna personlig åsikter istället för att stödja dig mot de studier som finns där man har undersökt hur det faktiskt ligger till där alltså de prostituerade själva har svarat
    (något som du själv säger är de enda som faktiskt kan svara om de känner sig utnyttjade, att du sen totalt bortser från det är ju också en sak)

Men visst har du rätt till dina egna åsikter, men långt ifrån alla delar den inte heller gör samhället och lagar det, visst får du jämföra trafficking, barnprostituion, misshandel, våldtäkter, drogberoende, misär med yrket frisör som du vill det påverkar ju bara din egen trovärdighet och inte fakta om hur det faktiskt ligger till.
  • Bjoer
    Lord Hans skrev 2017-05-31 17:41:21 följande:
    Du menar alltså att det är lika allvarligt att bli våldtagen som att bli tvingad att t.ex. klippa gräsmattan men att "negativa värderingar" från en "kristen uppfostran" är det som gör det mer traumatiskt? Herregud människa, släpp sargen, kom in i matchen lite!

Sex är evolutionärt en väldigt viktig del av någons liv. Det är viktigt, speciellt för kvinnor, vem de har sex med och när. Att bli tvingad att bära nån annans skitunge ofrivillig innebär att du inte maximerar dina geners överlevnad och att du riskerar livet för det. Starkt negativt alltså. Därför finns det starka känslomässiga kopplingar till frivilligheten i sex. Våldtäkt och ofrivilligt sex (dvs, sex där du inte är attraherad av motparten, som t.ex. ofta vid prostitution) är därför mer traumatiska än de flesta andra saker man kan bli utsatt för. Detta beror inte på några kristna värderingar (tro mig, jag är så längt från kristen som man kan bli) utan beror på medfödda, evolutionärt framtagna beteendemönster för att maximera chanserna till spridning av dina gener. Det här verkligjetsfrånvända, naiva "Men om båda är med på det så är det samma sak som en frisering." gör mig lite matt alltså...
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 17:50:06 följande:
    Okej. Men då kan du då alltså tänka dig att suga av en homosexuell man! Eller ligga med en kvinna du tycker ser ut som något katten släpat in!

Kul att du så villigt offrar dig för att tillgodose deras sexuella aptit!

Lägg ner med jämförelserna nu, Hasse.
    1. Nej, jag är inte bög. Men jag har inget emot ifall andra kan tänka sig att göra det.
    2. Nej, eftersom min sambo nog inte skulle gilla det. Hade jag varit singel och i behov av pengar hade jag absolut övervägt det utan att känna mig det minsta kränkt.

Är er slutsats alltså att om någon accepterar prostitution och inte ser det som ondskan själv så måste man genast prostituera sig?

Jag accepterar också Islam och muslimer men skulle aldrig kunna tänka mig att utöva det. Måste jag nu bli muslim också?
    Lord Hans skrev 2017-05-31 17:59:08 följande:
    1. Nej, jag är inte bög. Men jag har inget emot ifall andra kan tänka sig att göra det.
    2. Nej, eftersom min sambo nog inte skulle gilla det. Hade jag varit singel och i behov av pengar hade jag absolut övervägt det utan att känna mig det minsta kränkt.
    Och om du hade blivit tvingad till det, inte fått chansen att överväga och dessutom blivit brutalt misshandlad?
    Fortfarande som att klippa lite hår?

Märker du inte hur din logik haltar
  • Anonym (kille)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 18:04:11 följande:
    Eftersom det är kvinnor som säljer sex som frågan rör, så är det just kvinnor som har mandat att tycka till i frågan, eftersom ingen ska behöva ha ofrivilligt sex.

Men du har (och det har jag full förståelse för) antagligen inte följt den här tråden.

Jag är för frivillig prostitution, emot sexköpslagen och har sålt sex nån gång, men hävdar bara att man inte kan jämföra yrket med vilket yrke som helst. De som inte gör det frivilligt, får värre men än i andra yrken.

Jag tycker det är okej för dig och din umgängeskrets att köpa sex, allra helst i Sverige och av en tjej av nordiskt ursprung eller annat I-land i Europa.
    Okej vi är på samma plan. Det var lite otippat.

Men exakt så som du skrivit.
Svar på tråden Kille som gått till horor!