• FruPäron

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-08-25 13:57:20 följande:

Nu är jag ruvare :D Vi fick tillbaka vårt enda embryo <3

Testdag lördag 9/9.

Grattis! :)

Vi fick tillbaka ett och hade 3 kvar som utvecklats fint! Så dem åker väl in i frysen nästa vecka.

Vi fick testdag på söndagen, den 10:e :)
  • FruPäron

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• FruPäron

Måste fråga alla som tar/tidigare tagit, lutinus:

Hur mår/mådde ni?

Jag verkar vara världens mes för jag mår så otroligt illa! Och är så döendes trött. Jag fattar inte att jag ska ta detta i mer än vecka till (och längre OM jag skulle bli gravid). Jag klarar knappt att hålla mig vaken en hel arbetsdag!

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-28 17:59:43 följande:

Jag tycker mest det är kletigt fast jag kör trosskydd :P

Annars känner jag inga biverkningar alls... Jag ska ta mina tills dem tar slut så det är några dagar efter testdagen. Fick totalt tre paket.

Kanske graviditetssymptom redan?

Haha ja, det känns riktigt obehagligt att läcka ut det dära!

Jag fick också tre stora paket! Jag tyckte jag mådde fint de första dagarna.. kanske bara är min kropp som absolut inte gillar de där tabletterna :) skönt att du mår så fint!
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-28 19:50:47 följande:

Jag är oxå trött o har lite huvudvärk till o från.. men inte så illa som du beskriver det. Stackare, hoppas de värsta går över iaf så du orkar med..

Tack snälla. Hoppas också att detta är något övergående. Tänkte att det kanske är efterdyningar från både äggplock och ET, men det känns ju ganska långsökt att jag FORTFARANDE skulle vara utpumpad efter det :) haha
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-28 20:21:11 följande:

Hoppas att du mår bättre snart så att du står ut resten av tiden!

Jag är nyfiken på hur tidigt man kan testa efter ET? Om man nu bortser från ovitrelle sprutan...

Hmm, jag tänker ju att min mens ska komma nästa tisdag, om man utgår efter min normala cykel. Då har det ju också gått 16 dagar sedan ovitrellen (om jag inte räknar helt galet). Kan ju testa när man vill men om man tänker att ägget ska hinna fästa och kroppen ska samla på sig tillräckligt för att ge utslag på en sticka så får man nog iaf ge det en 10-12 dagar efter ET?

Sen verkar det ju också vara så individuellt det där - vissa visar suuuper tidigt och andra lite senare.

Jag har själv blivit gravid på nyårsafton för en herrans massa år sedan. Det var enda gången jag hade sex under några månader, så ganska lätt att räkna ut ;) jag testade mig 10 jan och då var det positivt. Ren tur att just det testet gav utslag kanske men det var iaf innan min mens skulle beräknas komma, så tidigt var det haha.
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-29 07:41:41 följande:

Min senaste mens var typ vid midsommar så jag kan inte räkna på det sättet :P Jag har ju sprayat med synarela efter det. Har läst om flera som börjar testa på typ dag 11-12 efter ovitrelle. Men imorgon är det dag 10 för mig och då är det ju bara 6 dagar efter ET.

Hmm. Hahaa. Mycket tankar.

Haha ja, då kan du inte gå efter mensen ;) haha.

Man blir ju knäpp av alla trådar "är det en pluss eller späkstreck?". Jag känner mig relativt lugn med att faktiskt vänta tills testdagen...eller ja, åtminstone i närheten :) lätt att säga det nu kanske.

I vilket fall som helst, skulle man vara gravid så måste man ju ändå vänta tills maj innan bebisen kommer - hur tidigt/sent man än testar i denna cykeln :P

Gud var otålig man blir nu bara av att tänka på det!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-29 08:55:10 följande:

Hahaha! Jag känner mig ganska lugn och kommer inte testa förrän tidigast i helgen. En vecka före TD typ. Men sen är det ändå TD som räknas! Har ju massa tester hemma från testlagret så det finns ju om man säger så... hahaa!! Om jag håller mig sysselsatt så är det okej. Det är när jag får lugna stunder som jag börjar fundera. Ska man känna nåt eller ska man inte känna nåt? Osv... Man kommer nog hinna oroa sig 10.000 gånger till innan man får en bebis..

Åh då kommer jag sitta som på nålar i helgen när du testar! :)

Superspännande!

Tänker också på vad/om/när man ska känna något! Hade varit lättare som alla blev påverkade på samma sätt. Nu kan man inte gå efter något! :) haha
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-29 19:35:29 följande:

Nää det är ju det, alla är så olika! Idag högg det till lite en stund efter jag satt in lutinus mitt på dagen. Kände lite mensvärk typ.

Har du fått några speciella instruktioner om när du ska ta lutinus? Jag har iaf märkt att om jag försöker va still ca 10 min efter att jag tagit den så tycker jag att det kletar mindre.

Jag har haft mensvärk i över en vecka, ingen rast eller vila för min livmoder! Haha.

Njae, hon sa väl bara till mig att tjoffa upp dem på morgonen, på eftermiddagen och en när jag går och lägger mig.

Försöker att inte hoppa hopprep direkt efter typ ;) har märkt att det håller sig rätt bra där inne tills det gått 1-2 timmar.. vare sig jag rör mig eller ej. Sjukt öm där inne efter dessa veckor med konstiga föremål där inne haha.
  • FruPäron

Idag fick jag reda på att vi har två fina ägg i frysen! Jätteglad blev jag, i ungefär 5 minuter. Troligtvis en svacka men jag tvivlar på att jag ens är gravid. Känns som att vi kommer få ta av de i frysen direkt... :( blir så trött och frustrerad på denna bergodalbana! Jag som var så lugn igår!

Svar på tråden IVF start sommar 2017