• FruPäron

IVF start sommar 2017

hanna8911 skrev 2017-10-16 22:14:22 följande:

Vad härligt att få vara igång igen! Hur funkar det med FET, ringer man in då när äl testet är positivt? Sen sätter man in någon dag efter?

Precis som Kattnos skrev så meddelar man när man får positivt utslag. Sen kommer man på införing 5 dagar senare (eftersom jag har en 5-dagars i frysen).

Hoppas bara att äl kommer innan söndag så de kan göra införingen innan helgen efter. Min klinik har helgstängt så min cykel måste vara synkad med deras öppettider. Otroligt frustrerande, som om man inte redan är nervös så att det räcker!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-10-16 18:00:28 följande:

Heja dig!!

Jag börjar med omgång 2 av nässpray på lördag.

Känner du dig lugnare denna gången, iom du redan kört allt en gång?

Jag känner mig nästa mer nervös denna gången, att göra FET ist för ET känns helt plöstsligt jätte nervöst.. eftersom det är ytterligare ett nytt moment i denna resan :(
  • FruPäron
    Milli07 skrev 2017-10-17 20:04:28 följande:

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

Åh vad underbart :) grattis!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-10-18 09:09:14 följande:

FruPäron! Håller tummarna för dig idag!!!

Tack <3
  • FruPäron

Ultraljudet visade på stora äggblåsor (inte för att de ska användas haha) och min läkare beräknade att mitt ägglossningstest kommer att bli positivt imorgon bitti.

OM det inte blir det så ska jag ta ägglossningsspruta imorgon.

Planerade insättning: onsdag eller torsdag nästa vecka!

Trodde jag var lugn tills idag - hej känslostorm!

• FruPäron

Mitt ul igår verkade ju lovande för ägglossning men i morse så stirrade ett negativt test på mig! Va fan, jag blir så jävla nedslagen direkt att kroppen sätter sig på tvären. Exakt noll samarbete på den punkten just nu :(

Så ikväll är det äl-spruta och sen återföring nästa torsdag 26/10.

Det enda positiva är att jag inte måste ta Lutinus utan ska få något annat - något på C... tror jag att det var. Ska hämta ut det idag iaf.

Någon annan som testat det?!

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-10-21 07:09:08 följande:

Nu är vi igång med försök nr 2 - dock ?bara? nässpray i 2 veckor nu. Nervöst!

Hejja <3 <3 
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-10-19 14:16:05 följande:
    Kan de va Crinone? Hade de mina 3 första ivf. Den skulle man bara ta 1 gång per dag men tror man ökade de till 2 ggr nu då troligen en gång ej va tillräckligt. Mindre kladd än lutinus.

Lycka till!

Ja, Crinone är det. Jag ska två gånger om dagen, började i morse. Det känns mindre kladdigt men sen så har jag bara tagit en dos så det kan ju lätt ändras ;) 

Upptäckte dock att Otrivelle sprutan ger mig samma biverkning som sist - På morgonen, 1-2 timmar efter att jag gått upp kommer det kallsvettningar och akut illamående (så att jag spyr) som pågår i några minuter. Väldigt obekvämt. Men det ebbar väl av nu i veckan när den börjar gå ut ur kroppen...

• FruPäron

Är nu inne på tredje dagen med Crinone och vilken skillnad det är för mig jämfört med Lutinus! Tyst

Jag har minimala biverkningar och känner i stort sett ingenting. Lutinus spände och slet i livmodern (kanske iofs är positivt....) men nu är kroppen lugn och kladdar obetydligt! Otroligt skönt att denna funkar så himla mycket bättre för mig!

• FruPäron

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.
    Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Svar på tråden IVF start sommar 2017